bora özerman Haberi
Gayrimenkul sektöründe son yıllarda birbiri ardına markalı yeni projeler sunuluyor. Bu projeler değişen tüketici talepleri doğrultusunda deyim yerindeyse birbirleriyle yarışıyor. Bu yarışta tüketici beklentilerini iyi tespit edip doğru fiyatı verenler ipi göğüslüyor. Bir gayrimenkul projesinin başarılı olmasının sırrı, rakiplerine göre farklılaşmasında ve tüketici taleplerini iyi gözlemlenmesinde yatıyor.
TSKB Gayrimenkul Değerleme Genel Müdürü Makbule Yönel Maya, rekabetin giderek yoğunlaştığı günümüzde doğru ürünü doğru fiyatla tüketicilere sunabilen yatırımcıların başarılı olduğunu söylüyor. Gayrimenkul sektörünün gelişmesinin ve proje sayısının artmasının tüketicilerin daha da bilinçlenmesini sağladığına dikkat çeken Maya, “Tüketiciler tam olarak ne istediklerini biliyor. Proje seçerken eş değer projeleri birbirleriyle kıyaslayıp ona göre fiyat-kalite standardına bakarak karar veriyor. Örneğin son yıllarda kimse kullanmadığı detayların yer aldığı sosyal tesisler, maliyeti artıracak detaylar istemiyor” diyor.