23 / 11 / 2024

binalarda yol kotu nedir

binalarda yol kotu nedir

Yol kotu nedir? sorusuna genel olarak binaların cephe aldığı yolun tretuvar seviyesinden (bordür taşı üst seviyesinden) verilen kottur cevabını verebiliriz. Tretuvar seviyesi ise yol seviyesinin (0.18) m. üstü olarak kabul ediliyor....

Binalarda tasarruf için kentsel dönüşüm fırsatı değerlendirilmeli!

İZODER, iklim değişikliğiyle mücadele amacıyla ve binalarda enerji verimliliğinin sağlanması için “Tek yol U dönüşü” hareketine start verdi.

Keçiören Belediyesi e-imar sistemini açtı!

Keçiören Belediyesi tarafından, belediyeye gitmeden imar durum, yapı kullanım, yol kotu tutanağı belgeleri ve yapı ruhsatına ilişkin işlemlerin yapılabileceği e-imar sitesini açtı...

Binalarda enerji tasarrufuna giden yol asansörlerden geçiyor!

ThyssenKrupp Asansör Türkiye Genel Müdürü Turgay Şarlı, inşaat sektörünün gündeminde yer alan yeşil bina konsepti ve binalarda nasıl enerji tasarrufu sağlanabileceği konularında değerlendirmelerde bulundu.

Muzaffer Elmas: Binalara güvensizlik deprem sırasında kaçışmaya yol açıyor!

SAÜ Rektörü Muzaffer Elmas, halkın binalara güvensizliğinin depremde kaçışmaya yol açtığını belirterek, Ege Denizi'ndeki gibi depremlerde insanların bulundukları binalarda sakince sarsıntının geçmesini beklemeleri gerektiğini bildirdi.

Yol kotu nasıl alınır?

Binalara arsanın cephe aldığı, yolun kırmızı kotuna göre ve yolun yüksek tarafına rastlayan bina kenarı hizasındaki tretuvar seviyesinden (bordür tası üst seviyesinden) kot veriliyor. Yol kotu nasıl alınır? diyorsanız....

Yol kotu nedir?

Yol kotu nedir? sorusuna genel olarak binaların cephe aldığı yolun tretuvar seviyesinden (bordür taşı üst seviyesinden) verilen kottur cevabını verebiliriz. Tretuvar seviyesi ise yol seviyesinin (0.18) m. üstü olarak kabul ediliyor....

Yapı ruhsat başvurusu için gerekli evraklar!

Yapı ruhsat başvurusu için gerekli evraklar: İmar durumu belgesi, Yol Kotu Tutanağı Yapı Yeri ve Uygulama Krokisi Kot Krokisi, Aplikasyon Krokisi, Tapu sureti, Ruhsat Dilekçesi.....

Binalarda ısı yalıtımı amacıyla kullanılan malzemeler nelerdir?

Binalarda enerji ve ısı kaybını önlemek amacıyla yapılması gereken ısı yalıtımı nasıl yapılır? Binalarda ısı yalıtımı amacıyla kullanılan malzemeler nelerdir? Yanıtı haberimizde...

Antalya, Bartın ve Balıkesir'de yol yapım çalışması!

Karayollarının yol yapım, bakım ve onarım çalışmaları sürdürülen kesimlerinde ulaşım kontrollü sağlanıyor...

Dere kret kotu nedir?

Dere kret kotu hakkkında bilgi edinmek için haberimizi inceleyebilirsiniz. İşte "Dere kret kotu nedir?" sorusunun yanıtı...

Çorum'da yol yapımı sırasında yer altı yerleşkesine rastlandı!

Çorum’un Boğazkale ilçesinde yol çalışması kapsamında istinat duvarı için açılan temelden Bizans Dönemine ait olduğu tahmin edilen yer altı yerleşkesi çıktı

Kentsel Dönüşüm'de 3 katlı binalarda çöpler ayrışacak!

Ankara'daki Dünya Çevre Günü programına katılan Erdoğan Bayraktar, Kentsel Dönüşüm'deki 3 ve daha fazla katlı binalarda çöplerin ayrışacağını söyledi...

SDK: Binalarda enerji verimliliği sağlamak için çalışıyoruz!

Binalarda Enerji Verimliliği Bildirgesi'ni yayınlayan Sürdürülebilir Kalkınma Derneği (SDK) yetkilileri enerji verimliliği olan binalara talebin artacağını ve bu doğrultuda çalışacaklarını ifade etti...

binalarda yol kotu nedir Haberi

binalarda yol kotu nedir


Yol kotu nedir?

Yol kotu nedir? sorusuna genel olarak binaların cephe aldığı yolun tretuvar seviyesinden (bordür taşı üst seviyesinden) verilen kottur cevabını verebiliriz. Tretuvar seviyesi ise yol seviyesinin (0.18) m. üstü olarak kabul ediliyor. Henüz oluşmamış yollarda kot talebi halinde bordür üst seviyesi, Belediye tarafından hazırlanan projesine göre en geç 20 gün içerisinde belirlenir.


Yol kotu nedir?

Binalara kot verilirken parselin kot aldığı yol cephesinin orta noktası hizasındaki en yüksek tretuvar seviyesi röper kabul ediliyor. Parselin kot aldığı yol cephesinin köşe kotları arasında (3.50) m. veya daha fazla kot farkı bulunması halinde, binanın oturacağı alan kademelendirilmek ve her kademenin orta noktasına rastlayan bordür taşı üst seviyesi (+-0.00) kabul edilmek suretiyle kot belirlenir. Ancak her kademenin kendi hizasındaki en düşük bordür kotundan itibaren...