09 / 01 / 2025

Dali-Rulli demiryolu

Dali-Rulli demiryolu

Çinli mühendisler, Güneybatı Çin eyaleti Yunnan'da, Nujiang nehri üzerine dünyanın en büyük kemerli demiryolu köprüsünü inşa ettiler. 

Çin'de demiryolu uzunluğunu 30 bin kilometreye çıkarılacak!

Çin, ulaştırma alanında yaklaşık 500 milyar dolar yatırım yapacak. Pekin yönetimi, ülkedeki hızlı tren demiryolu uzunluğunu 30 bin kilometreye çıkarmayı hedefliyor.

Haydarpaşa-Pendik Demiryolu Hattı meclis gündeminde!

İstanbul Haydarpaşa-Pendik Demiryolu Hattı'nın yapımı meclis gündemine taşındı. Konu hakkında CHP Niğde Milletvekili Ömer Fethi Gürer soru önergesi hazırladı.

Haliç-Kemerburgaz Demiryolu Hattı protesto edildi!

Kuzey Ormanları Savunması üyeleri, İstanbul Büyükşehir Belediyesinin 13 Ocak'ta ihaleye çıkacağı Belgrad Ormanları'ndan geçecek Haliç-Kemerburgaz Demiryolu Hattı Projesi'ni protesto etti.

Trabzon'a yapılacak demiryolu projesi TBMM gündeminde!

CHP Giresun Milletvekili Bülent Yener Bektaşoğlu, Trabzon'a yapılacağı ilan edilen demiryolu projesine ve güzergahına ilişkin soru önergesi hazırladı..

Afganistan'ı Avrupa'ya bağlayacak demiryolu hattı açıldı!

Afganistan Devlet Başkanı Gani, ülkeyi Türkiye üzerinden Avrupa'ya bağlayacak demiryolu hattının açılışında, "Demiryolu koridorunun inşasındaki öncülüğü için Türkmenistan'a teşekkürü borç biliriz. Yaşasın Türkmenistan-Afganistan dostluğu." dedi.

Türkmenistan-Afganistan-Tacikistan Demiryolu'nun ilk etabı açıldı!

Türkmenistan-Afganistan-Tacikistan Demiryolu Hattı'nın 88 kilometrelik ilk etabı İmamnazar Sınır Kapısı'nda Berdimuhamedov'un ev sahipliğinde düzenlenen törenle hizmete açıldı.

Trabzon demiryolu ile Batum'a bağlanacak!

Başbakan Binali Yıldırım, katıldığı programda, Trabzon'un demiryolu ile Batum'a bağlanmasına ilişkin çalışma yapılacağı yönünde açıklama yapmıştı. Bu açıklama ticaretle uğraşan çevrelerde heyecanla karşılandı.

Türkiye'nin en uzun demiryolu çift tüp geçidinde son durum!

Osmaniye'nin Bahçe ilçesiyle Gaziantep'in Nurdağı ilçesini birbirine bağlayacak, Türkiye'nin en uzun demiryolu çift tüp geçidi projesinde çalışmalar kesintisiz sürüyor.

Bakü-Tiflis-Kars Demiryolu'nda test sürüşleri başlıyor!

Bakü-Tiflis-Kars (BTK) Demiryolu Projesi'nin tamamlanmasıyla Asya ile Avrupa arasındaki demiryoluyla seyahat süresi 15 güne inecek. Projenin bitiminden sonra Avrupa ile Orta Asya arasındaki yük taşımacılığının tamamının demiryoluna kaydırılması hedefleniyor.

Güneydoğu'nun en uzun demiryolu viyadüğü yapılıyor!

Devlet Demir Yolları, Batman Çayı üzerinde bin 430 metre uzunluğunda bölgenin en uzun demiryolu viyadüğünü yapıyor.

Batman Çayı'na bin 430 metrelik demiryolu viyadüğü yapılıyor!

Devlet Demir Yolları (DDY) Batman Çayı üzerinde bin 430 metre uzunluğunda demiryolu viyadüğü yapıyor. Diyarbakır'ın Bismil İlçesine bağlı Sinan köyü yakınlarından geçen ve Batman ile Diyarbakır'ı birbirine bağlayan tarihi Zilek Demiryolu Köprüsü, Ilısu Barajı'nın tamamlanması halinde sular altında k

Rayem İnşaat Demiryolu Taşımacılık ve Turizm Ticaret Limited Şirketi kuruldu!

Rayem İnşaat Demiryolu Taşımacılık ve Turizm Ticaret Limited Şirketi 50 bin TL sermaye ile Atakan Aküren, Nasuh Acar ve Baışcan Yıldız tarafından bugün kuruldu.

ASELSAN'ın demiryolu teknolojileri Berlin'de sergilendi!

ASELSAN'ın demiryolu teknolojileri Berlin'de sergilendi. Şirketin geliştirdiği milli demiryolu teknolojileri InnoTrans Berlin 2016 Fuarı'nda görücüye çıktı.

Dali-Rulli demiryolu Haberi

Dali-Rulli demiryolu

Çinli mühendisler, Güneybatı Çin eyaleti Yunnan'da, Nujiang nehri üzerine dünyanın en büyük kemerli demiryolu köprüsünü inşa ettiler. 

Xinhua Haber Ajansı'nın 10 Aralık Pazartesi günü yayınlanan haberine göre köprü 1.024 metre uzunluğu ve 25 metre genişliğine sahip. Çin Demiryolları İnşaat Şirketi'nden bir proje yöneticisi olan Yu Changbin köprünün 490 metrelik ayak açıklığının, köprü üzerinde aynı anda dört trenin durmasına müsaade edecek durumda olduğunu belirtti.

Yu'nun açıklamasına göre, Yunnan-Guizhou vadisindeki boğaz geçidinde yapılan köprü, yüksek riskli deprem kuşağında bulunduğundan, genişliğini ve taşıma kapasitesini sağlamak, sıradan bir demiryolu köprüsünden daha zor oldu. "Bu kadar büyük bir köprü böyle koşullarda daha önce hiç inşa edilmemişti". 

İnşaatçılar, köprünün yapımı için, Nujiang nehrinin 230 metre üzerinde, 800 bin cıvata ve değişik modellerden olup her biri 100 tonluk 922...