16 / 05 / 2024

FSM Köprüsü uyarı

FSM Köprüsü uyarı

Prof. Dr. Mustafa Ilıcalı, Fatih Sultan Mehmet Köprüsü 'nün, Boğaziçi Köprüsü'nden daha fazla yorulduğunu belirtirken Köprüye bir kamyonun etkisi binlerce aracın etkisinden çok olduğunu söyledi.

1915 Çanakkale Köprüsü'nde son dokunuşlar!

Ulaştırma ve Altyapı Bakanı Adil Karaismailoğlu, 1915 Çanakkale Köprüsü'nün güvenliğinin yapay zeka desteği aracılığıyla sağlanacağına dikkat çekerek, "Uyarı mesajlarının gösterimi yapay zeka destekli trafik yönetim sistemiyle otomatik gerçekleştirilecek" açıklamasında bulundu. 

Yavuz Sultan Selim Köprüsü'nün çevresi sit alanı ilan edilmeli!

CHP İstanbul Milletvekili Gürsel Tekin, Yavuz Sultan Selim Köprüsü'nün güzergahı ile ilgili olarak da bir uyarıda bulundu.

Boğaziçi Köprüsü'ndeki gişeler bu yıl kaldırılacak!

FSM’den sonra İstanbul’da trafik sorununu çözmek için Mahmutbey, Boğaziçi Köprüsü ve Çamlıca’da da gişeler bu yıl kalkacak, serbest geçiş ücret toplama sistemine geçilecek..

FSM Köprüsü'ndeki ücret toplama sistemi tamamlandı!

Ulaştırma, Denizcilik ve Haberleşme Bakanı Lütfi Elvan, 25 Ocak 2015'te Fatih Sultan Mehmet Köprüsü'ndeki trafik akışının bugün saat 16.30'dan itibaren normale döneceğini açıkladı.

FSM Köprüsü'nde 4 gişe çalışma nedeniyle trafiğe kapatıldı!

Fatih Sultan Mehmet (FSM) Köprüsü, OGS ve HGS Serbest Geçiş Ücret Toplama Sistemi test çalışmaları nedeniyle 4 gişeyi kaldırma çalışmaları saat 01.00 itibariyle başladı.

FSM Köprüsü'nde 10 gişeden 4'ü 2 hafta kapalı olacak!

Serbest Geçiş Ücret Toplama Sistemi test çalışmaları nedeniyle FSM Köprüsü'nde gişeler eksik çalışacak.FSM Köprüsü'nde 10 gişeden 4'ü 2 hafta kapalı olacak.

FSM Köprüsü'nde çalışma yapılacak!

Fatih Sultan Mehmet Köprüsü'nde çalışma nedeniyle 25 Ocak'tan 8 Şubat'a kadar 4 gişe kapatılacak, trafik OGS ve HGS ortak şerit olmak üzere 6 gişeden sağlanacak.

FSM Köprüsü'nden tren geçişi de olacaktı!

İstanbul'un 3. Köprüsü Yavuz Sultan Selim Köprüsü için tasarlanan tren geçişi; 1979 yılında 2. Köprü, Fatih Sultan Mehmet Köprüsü için tasarlanmış... İşte Emlakkulisi.com tarih araştırmacısı Abdullah Kutalmış Mızrak'ın ortaya çıkardığı o haber...

FSM Köprüsü'ndeki çalışma başladı!

"Boğaziçi ve Fatih Sultan Mehmet Köprülerinin Büyük Onarım ve Yapısal Takviyesi" çalışmaları kapsamında Fatih Sultan Mehmet Köprüsü'ndeki "kedi yolları"nın imal edilmesi için 15 Aralık'a kadar sürecek Asya-Avrupa yönü sağ şeritteki çalışmalar başladı.

FSM Köprüsü'nde kedi yolları imal edilecek!

FSM Köprüsü'nde bugünden itibaren Ocak sonuna kadar sürecek olan onarım çalışması başladı. Çalışmalar kapsamında "kedi yolları" yapılacak.Açıklamada, sürücülerin yoldaki trafik işaret ve işaretçilerine titizlikle uymaları gerektiği bildirildi.

Fatih Sultan Mehmet Köprüsü'nde bugünden itibaren çalışma var!

FSM Köprüsü'nde bugünden itibaren Ocak sonuna kadar sürecek olan onarım çalışması başladı. Çalışmalar kapsamında "kedi yolları" yapılacak.Açıklamada, sürücülerin yoldaki trafik işaret ve işaretçilerine titizlikle uymaları gerektiği bildirildi.

FSM Köprüsü'nde çalışma başladı!

FSM Köprüsü'nde bugünden itibaren Ocak sonuna kadar sürecek olan onarım çalışması başladı. Çalışmalar kapsamında "kedi yolları" yapılacak.Açıklamada, sürücülerin yoldaki trafik işaret ve işaretçilerine titizlikle uymaları gerektiği bildirildi.

FSM Köprüsü'nde çalışmalar başlıyor!

FSM Köprüsü'nde Ocak sonuna kadar sürecek olan onarım çalışması başlıyor. Çalışmalar kapsamında " kedi yolları " yapılacak. Köprüde şeritler kademeli olarak kapatılacak, trafik akışı kesilmeyecek...

FSM Köprüsü uyarı Haberi

FSM Köprüsü uyarı


Bahçeşehir Üniversitesi Ulaştırma Mühendisliği Bölüm Başkanı Prof. Dr. Mustafa Ilıcalı, Fatih Sultan Mehmet Köprüsü'nün, Boğaziçi Köprüsü'nden daha fazla yorulduğunu belirtirken Köprüye bir kamyonun etkisi binlerce aracın etkisinden çok olduğunu söyledi. Ayrıca zamanında onarım yapılmamış köprülerin de zorunlu olarak yıkılması gerektiğini söyleyen Ilıcalı, beton malzemelerin ömrünün ortalama 100-150 yıl olduğunu söyledi.



Prof. Dr. Mustafa Ilıcalı "Köprüye bir kamyonun etkisi binlerce aracın etkisinden çok" dedi.


Ilıcalı, asma köprülerdeki askı sistemlerinin ömrünün, köprü üstünden geçen dingil yüküne göre hesaplandığını anlattı. Belirli bir seviyede köprü malzemelerinin yorulduğunu ve bunların yenilenmesi gerektiğini kaydeden Ilıcalı, periyodik ve kalıcı bakımlarla yenilenmenin gerçekleştirildiğini söyledi.


Birinci Boğaz Köprüsünde yapılması gerekenin kalıcı bakım olduğunu vurgulayan Ilıcalı, "Birinci Boğaz Köprüsü çok uzun zamandan beri ağır taşıt geçişine kapalı. Burada 40 yıllık süre sonunda...