14 / 11 / 2024

Bakü-Tiflis-Kars demiryolu kaz doldur

Bakü-Tiflis-Kars demiryolu kaz doldur

Bazı müteahhitler bir bütün olarak aldığı işin kazma ve dolgu kısımları için çok yüksek maliyetler talep ederken, projenin viyadük, köprü yapımı gibi bölümlerine ise çok düşük rakamlarla teklif veriyor.

Bakan Uraloğlu açıkladı! Bakü-Tiflis-Kars (BTK) Demiryolu Hattı yeniden hizmete açıldı...

Ulaştırma ve Altyapı Bakanı Abdulkadir Uraloğlu, Orta Koridor ve Bakü-Tiflis-Kars Demiryolu Hattı'nın Zengezur Koridoru'nun etkinliğini yükselticeğini ifade ederek, Mayıs 2023'te bakım çalışmaları nedeni ile kapatılan Bakü-Tiflis-Kars (BTK) Demiryolu Hattı'nın yeniden hizmete açıldığını açıkladı.

Bakırköy 1/5000 ölçekli imar planı askıya çıkarıldı!

Bakırköy ilçesi, Demiryolu Kuzeyi ve Güneyi 1/5000 ölçekli 30.11.2022 tasdik tarihli Nazım İmar Planı askıya çıkarıldı.

Bakırköy-Kirazlı Metrosu'nun tünel kazıları tamamlandı! 1 yıl içinde açılacak!

Ulaştırma ve Altyapı Bakanı Adil Karaismailoğlu, Bakırköy-Kirazlı Metro Hattı'nın tünel kazılarının tamamlandığına dikkat çekti ve çalışmaların 1 sene içinde megakent İstanbul'a yeni bir hat daha kazandıracak olma heyecanıyla aralıksız sürdürüldüğünü belirtti. 

Nahçıvan-Iğdır-Kars Demiryolu projesiyle ilgili önerge verildi!

Nahçıvan-Iğdır-Kars Demiryolu projesi meclis gündemine taşındı. DP'li Uysal, konuyla ilgili soru önergesi hazırladı...

Türkiye'de ulaşım yatırımları hızlandı!

Çin ile Avrupa arasındaki demiryolu yük taşımacılığında Bakü-Tiflis-Kars demiryolu hattı ve entegre olunan “Orta Koridor” güzergahına talebin giderek artması, ülkemizi Asya ve Avrupa arasında lojistik üs olma hedefine yaklaştırıyor.

Bakü-Tiflis-Kars demir yolu hem kıtaları hem rayları birleştirdi!

Asya ile Avrupa'yı birbirine bağlayan en önemli hatlardan Bakü-Tiflis-Kars (BTK) demir yolundaki ray açıklığı farkının düzeltilmesi için Kars Lojistik Merkezi'nde Türkiye'nin ilk çift ekartman rayının döşenme çalışmalarına başlandı...

Bakü-Kars Demiryolu'yla Türkiye'den yurt dışına inşaat malzemesi taşınıyor!

Ulaştırma ve Altyapı Bakanı Cahit Turhan, "Avrupa ile Orta Asya, Çin ve Orta Doğu aksını ekonomik, güvenli ve elverişli rota haline getiren Bakan Turhan, Bakü-Tiflis-Kars Demiryolu Hattı vasıtasıyla Türkiye'den yurt dışına inşaat malzemesi, demir cevheri gibi ürünler taşınıyor." dedi.

BTC'den 3,3 milyar varil petrol sevk edildi!

Bakü-Tiflis-Ceyhan Ham Petrol Boru Hattı'nın son durağı Adana'nın Ceyhan ilçesindeki Haydar Aliyev Deniz Terminali'nden 2006 yılından itibaren 4 bin 300'den fazla tanker ile 3 milyar 314 milyon 965 bin varil ham petrol sevk edildi.

Kars Gıda Emlak Elektronik Tekstil Ticaret ve Sanayi Limited Şirketi Ataköy 4. Kısım Şubesi kuruldu!

Kars Gıda Emlak Elektronik Tekstil Ticaret ve Sanayi Limited Şirketi Ataköy 4. Kısım Şubesi bugün Bakırköy'de 500 bin TL sermaye bedeli ile açıldı.

Cengiz Holding, Kaz Dağı'nda maden satın aldı!

Cengiz Holding Kaz Dağı'nın Halilağaköyü yakınlarında Kanadalı Liberty Gold ve Teck Resorurces’a ait altın bakır madenini 55 milyon dolara satın aldı. 

Bakü-Tiflis-Kars hattının ikinci kısmı tamamlanıyor!

Ulaştırma ve Altyapı Bakanı Mehmet Cahit Turhan, "Bakü-Tiflis-Kars demir yolu hattının Hazar Denizi'ndeki limanlara kadar ulaşması ve Hazar'daki deniz ulaşımıyla ilgili altyapı ve tren feri hatlarının hizmete girmesi iş adamlarımıza önemli avantajlar sağlıyor." diye konuştu.

Kars-Iğdır-Nahçivan demir yolu hattı için ön etüt çalışması!

Ulaştırma ve Altyapı Bakanı Mehmet Cahit Turhan, Kars-Iğdır-Nahçivan Demiryolu Projesi için ön etüt çalışması başlattıklarını açıkladı. 

Aksaray-Ulukışla demiryolu projesi mecliste!

CHP Manisa Milletvekili Ahmet Vehbi Bakırlıoğlu, Aksaray-Ulukışla demiryolu projesine ilişkin soru önerhesi hazırladı. Bakırlıoğlu, sorularını Bakan Turhan'a sordu..

Bakü-Tiflis-Kars demiryolu kaz doldur Haberi

Bakü-Tiflis-Kars demiryolu kaz doldur

Bazı müteahhitler bir bütün olarak aldığı işin kazma ve dolgu kısımları için çok yüksek maliyetler talep ederken, projenin viyadük, köprü yapımı gibi bölümlerine ise çok düşük rakamlarla teklif veriyor. Kazma ve dolgu için parayı çeken müteahhit işi yarım bırakıp çekiliyor.


ASRIN projesi olarak adlandırılan ve tarihi İpek Yolu’nu canlandırmayı hedefleyen Bakü-Tiflis-Kars Demiryolu’nun Türkiye bölümünün durmasının perde arkasından yeni bir fırsatçılık yöntemi çıktı. Sayıştay raporuyla ortaya koyulan bu yönteme ‘kaz-doldur’ adı veriliyor. Buna göre, bazı müteahhitler bir bütün olarak aldığı işin kazma ve dolgu kısımları için çok yüksek maliyetler talep ederken; projenin viyadük, köprü yapımı gibi bölümlerine ise çok düşük rakamlarla teklif veriyor. İşi kazanıp, kazı ve dolgu sürecinden sonra da ödeneğinin bitmesini gerekçe göstererek sözleşmeden çekiliyor. Böylece aslında daha ucuza...