09 / 05 / 2024

Bakü-Tiflis-Kars Demiryolu Hattı kaç km

Bakü-Tiflis-Kars Demiryolu Hattı kaç km

839 km uzunluğundaki Bakü-Tiflis-Kars (BTK) Demiryolu projesinde sona yaklaşıldı. Hat, İpek yolunu yeniden canlandırmak amacıyla hayata geçirildi.

Kanal İstanbul'un tren hattı ihalesi iptal edildi! Halkalı-Ispartakule Demiryolu'nda son dakika!

Halkalı-Ispartakule arasında hayata geçirilecek olan Kanal İstanbul geçişi demiryolu hattı inşaatının, danışmanlık ve mühendislik hizmeti ihalesi iptal edildi. İhalenin, şartnamenin tekrar düzenlenerek rekabet imkanının arttırılması amacıyla iptal edildiği belirtildi. İşte detaylar...

Ispartakule - Çerkezköy demiryolu hattına verilen kredinin ayrıntıları!

Sözcü Gazetesi köşe yazarı Çiğdem Toker, bugünkü köşesinde Ispartakule - Çerkezköy demiryolu hattı için verilen krediyi kaleme aldı. İşte Çiğdem Toker'in 'Demiryolu kredisinin gerçek maliyeti' başlıklı yazısı...

EBRD'den Ispartakule-Çerkezköy demiryolu hattına 150 milyon euro kredi!

Avrupa İmar ve Kalkınma Bankası (EBRD) İstanbul'dan Bulgaristan sınırına kadar 67 kilometre uzunluğu sahip olacak Ispartakule-Çerkezköy demiryolu hattının inşaatı için Türkiye'ye 150 milyon euro kredi verecek.

Aksaray-Ulukışla-Yenice Yüksek Standartlı Demiryolu Hattı'nın ihalesi yapıldı!

"Aksaray-Ulukışla-Yenice Yüksek Standartlı Demiryolu Hattı İnşaatı ile Elektromekanik Sistemlerinin Temini ve Yapım İşi"nin yaklaşık Değeri 16 milyar 338 milyon 146 bin 708 TL olarak belirlendi.

Aksaray-Ulukışla Demiryolu Hattı projesi meclis gündeminde!

Aksaray-Ulukışla Demiryolu Hattı ve Yüksek Hızlı Tren Yolcu Hattı Projeleri meclis gündemine taşındı. CHP'li Açıkel, konuyla ilgili soru önergesi hazırladı...

Bandırma-Bursa-Yenişehir-Osmaneli Demiryolu Hattı 2023'te açılacak!

Bandırma-Bursa-Yenişehir-Osmaneli Yüksek Standartlı Demiryolu Hattı’nın Bursa’dan Osmaneli’ne kadar olan kısmının 2023’e kadar tamamlanması hedefleniyor. Ardından Bandırma’ya uzatılacak olan hat, yolcunun yanı sıra liman bağlantılarıyla yük taşımacılığında da kullanılacak.

Nahçıvan-Iğdır-Kars Demiryolu projesiyle ilgili önerge verildi!

Nahçıvan-Iğdır-Kars Demiryolu projesi meclis gündemine taşındı. DP'li Uysal, konuyla ilgili soru önergesi hazırladı...

Nahçivan demiryolu hattı ivedilikle açılacak!

Nahçıvan demiryolu hattının ivedilikle açılacağını kaydeden İran Ulaştırma ve Şehircilik Bakanı Muhammed İslami, "Nahçivan demiryolu hattını bir an önce açmaya çalışıyoruz." diye konuştu.

Yerköy OSB'ye demiryolu hattı yapılması talebi mecliste!

Yerköy ilçesinden organize sanayi bölgesine demiryolu hattı yapılması talebi meclis gündemine taşındı. CHP'li Keven, konuyla ilgili soru önergesi hazırladı...

İstanbul-Edirne demiryolu hattı projesi meclis gündeminde!

İstanbul-Edirne demiryolu hattı projesi meclis gündemine taşındı. CHP'li Gaytancıoğlu, konuyla ilgili soru önergesi hazırladı...

Erzincan-Trabzon Demiryolu Hattı Projesi'nin akıbeti mecliste!

Erzincan-Kelkit-Gümüşhane-Torul-Maçka-Trabzon Demiryolu Hattı Projesi'nin akıbeti meclis gündemine taşındı. CHP'li Kaya, konuyla ilgili soru önergesi hazırladı...

Ahmet Kaya'dan Erzincan-Trabzon Demiryolu Hattı tepkisi!

CHP Trabzon Milletvekili Ahmet Kaya, Erzincan-Trabzon Demiryolu Hattı projesi ile ilgili önemli açıklamalarda bulundu.

Samsun-Kalın Demiryolu Hattı için kamulaştırma kararı!

Samsun-Kalın Demiryolu Hattı Moderizasyon Projesi için Amasya İli, Merkez İlçe, Büyükızılca Köyü sınırları içerisinde yer alan ve ekli kroki ile listede bulundukları yer ve ada/parsel numaraları gösterilen taşınmazların kamulaştırılmasına karar verildi.

Bakü-Tiflis-Kars Demiryolu Hattı kaç km Haberi

Bakü-Tiflis-Kars Demiryolu Hattı kaç km

Türkiye, Azerbaycan ve Gürcistan’ın ortaklaşa hayata geçirdiği 839 km uzunluğundaki Bakü-Tiflis-Kars (BTK) Demiryolu projesinde sona yaklaşıldı. Azerbaycan’ın başkenti Bakü’den kalkan tren, Gürcistan’ın Başkenti Tiflis’ten geçerek Kars’a kesintisiz bir hat üzerinden yolcu ve yük taşınabilecek. 


Kars’tan Bakü’ye kadar tek hat üzerinden yapılacak seferler, Bakü’den sonra hem Kazakistan hem de Türkmenistan üzerinden ikinci hatla Çin’e kadar uzanabilecek.


Türkiye’ye maliyeti ise 600 milyon dolar!


Proje hizmete girdiğinde ilk etapta yılda 1 milyon yolcu 6.5 milyon ton yük taşıma kapasitesine sahip olacak. Hattın Türkiye’den geçen 76 km’lik demiryolunun Türkiye’ye maliyeti ise 600 milyon dolar.


TÜRKİYE’NİN KASASINA 1 MİLYAR DOLAR GİRECEK


Çin'den Avrupa’ya 45-62 gün arasında değişen yük taşıma süresi projeyle 12-15 gün arasına düşecek.   Avrupa’dan Çin’e seferde olan trenler her Türkiye’ye girişlerinde para ödeyecek. Türkiye’nin sadece demiryolu taşımacılığıyla...