bina ruhsatı belediyeden mi alınır Haberi
Bina ruhsatı nasıl alınır?
Bina ruhsatı, mücavir alanlar içerisinde ruhsata tâbi olan herhangi bir yapının inşaatına başlanabilmesi için belediyelerce, mücavir alan sınırları dışında Valiliklerce (Bayındırlık ve İskan Müdürlükleri) verilen izin olarak tanımlanıyor.
İmar Kanunu gereğince, ruhsatsız olarak yapılabilecek binalar hariç tüm yapıların inşaat çalışmalarına başlanmadan önce, ruhsatın alınması gerekiyor.
Yukarıda da görüldüğü üzere bina ruhsatı belediyeden veya valiliklerden temin ediliyor. Yapı ruhsatı almak için belediyelere veya valiliklere verilecek belgeler şu şekilde sıralanıyor.
Bina ruhsatı için gerekli belgeler:
- Dilekçe
- Taahhütname
- Tapu Senedi
- Vekaletname ve muvaffakatnameler (Gerektiğinde)
- Mimari proje
- Statik proje
- Elektrik, mekanik tesisat projeleri
- Çevre ve peyzaj projeleri
- Yol ve alt yapı katılım payı ödendi belgeleri
- Teknik kontrol için istenecek diğer belgeler
İmar yönetmeliği gereğince inşasına 2 yıl içinde başlanmayan veya 5 yıllık ruhsat süresi...