25 / 11 / 2024

Çanakkale Boğaz Köprüsü halk toplantısı

Çanakkale Boğaz Köprüsü halk toplantısı

Çanakkale Boğazı'ndan geçerek Avrupa ile Asya kıtalarını birleştirecek köprü ve otoyol projesinde yeni bir aşamaya gelindi. Kınalı-Tekirdağ-Çanakkale-Savaştepe Otoyolu projesi için 26 Mayıs 2015 Salı günü toplantı yapacak.

1954'te asma köprü planı! Boğaziçi Köprüsü 'dünyanın en yüksek köprüsünü geçmesin' talebi! 

1954 yılında Royal Gorge Bridge şirketinden Boğaz Köprüsü için teknik bilgi ve malzeme istenmesi üzerine şirket 'Dünyanın en uzun köprüsünü geçmeyecek' şartını sunmuş. 

1932'de Boğaz Köprüsü'ndeki dükkan ve kulübeler neden yıkılmış?

1932 yılında Boğaz Köprüsü'nün Kadıköy ve Boğaziçi iskelesi civarındaki dükkan ve kulübeler yıkılmış. Peki bu dükkan ve kulübeler neden yıkılmış?

1957 yılında Boğaz Köprüsü'ne dünyaca ünlü Amerikan firması imzası! 

1957 yılında Boğaziçi asma köprüsü için bir Amerikan firması tarafından çalışmalara başlanmış. 

Türkiye'nin ilk boğaz köprüsü için tehlike çanları çalıyor! Yıkılma tehlikesiyle karşı karşıya!

Balıkesir'in Ayvalık ilçesindeki Lale ve Cunda (Alibey) adalarını birleştiren ve 'Türkiye'nin ilk boğaz köprüsü' olarak bilinen Cunda Köprüsü'nün yıkılma tehlikesiyle karşı karşıya olduğu belirtildi. 

1915 Çanakkale Köprüsü ile İstanbul Boğazı geçişine yeni alternatif!

1915 Çanakkale Köprüsü ve Otoyolu Projesi’nin yapımını üstlenen ortaklık Çanakkale Otoyol ve Köprüsü İnşaat Yatırım ve İşletme A.Ş. (ÇOK A.Ş.) proje ile ilgili açıklamalar yaptı.  

Üçüncü Boğaz Köprüsü ve Kuzey Marmara Otoyolu satılıyor mu?

Çin menşeili bir şirketin Üçüncü Boğaz Köprüsü'nü ve Kuzey Marmara Otoyolu'nu satın alacağı yönündeki iddialar meclis gündemine taşındı. CHP'li Tanrıkulu, konuyla ilgili soru önergesi hazırladı...

1915 Çanakkale köprüsü fay hattı üzerinde mi yapılıyor?

Deprem Uzmanı Prof. Dr. Doğan Perinçek, Çanakkale'de bir konferansta konuşma yaptı. Perinçek, "Yapımı süren Çanakkale Boğaz Köprüsü fayların üzerine yapılıyor, Çanakkale’deki faylar köprü eksenine dik olarak deniz içinde köprünün altından geçiyor" dedi...

3. Boğaz Köprüsü ve Kuzey Marmara Otoyolu satılıyor mu?

3. Boğaz Köprüsü ve Kuzey Marmara Otoyolu'nun Çin menşeli bir şirket tarafından satın alınacağı iddiası meclis gündemine taşındı. CHP'li Tanrıkulu, konuyla ilgili soru önergesi hazırladı...

Boğazkesen Köprüsü restore edilmezse yok olacak!

Tokat Erbaa'da bir bölümü Bizans İmparatorluğu, bir bölümüyse Selçuklu Devleti zamanında yapılan ve yıllar içinde tahribata uğrayan tarihi Boğazkesen Köprüsü için restorasyon projesi hazırlandı.

1915 Çanakkale Boğaz Köprüsü, Çanakkale'ye ilgiyi artırdı!

1915 Çanakkale Boğaz Köprüsü ile Çanakkale Organize Sanayi Bölgesi, Çanakkale'ye olan ilginin artmasını sağladı..

Çanakkale Otoyol Ve Köprüsü İnşaat Yatırım Ve İşletme Anonim Şirketi İstanbul Şubesi açıldı!

Çanakkale Otoyol Ve Köprüsü İnşaat Yatırım Ve İşletme Anonim Şirketi İstanbul Şubesi 64 milyon TL sermaye ile açıldı.

3. Boğaz Köprüsü ve Avrasya Tüneli'ne ilişkin 9 soru mecliste!

3. Boğaz Köprüsü ve Avrasya Tüneli'nin maliyetine ve şirketlere verilen geçiş güvencesi mecliste konu oldu. CHP'li Mahmut Tanal konuya ilişkin soru önergesi hazırladı..

Otoyol ve boğaz köprülerine yapılan zamlar mecliste!

CHP Denizli Milletvekili Melike Basmacı, otoyol ve boğaz köprülerinin geçiş ücretlerine yapılan zamları meclis gündemine taşıdı. Basmacı sorularını Ulaştırma, Denizcilik Ve Haberleşme Bakanı Ahmet Arslan'a sordu..

Çanakkale Boğaz Köprüsü halk toplantısı Haberi

Çanakkale Boğaz Köprüsü halk toplantısı

Karayolları Genel Müdürlüğü tarafından Çevre ve Şehircilik Bakanlığı'na yapılan Çevresel Etki Değerlendirme Raporu halkın görüşüne açıldı. 30 Mart 2015'te yapılan başvuruyu değerlendiren bakanlık, Çanakkale Boğaz Köprüsü ve kapsamında yapılacak olan Kınalı-Tekirdağ-Çanakkale-Savaştepe Otoyolu projesi için 26 Mayıs 2015 Salı günü toplantı yapacak.


İki aşamalı gerçekleştirilecek otoyol projesinin ilk kısmı 277 bin 599, ikinci kısmı ise 46 bin 816 kilometre olarak belirlendi.


2020'DE HİZMETE GİRECEK


Çanakkale Boğaz Köprüsü ve otoyol projesinin 2019 sonunda bitirilmesi ve 2020'de hizmete açılması hedefleniyor. Proje bedeli olarak da 9 milyar 843 milyon lira...