23 / 11 / 2024
fuzul

erzurum atlama kuleleri son durum ne

erzurum atlama kuleleri son durum ne

Erzurum ' da 100 milyon lira harcanarak yapılan kayakla atlama kulelerinin çökmesinin en büyük nedeni olarak zirveye 100 metre mesafede oluşturulan iki yapay göl gösteriliyor...

Erzurum Atlama Kuleleri'nin il tadilat çalışmaları mecliste!

Erzurum Atlama Kuleleri'nin il turizmine katkısı ve yapılan tadilat çalışmalarının maliyeti meclis gündemine taşındı. CHP'li Tutdere, konuyla ilgili soru önergesi hazırladı...

Erzurum'daki atlama kulelerinin inşaatında sona yaklaşıldı!

Türkiye'de tek atlama kulesi olma özelliği taşıyan, Erzurum'un simgesi halindeki Kiremitlik Tepe'de bulunan atlama kulelerinin pistlerindeki çökme nedeniyle başlatılan altyapı ve üstyapı çalışmalarında sona yaklaşıldı.

Erzurum'daki atlama kuleleri EYOWF 2017'ye yetiştiriliyor!

Erzurum'da 2011 Dünya Üniversiteler Kış Oyunları için yapılan ve 2014 yılında toprak kayması sonucu pistleri çöken atlama kulelerinin 2017 Avrupa Gençlik Kış Olimpik Festivali'ne (EYOWF 2017) yetiştirilmesi için yoğun çalışma başlatıldı.

Erzurum'daki atlama pistlerinin onarımı devam ediyor!

25. Dünya Üniversiteler Kış Oyunları'nda çöken kayakla atlama pistlerinin onarımında, altyapı çalışmaları tamamlandı. Taşkesenligil: "Atlama kulelerimiz eski halinden çok daha güzel, modern ve güçlü bir tesis haline gelecek" dedi.

Erzurum'da atlama kulelerindeki altyapı 2016'da tamamlanacak!

Erzurum'da 2011 Dünya Üniversiteler Kış Oyunları için yaptırılan ancak geçen yıl çökme meydana gelen atlama kulelerindeki altyapı çalışmaları gelecek yıl tamamlanacak.

'Erzurum'da çöken kayak kulelerinin etüdü iyi yapılmamış'

Türkiye Kayak Federasyonu Başkanı Erol Yarar, Erzurum'daki atlama kulelerinde meydana gelen çökmeye ilişkin, "Önceden iyi etüt yapılsaymış bu kayma kesinlikle olmazdı" dedi. İşte Yarar'ın açıklamaları...

Erzurum atlama kulelerinde çalışmalara başlandı!

Atlama kulelerinde çalışmalara başlandı. Erzurum'da 2011 Dünya Üniversiteler Kış Oyunları için yapılan atlama kulelerinin pistlerinin çöktüğü alanda hafriyat taşıma ve güçlendirme için fore kazık çakımına da başlandı.

TMMOB: Atlama kulelerinde mühendislik hizmetleri tam yapılamamıştır!

TMMOB İnşaat Mühendisleri Odası Erzurum'da atlama kulelerinin çökmesiyle ilgili bir açıklama yaparak, "Atlama kulelerinin hazırlanmasında ve yapım sırasında mühendislik hizmetlerinin tam olarak yapılmadığı anlaşılmıştır" dendi.

Valilik'ten Erzurum Atlama Kuleleri açıklaması!

Valilik'ten Erzurum Atlama Kuleleri açıklaması geldi. Erzurum Valiliği, atlama kulelerinin pistlerindeki çökmeye ilişkin, 18 Temmuz'da bölgede keşif yapıldığı ve bilirkişilerin raporlarını hazırlamak üzere süre aldıklarını belirtti.

Erzurum'daki atlama kuleleri neden çöktü?

İlk belirlemelere göre, çöken pistlerin zemin etüdü yapılmadan inşa edildiği, pistleri ayakta tutan beton zeminin içindeki çelik kazıkların 25 ila 50 metre derinlikte olması gerekirken sadece 1 metre çelik kazıklar kullanıldığı ortaya çıktı...

Erzurum Kayakla Atlama Kuleleri ihmalden çöktü!

Erzurum’daki Kayakla Atlama Kuleleri pistinde meydana gelen göçük nedeniyle Cumhuriyet Başsavcılığı tarafından başlatılan soruşturmada, bilirkişi heyeti inceleme yaptı. Çöken pistlerin zemin etüdü yapılmadan inşa edildiği ortaya çıktı...

Erzurum’da 100 milyon liralık atlama kuleleri neden çöktü?

Erzurum ' da 100 milyon lira harcanarak yapılan kayakla atlama kulelerinin çökmesinin en büyük nedeni olarak zirveye 100 metre mesafede oluşturulan iki yapay göl gösteriliyor...

Erzurum'daki atlama kuleleri yapay göl yüzünden mi çöktü?

Erzurum ’da 100 milyon lira harcanarak yapılan kayakla atlama kulelerinin çökmesinin en büyük nedeni olarak zirveye 100 metre mesafede oluşturulan iki adet yapay göl gösteriliyor...

erzurum atlama kuleleri son durum ne Haberi

erzurum atlama kuleleri son durum ne


Erzurum’da 100 milyon lira harcanarak yapılan kayakla atlama kulelerinin çökmesinin en büyük nedeni olarak zirveye 100 metre mesafede oluşturulan iki yapay göl gösteriliyor.


Prof. Dr. Ahmet Ercan, “Biz yamaçtaki ağırlığı alırız, bunlar gölet oturtmuş. Bu olağanüstü bir mühendislik hatası” dedi.



“BU tip projelerde kayma riskinin ortadan kaldırılması için yamaçtaki ağırlıkların azaltılması gerekir. Bu projede ağırlık azaltılacağına gölet alanla ek ağırlık bindirilmiş. Gölet alanlar yük yaratır, yamaç buna direnir ama direnç de bir yerde kırılır. Kırıldığı yerde de çökme yaşanır. Gölet alanlarının altındaki yalıtıcılarda delik olma riski övarsa olası bir sızma toprakta ağırlık yaratır ve çökmeyi hızlandırır. Tüm jeofizik uzmanları Erzurum’daki bu riski biliyor. Gerekli altyapı çalışmaları olsa dahi Erzurum’daki bu proje için gölet fikri hatalı. Bu ‘olağanüstü bir mühendislik hatası’. Bu...