16 / 05 / 2024

binaların kot aldığı nokta

binaların kot aldığı nokta

Binanın kot aldığı nokta, yoldan, tabii zeminden ve köşe başı parselden başlıyor. Genel olarak binaların cephe aldığı bordür taşı üst seviyesinden (tretuvar) binalara kot veriliyor....

Binaların kolonlarında bu kesinlikle olmamalı!

Binaların kolonları, kirişlerden aldıkları yükü temele aktaran taşıyıcı elemanlar olarak fazla önem arz ediyor. Akademisyen İnşaat Mühendisi Mayk İnşaat, X sosyal medya hesabından bir binanın kolon görüntüsünü paylaştı ve olmaması gerekenleri söyledi. İşte o paylaşım ve gelen yorumlar...

2000'den önceki binalar için çarpıcı uyarı! Depremde yıkılan binaların beton kalitesi dayanıklılık testini geçemedi!

KTÜ İnşaat Mühendisliği Bölümü akademisyenlerinin, depremde yıkılan 300'ü aşkın binadan aldıkları karot örneklerine göre, binaların beton kalitesi dayanıklılık testini geçemedi. 

Binaların bodrumundaki bahçeler ortak alan mı?

Posta Gazetesi köşe yazarı Tamer Heper bugünkü köşesinde binaların bodrum katındaki bahçelerin ortak alan olup olmadığını kaleme aldı. İşte Tamer Heper'in o köşe yazısı...

Bağcılar'da riskli binaların yıkımına başlandı!

Bağcılar'da kolon ve kirişlerinde zarar gördüğü için mühürlenen binaların yer aldığı Demircan Sitesi'nde yıkım havadan görüntülendi.

Binaların yıkımında asbest tehdidine son!

Zehirli mineral asbest için İngiltere ve Hollanda’nın aldığı önlemler Türkiye’yeye de geldi. Daha önce piyasaya arzı yasaklanan asbestin, binaların yıkımı sırasında havaya karışmaması için de gereki önlemler alınacak. 

Şişli'deki 500 milyon dolarlık binaların devri iptal edildi!

Şişli Belediyesi’nde 500 milyon dolar değerindeki binaların İstanbul Şişli Vakfı’na 1 TL karşılığında devreden karar yine gündemde. Şişli Belediye Başkanı Hayri İnönü, kararın iptali için mahkemeye başvurdu. İnönü, mahkemeden olumlu cevap aldı.

Marmara bölgesindeki binaların yüzde 25'i depreme dayanıksız!

Balıkesir Yeni Haber Gazetesi'nin yazarlarından Salih Mehmet Aslan bugünkü yazısında Marmara bölgesindeki binaların depreme dayanıklılığını kaleme aldı. İşte o yazı..

Aydın'da binaların depreme dayanıklılığı ölçülmeli!

Aydın Hedef Gazetesi'nin yazarlarından Aydın Sarı bugünkü yazısında Aydın'daki binaların depreme dayanıklı olup olmadığının araştırılması gerektiğini kaleme aldı. İşte Aydın Sarı'nın o yazısı..

İzmir'de binaların dış cephesinde bulunan klimalar bozuldu!

Belediye bir süre önce "İkiçeşmelik Caddesi Cephe ve Kaldırım Düzenleme Projesi" kapsamında binaların dış cephesinde bulunan klimaları metal ve ahşap koruma kafeslerine aldı.

Konak'ta binaların dış cepheleri değişiyor!

İzmir Büyükşehir Belediyesi ’İkiçeşmelik Caddesi Cephe ve Kaldırım Düzenleme Projesi’ kapsamında binaların dış cephesinde bulunan klimaları ahşap kafesler içine aldı. Beğeni kazanan uygulamanın yaygınlaştırılması amaçlanıyor.

Bursa Nilüfer'de binaların yüzde 84'ü riskli!

Ataevler Mahallesi’ndeki sağlıksız yapılaşmayı yenileme projesi başlatan Nilüfer Belediyesi, mahalle sakinlerinin görüşünü aldı. Mustafa Bozbey: "Bölgede yapılan deprem analizlerine göre, binaların yüzde 16’sı güvenli, 84’ü risk taşımakta." dedi.

Hasarlı binaların sigortalanması!

DASK kapsamında binalar, daha önceki bir depremde hasar görmüş olsa bile, hasar kategorisinin gerektirdiği kriterlere bağlı olarak sigortalanabiliyor. İşte DASK kapsamında hasarlı binaların sigortalanması esasları..

İzmir'deki binaların yüzde 40'ı tehlikeli!

İzmir'deki binaların yüzde 40'ı tehlikeli. Ülkede 19 milyon yapıdan beş milyonunun sağlıklı olduğu, İzmir'deki konutların ise yüzde 40'ının riskli bulunduğu belirtildi. "Depremden önce biz yıkalım" denildi.

binaların kot aldığı nokta Haberi

binaların kot aldığı nokta


Binanın kot aldığı nokta!


Binanın kot aldığı nokta, yoldan, tabii zeminden ve köşebaşı parselden başlıyor. Genel olarak binaların cephe aldığı bordür taşı üst seviyesinden (tretuvar) binalara kot veriliyor. Tretuvar seviyesi, yol seviyesinin (0.18) m. üstü olarak kabul ediliyor. Henüz oluşmamış yollarda kot talebi halinde bordür üst seviyesi, Belediye tarafından hazırlanan projesine göre en geç 20 gün içerisinde belirleniyor.


Binalara kot verilirken parselin kot aldığı yol cephesinin orta noktası hizasındaki en yüksek tretuvar seviyesi röper kabul ediliyor. Parselin kot aldığı yol cephesinin köşe kotları arasında (3.50) m. veya daha fazla kot farkı bulunması halinde, binanın oturacağı alan kademelendirilmek ve her kademenin orta noktasına rastlayan bordür taşı üst seviyesi (+-0.00) kabul edilmek suretiyle kot belirleniyor. Ancak her kademenin kendi hizasındaki en düşük bordür...