e-spor ekonomisi Haberi
Para’dan Dr. Ali Efe İrali bu hafta köşesinde “e-spor ekonomisi” başlıklı yazısına yer verdi. İşte yazının detayları;
BİLİNDİĞİ üzere e-sporun tarafları oyuncu, üretici, pazarlamacı ve reklam veren dörtgeninde yer alıyor. Ancak bu yapı, her geçen gün kendi içinde değişim gösteriyor. Oyun ile ilgili olsun olmasın birçok firma, müşteri kitlesini genişletebilme adına e-sporun kaynaklarından faydalanmak istiyor. Doğal olarak, üretim şemalarını da ilgili müşteri kitlesinin çevresinde yeniden şekillendirme çabaları karşımıza çıkıyor.
Sonuçta, sanal perakende devi Amazon ve mimari yazılım denildiğinde akla ilk gelen iki isimden biri olan Graphisoft gibilerinin giriş yaptığı yeni bir süreç oluşuyor.
KENDİ ÜRETİM SAHASINI OLUŞTURUYOR
Sayısal araçlar yanında, sanal ortamdaki yeni ürünlere ayırdığı Ar-Ge harcamalarıyla bilinen Amazon, perakendenin her dalında kendini zirveye yerleştiren bir yapıda. Geçtiğimiz yıllarda, bilgisayar oyunlarına dair başlattığı...