24 / 12 / 2024

boğaz köprüsü projesi

boğaz köprüsü projesi

ICA’nın hayata geçirdiği 3’üncü boğaz köprüsü projesinde çelik tabliye montaj işlemlerinde son viraja girildi. Köprüde en ağırı 923 ton olan 59 çelik tabliyeden 36’ünün montaj ve kaynak işlemleri sona erdi.

1954'te asma köprü planı! Boğaziçi Köprüsü 'dünyanın en yüksek köprüsünü geçmesin' talebi! 

1954 yılında Royal Gorge Bridge şirketinden Boğaz Köprüsü için teknik bilgi ve malzeme istenmesi üzerine şirket 'Dünyanın en uzun köprüsünü geçmeyecek' şartını sunmuş. 

1932'de Boğaz Köprüsü'ndeki dükkan ve kulübeler neden yıkılmış?

1932 yılında Boğaz Köprüsü'nün Kadıköy ve Boğaziçi iskelesi civarındaki dükkan ve kulübeler yıkılmış. Peki bu dükkan ve kulübeler neden yıkılmış?

1957 yılında Boğaz Köprüsü'ne dünyaca ünlü Amerikan firması imzası! 

1957 yılında Boğaziçi asma köprüsü için bir Amerikan firması tarafından çalışmalara başlanmış. 

Türkiye'nin ilk boğaz köprüsü için tehlike çanları çalıyor! Yıkılma tehlikesiyle karşı karşıya!

Balıkesir'in Ayvalık ilçesindeki Lale ve Cunda (Alibey) adalarını birleştiren ve 'Türkiye'nin ilk boğaz köprüsü' olarak bilinen Cunda Köprüsü'nün yıkılma tehlikesiyle karşı karşıya olduğu belirtildi. 

Üçüncü Boğaz Köprüsü ve Kuzey Marmara Otoyolu satılıyor mu?

Çin menşeili bir şirketin Üçüncü Boğaz Köprüsü'nü ve Kuzey Marmara Otoyolu'nu satın alacağı yönündeki iddialar meclis gündemine taşındı. CHP'li Tanrıkulu, konuyla ilgili soru önergesi hazırladı...

1915 Çanakkale köprüsü fay hattı üzerinde mi yapılıyor?

Deprem Uzmanı Prof. Dr. Doğan Perinçek, Çanakkale'de bir konferansta konuşma yaptı. Perinçek, "Yapımı süren Çanakkale Boğaz Köprüsü fayların üzerine yapılıyor, Çanakkale’deki faylar köprü eksenine dik olarak deniz içinde köprünün altından geçiyor" dedi...

3. Boğaz Köprüsü ve Kuzey Marmara Otoyolu satılıyor mu?

3. Boğaz Köprüsü ve Kuzey Marmara Otoyolu'nun Çin menşeli bir şirket tarafından satın alınacağı iddiası meclis gündemine taşındı. CHP'li Tanrıkulu, konuyla ilgili soru önergesi hazırladı...

Boğazkesen Köprüsü restore edilmezse yok olacak!

Tokat Erbaa'da bir bölümü Bizans İmparatorluğu, bir bölümüyse Selçuklu Devleti zamanında yapılan ve yıllar içinde tahribata uğrayan tarihi Boğazkesen Köprüsü için restorasyon projesi hazırlandı.

1915 Çanakkale Köprüsü'nde dev çelik şaftlar hazır!

Çanakkale Boğazı’nın ilk ve Marmara Bölgesi’nin ise 5. asma köprüsü olan 1915 Çanakkale Köprüsü Projesi’de yeni bir gelişme yaşandı. Proje kapsamında ayakların temelini oluşturan şaftların yapımı tamamlandı.

1915 Çanakkale Boğaz Köprüsü, Çanakkale'ye ilgiyi artırdı!

1915 Çanakkale Boğaz Köprüsü ile Çanakkale Organize Sanayi Bölgesi, Çanakkale'ye olan ilginin artmasını sağladı..

3. Boğaz Köprüsü ve Avrasya Tüneli'ne ilişkin 9 soru mecliste!

3. Boğaz Köprüsü ve Avrasya Tüneli'nin maliyetine ve şirketlere verilen geçiş güvencesi mecliste konu oldu. CHP'li Mahmut Tanal konuya ilişkin soru önergesi hazırladı..

Çanakkale Köprüsü Projesi kent ekonomisini canlandırdı!

Çanakkale Ticaret ve Sanayi Odası (ÇTSO) Yönetim Kurulu Başkanı Bülend Engin, Çanakkale Köprüsü Projesi ile kent ekonomisinin canlandığını açıkladı.

Otoyol ve boğaz köprülerine yapılan zamlar mecliste!

CHP Denizli Milletvekili Melike Basmacı, otoyol ve boğaz köprülerinin geçiş ücretlerine yapılan zamları meclis gündemine taşıdı. Basmacı sorularını Ulaştırma, Denizcilik Ve Haberleşme Bakanı Ahmet Arslan'a sordu..

boğaz köprüsü projesi Haberi

boğaz köprüsü projesi

36 çelik tabliyelerinin montajının tamamlanmasıyla birlikte iki yakanın birleşmesine 535 metre kalmış oldu. Üzerinden çift yönlü 8 şeritli otoyol ve iki şeritli demir yolu geçecek olan köprünün Asya yakası kısmına 18’inci tabliyenin kaldırılışı ve köprüdeki çalışmalar İhlas haber Ajansı (İHA) kamerası tarafından görüntülendi.


Ana kablonun çekiminde son aşamaya geçildi


Öte yandan köprüde ana kablo, eğik askı halat yapımıyla eş zamanlı olarak sürdürülen çalışmalarda, 10 metrelik dev çelik üst kirişi panellerinin montajı devam ediyor. 10 metrelik çelik üst kiriş panelleri, yüksek kapasiteli pompalar kullanılarak büyük bir operasyonla yaklaşık 225 metre kaldırılarak iki kule arasına yerleştirildi.


Diğer yandan 3’üncü Boğaz Köprü Projesi’nde kedi yollarının yapımının ardından başlanan ana kablonun çekimi işleminde son aşamaya geçildi. Kedi yollarının yapımının ardından başlanan ana kablo çekim işlemi hem...