23 / 11 / 2024
fuzul

Boğaziçinin tarihi

Boğaziçinin tarihi

1937 yılında Şirketi Hayriye, Boğaziçi'ni canlandırmak faaliyete geçmeye karar vermiş. Şirket, imar faaliyetini ihtiva eden yeni bir planla Boğaziçi'nde yeni bir hayat yaratmak için teşebbüslerde bulunacakmış.

1983 yılında Boğaziçi'ndeki sanayi tesisleri ve tüm depolar kaldırılacakmış!

1983 yılında Bakanlar Kurulu, Boğaziçi'nin korunması amacıyla yeni önlemler almış. Boğaziçi'ndeki sanayi kuruluşları, kömür ve akaryakıt tesisleri uygun yerlere taşınacakmış ve Milli Emlak'a ait boş arsalar yeşillendirilecekmiş.

Yeni Boğaziçi yasasıyla tarihi binalar da yıkılabilecek!

İstanbul Boğazı’ndaki tüm yetkilerin İBB’den Cumhurbaşkanlığı’na devredilmesini öngören yasa tasarısı ile ilgili tartışmalar devam ediyor. Hukukçular, yasa tasarısındaki yeni maddeler ile tarihi binaların yıkım ve restorasyonunun da Boğaziçi Başkanlığı'nın kontrolünde olacağını söyledi...

İmar barışına Boğaziçi ve Tarihi Yarımada rötuşu!

Son günlerin ana gündem maddesi olan imar barışı düzenlemesi İstanbul'da Boğaziçi ile Tarihi Yarımada'daki bazı alanlarda uygulanmayacak...

Galataport tarihi yarımada ve Boğaziçi’ni dünyayla buluşturma projesidir!

Beyoğlu Belediye Başkanı Ahmet Misbah Demircan, Galataport Projesi alanını inceledi. Demircan, “Galataport yalnızca Tophane, Karaköy ve Beyoğlu’nun değil, tüm tarihi yarımada ve Boğaziçi’ni dünya turizmiyle buluşturma projesidir” dedi.

1929 yılında Boğaziçi harap oluyormuş!

1929 yılında Boğaziçi, ihmal ve bakımsızlıktan harap olmaktaymış. Ortaköy ve Beylerbeyi rıhtımları bakımsız haldeymiş. Tarihi büyük yalılar para etmediğinden yıkılarak enkazı satılıyormuş, ayakta duran yalılar ise depo olarak kullanılıyormuş.

Boğaziçi derneklerinden boğaziçi imar planına tepki!

Boğaziçi'nden 11 semt derneğinin oluşturduğu Boğaziçi Dernekleri Platformu BODEP Boğaziçi Belediyeler Birliği'ne üye belediyelere ortak bir çağrı yapıp doğal, kültürel, kentsel bir sit alanı olan Boğaziçi'nin yapılaşmaya açılmasına ortak olmamalarını iste

Boğaziçi yapılaşmaya açılacak mı?

BOĞAZİÇİ'nde kıyısı bulunan 11 semt derneğinin oluşturduğu BODEP Boğaziçi Belediyeler Birliği'ne üye belediyelere ortak bir başvuruda bulunarak doğal, Boğaziçi'nin yapılaşmaya açılmasına ortak olmamaları çağrısında bulundu...

1983 yılında Boğaziçi Köprüsü'nün günlük geliri 15 milyon liraymış!

1983 yılında İstanbul trafiğinin büyük yükünü çeken Boğaziçi Köprüsü'nün günlük geliri 15 milyon liraymış. Aynı yıl 11. hizmet yılına girecek köprüden, toplam 256 milyon araç geçmiş.

1959 yılında Boğaziçi'nin Anadolu Yakası'na ait imar planı hazırlanmış!

1959 yılında Boğaziçi'nin Anadolu Yakası'nda tatbik edilecek imar planı hazırlanmış. Planda, tarihi yalılara dokunulmayacakmış fakat yeni binalar istimlak edilecekmiş. Muhtelif kısımlarda yoldan denizin görülmesi için yalı aralarındaki sahalar park yapıla

Boğaziçi etkilenme bölgesi nedir?

Boğaziçi Kanunu; İstanbul Boğaziçi Alanının kültürel ve tarihi değerlerini ve doğal güzeliklerini kamu yararı gözetilerek korumak ve geliştirmek için uygulanacak imar mevzuatını düzenliyor. Peki, boğaziçi etkilenme bölgesi nedir?

Boğaziçi Üniversitesi metrosu ne zaman açılacak?

Boğaziçi Üniversitesi metrosu olarak bilinen, Ulaştırma Bakanı Lütfi Elvan tarafından Butik Metro olarak adlandırılan, Levent Hisarüstü Metro Hattı'nın açılış tarihi belli oldu. Peki Boğaziçi Üniversitesi metrosu ne zaman açılacak? İşte cevabı...

Boğaziçi Köprüsü'nün 40. yıl bakımı başlıyor!

Ulaştırma, Denizcilik ve Haberleşme Bakanı Lütfi Elvan, Boğaziçi Köprüsü bakım çalışmaları konusunda İstanbulluları rahatlattı. İşin fiilen başlama tarihi 2014 Haziran ayı itibariyle olacak. Herhangi bir sıkıntı yaşanmaması tedbirler alındı.

Boğaziçi Köprüsü’nün onarımı gece yapılacak!

Her gün on binlerce kişinin saatlerini tükettiği İstanbul trafiğini tamir çalışmalarının da kabusa çevirmemesi için Boğaziçi Köprüsü’ nün 40 yıllık büyük bakımının gece yapılacağı bildirildi...

Boğaziçi Köprüsü yarın 5 saat trafiğe kapanacak!

Golf efsanesi Tiger Woods Asya'dan Avrupa'ya yapacağı tarihi vuruş için İstanbul'a gelecek. Golf Federasyonu yetkilileri, Boğaziçi Köprüsü bu nedenle yarın saat 14:00 - 14:28 arası trafiğe kapatılacağını bildirdi...

Boğaziçinin tarihi Haberi

Boğaziçinin tarihi



Boğaziçi'ni canlandırmak için iyi bir teşebbüs 


Şirketi Hayriye büyük bir programla faaliyete geçmeye karar verdi


Fakat acaba yalnız şirketin faaliyeti Boğaz'ı canlandırmak için yeter mi?


    İstanbul'un en güzel bir parçası olduğu halde senelerden beri uğradığı ihmal yüzünden her gün biraz daha sönen, biraz daha boşalan Boğaziçi'nde yeniden bir hayat yaratmak ve eski rağbetini celbederek bu şirin tabiat parçasını şenlendirmek imkanları araştırılıyor.

    Bu alakasızlık devam ederse Boğaziçi'nin bir gün tamamen boşalacağını idrak eden Şirketi Hayriye, kendi öz canını tehlikede gördüğü için 937 yaz mevsiminden itibaren tatbikine başlanmak üzere İstanbulluları Boğaz'da oturmaya teşvik edecek bazı kolaylıklar ve bazı imar faaliyetini...