03 / 05 / 2024

Beton yollar projesi

Beton yollar projesi

Gelişmiş ülkelerde 100 yıllık geçmişe sahip beton yollar ile Türkiye 10 yıl önce tanıştı. Hazır betonda söz sahibi olan ülkemizde beton yolların uzunluğu 20 kilometreyi bile bulmuyor...

1934 yılındaki ilk beton cadde: Reşadiye Caddesi!

Çimento fabrikalarının kurulması ile bazı yolların çimento olarak yapılmasına karar verilmiş. 1934 yılında sadece Reşadiye Caddesi beton olarak yapılmış.

Boğaziçi Beton'dan 250 milyon liralık sözleşme! Dünyanın en büyük beş tesisinden biri olacak!

Boğaziçi Beton Sanayi ve Ticaret A.Ş., Kalyon İnşaat San. ve Tic. A.Ş. ile Türk Hava Yolları Teknik A.Ş. İstanbul Havalimanı MRO Tesisleri (Faz 2) İnşaat Yapımı için 250 milyon liralık hazır beton sözleşmesi imzaladı. 

Arnavutköy projesi 2023 kura çekimi sonuçları isim listesi: THY Emlak Konut projesi kura sonuçları ne zaman açıklanacak?

Türk Hava Yolları (THY) ile Emlak Konut GYO'nun işbirliği ile Arnavutköy'de inşa edilecek Yenişehir Evleri projesi kura sonuçlarının ne zaman açıklanacağı merak ediliyor.

THY Emlak Konut Yenişehir Evleri Arnavutköy Projesi 20 soruda tüm detaylarıyla!

Türk Hava Yolları ve Emlak Konut'un imzasını taşıyacak olan “Yenişehir Evleri Arnavutköy” Projesi'nin tüm detayları belli oldu. İşte kampanyaya ilişkin merak edilen tüm sorular ve yanıtı...

Beton yol uygulamasıyla 10 senede 12 milyar tasarruf yapılabilir!

TÜRKÇİMENTO; düşük bakım ve onarım gerekliliği ve uzun ömrüyle dünyada tercih edilen beton yolların Türkiye’de de yaygın olarak kullanılmaya başlanmasının, teknik ve ekonomik açıdan pek çok fayda sağlayacağını vurguladı.

Fikirtepe Kentsel Dönüşüm Projesi'nde sorunların araştırılması için önerge verildi!

İstanbul Fikirtepe Kentsel Dönüşüm Projesi'nde mağdur olanların sorunlarının araştırılarak çözüm yolları geliştirilmesi amacıyla meclis araştırması açılmasına ilişkin önerge verildi.

Pendik bisiklet yolu projesinde son durum ne?

İstanbul Pendik'te  Çamlık, Kurtköy ve Harmandere bölgeleri için planlanan 50 kilometrelik “Bisiklet Yolları Projesi”nde çalışmalar Mart ayından itibaren yeniden başlayacak.

Sakarya'da 48 derslikli İmam-Hatip Lisesi için ilk beton döküldü!

Adapazarı Anadolu İmam-Hatip Lisesi ve askeri lojmanların olduğu alanda yapılacak 48 derslikli İmam-Hatip Lisesi projesi için ilk beton döküldü.

Türkiye Hazır Beton Birliği, AR-GE merkezinde beton geliştiriyor!

Türkiye Hazır Beton Birliği (THBB) bu hataların ortadan kalkması için Yıldız Teknopark bünyesindeki laboratuvarda pek çok AR-GE çalışması ve projesi geliştiriyor.

Beykoz Çavuşbaşı'nda Meydan Düzenleme Projesi inşaatı başladı! 

Beykoz Çavuşbaşı’nda düzenli yeşil alanları, çocuk oyun parkı, spor alanları, yürüyüş ve bisiklet yollarıyla sosyal hayatın merkezi haline gelecek Çiftlik Mahallesi Meydan Düzenleme Projesi inşaatı başlatıldı...  

Salmankaş Tüneli tamamlandı!

Karadeniz’i Bayburt üzerinden Doğu Anadolu Bölgesi’ne bağlayan, Salmankaş Geçidi’ne inşa edilen 4 bin 30’ar metrelik çift tüp tünel ile viyadük  bağlantı yolları projesi tamamlandı...

Ukrayna’da Büyük İnşaat Projesi başladı!

Ukrayna’da, sosyal altyapı tesisi ve 4 bin kilometrelik yolların yapımını içeren Büyük İnşaat projesi kapsamında 300’den fazla tesisin eş zamanlı olarak inşaat çalışmalarına başlandı...

Türkiye, beton AR-GE’sinde önemli bir konuma yükseliyor!

İstanbul Kalkınma Ajansının (İSTKA) Yenilikçi ve Yaratıcı İstanbul Mali Destek Programı'nca çalışmaların sürdürüldüğü “Türkiye Hazır Beton Birliği Beton Araştırma Geliştirme ve Teknoloji Danışma Merkezi” projesi, Türkiye’yi beton AR-GE’sinde önemli bir merkez hâline getiriyor...

Beton yollar projesi Haberi

Beton yollar projesi

Gelişmiş ülkelerde 100 yıllık geçmişe sahip beton yollar ile Türkiye 10 yıl önce tanıştı. Hazır betonda söz sahibi olan ülkemizde beton yolların uzunluğu 20 kilometreyi bile bulmuyor.



Dünya genelinde olduğu gibi, ülkemizde de dört temel ulaşım aracı var: Karayolu, demiryolu, denizyolu, havayolu. Ancak dünyadan farkımız, ulaşımın ağırlıklı olarak karayoluyla sürdürülmesi. Türkiye’de yük taşımacılığının yüzde 92’si, yolcu taşımacılığının da yüzde 95’i karayolu aracılığıyla yapılıyor.


Bugün Karayolları Genel Müdürlüğü’nün sorumluluğunda 2.244 km otoyol, 31.341 km devlet yolu ve 32.155 km il yolu olmak üzere toplam 65.740 km yol ağı bulunuyor. 2023 yılına kadar ise 8.395 km bölünmüş yol ve 5.554 km otoyol tamamlanması hedefleniyor. Bu yolların neredeyse tamamının asfalt yol olduğunu belirtip, karayolları türlerine ve bunların hangi koşullara göre belirlendiğine göz atalım. Karayolları,...