FSM Köprüsü uyarı Haberi
Bahçeşehir Üniversitesi Ulaştırma Mühendisliği Bölüm Başkanı Prof. Dr. Mustafa Ilıcalı, Fatih Sultan Mehmet Köprüsü'nün, Boğaziçi Köprüsü'nden daha fazla yorulduğunu belirtirken Köprüye bir kamyonun etkisi binlerce aracın etkisinden çok olduğunu söyledi. Ayrıca zamanında onarım yapılmamış köprülerin de zorunlu olarak yıkılması gerektiğini söyleyen Ilıcalı, beton malzemelerin ömrünün ortalama 100-150 yıl olduğunu söyledi.
Prof. Dr. Mustafa Ilıcalı "Köprüye bir kamyonun etkisi binlerce aracın etkisinden çok" dedi.
Ilıcalı, asma köprülerdeki askı sistemlerinin ömrünün, köprü üstünden geçen dingil yüküne göre hesaplandığını anlattı. Belirli bir seviyede köprü malzemelerinin yorulduğunu ve bunların yenilenmesi gerektiğini kaydeden Ilıcalı, periyodik ve kalıcı bakımlarla yenilenmenin gerçekleştirildiğini söyledi.
Birinci Boğaz Köprüsünde yapılması gerekenin kalıcı bakım olduğunu vurgulayan Ilıcalı, "Birinci Boğaz Köprüsü çok uzun zamandan beri ağır taşıt geçişine kapalı. Burada 40 yıllık süre sonunda...