26 / 11 / 2024

Gebze-Halkalı banliyö hattının açılışı neden ertelendi

Gebze-Halkalı banliyö hattının açılışı neden ertelendi

İstanbul'daki Gebze-Halkalı banliyö hattı 2012'de kapatıldı. Hatların 2015'te açılması gerekiyordu. Ama açılış 2017'ye ertelendi. Banliyö hatlarındaki ertelenme nedeni "gizli" olduğu gerekçesi ile açıklamadı.

Halkalı-Kapıkule Hızlı Tren Hattı'nın Halkalı-Ispartakule etabının yüzde 74'ü tamam!

Ulaştırma ve Altyapı Bakanı Abdulkadir Uraloğlu, Halkalı-Kapıkule Hızlı Tren Hattı'nın Halkalı-Ispartakule etabının yüzde 74'ünün tamamlandığına dikkat çekti ve yeni hızlı tren hatları ile ilgili de konuştu. İşte  o açıklama...

Cumhurbaşkanı Erdoğan Gebze-Darıca Sahil Metro Hattı'nın açılış tarihini açıkladı!

Cumhurbaşkanı Recep Tayyip Erdoğan yaptığı açıklamada merakla beklenen ve 2018 yılında yapım çalışmalarına başlanan Gebze-Darıca Metro Hattı’nın 2025 yılında açılacağını müjdeledi.

Ataköy-Olimpiyat Metro Hattı'nın Mimarsinan İstasyonu açıldı!

İstanbul Büyükşehir Belediyesinden (İBB), Ataköy-Olimpiyat Metro Hattı'nın Mimarsinan İstasyonu hizmet vermeye başladığını açıkladı.30 Ağustos Zafer Bayramı'nda İstanbulluların hizmetine açılan istasyonun, yapılacak Kirazlı-Halkalı Metrosu ile entegrasyonu sağlanacağı duyuruldu.

Halkalı-Kapıkule hızlı tren hattının açılış tarihi belli oldu

Ulaştırma ve Altyapı Bakanı Abdulkadir Uraloğlu, Halkalı-Kapıkule hızlı tren hattının açılış tarihini açıkladı. Çerkezköy-Kapıkule kesiminin 2025'te, geri kalan kısmının ise 2026'nın sonlarına doğru tamamlanacağı belirtilirken, mevcut 9 saatlik yolculuk süresinin hızlı tren hattı ile 3 saate inecek.

Çerkezköy-Kapıkule demir yolu hattının yüzde 50'si tamamlandı!

Merakla beklenen Halkalı-Kapıkule hızlı tren hattının Çerkezköy-Kapıkule kısmındaki çalışmaların yüzde 50 'si tamamlandı.

Gebze-OSB metro hattı 2023'te hizmete açılacak!

Kocaeli Büyükşehir Belediye Başkanı Tahir Büyükakın 2023 senesinde Gebze-OSB metro hattının hizmete açılacağını dile getirdi.

Kirazlı-Halkalı Metro Hattı 2023'ün ilk yarısında tamamlanacak!

Kirazlı-Halkalı Metro Hattı'nda çalışmalar 27 Mart'ta çalışıyor. İBB Raylı Sistemler Daire Başkanı Doç.Dr. Pelin Alpkökin, hattaki çalışmalara ilişkin "Yapım işlerine hızlıca başlayacağız. 2023'ün ilk yarısında İstanbul'a kazandırmak için bütün çabamızla çalışacağız" dedi.

Halkalı-Kapıkule Hızlı Tren Hattı'nın yapımında hafriyatlar meclis gündeminde!

Halkalı-Kapıkule Hızlı Tren Hattı'nın yapımında ortaya çıkan hafriyatın çevredeki meralara dökülmesi meclis gündemine taşındı. CHP'li Aygun, konuyla ilgili soru önergesi hazırladı...

İstanbul Havalimanı-Halkalı metro hattı ne zaman açılacak?

Ulaştırma ve Altyapı Bakanı Adil Karaismailoğlu yaptığı açıklamada, Gayrettepe-İstanbul Havalimanı hattını gelecek yıl açmayı hedeflediklerini belirterek, bu açılıştan bir yıl sonra 32 kilometrelik İstanbul Havalimanı-Halkalı metro hattını hizmete almayı amaçladıklarını dile getirdi.

Gebze OSB-Darıca Sahil Raylı Sistem Hattı'nı bakanlık yapacak!

Kocaeli'de inşaatına başlanılması planlanan Gebze Organize Sanayi Bölgesi (OSB)-Darıca Sahil Raylı Sistem Hattı'nın yapımını Ulaştırma ve Altyapı Bakanlığı üstlenecek.

Gebze OSB-Darıca Sahil Metro Hattı'nı Ulaştırma ve Altyapı Bakanlığı yapacak!

Gebze OSB-Darıca Sahil Raylı Sistem Hattı'nın yapımı Ulaştırma ve Altyapı Bakanlığı tarafından gerçekleştirilecek.

Gebze-Halkalı Banliyö Tren Hattı emlak fiyatlarını uçurdu!

76 kilometre uzunluğundaki Gebze-Halkalı tren hattı açıldı. Hat, konut fiyatlarını da etkiledi. İstasyon bulunan ilçelerde fiyatlar yüzde 100’ü aşan oranda artış gösterdi..

Gebze-Halkalı Marmaray Hattı konut fiyatlarını artırdı!

Gebze-Halkalı Marmaray Hattı vatandaşların hizmetine açıldı. 76 kilometrelik hat geçtiği ilçe ve semtleri değerlendiriyor. Son 4 yılda en yüksek konut fiyat artışı Yeşilköy, Üsküdar ve Gebze'de oldu.

Gebze-Halkalı banliyö hattının açılışı neden ertelendi Haberi

Gebze-Halkalı banliyö hattının açılışı neden ertelendi

ULAŞTIRMA Bakanlığı, Marmaray Projesi kapsamında 4 yıl önce kapatılan Gebze-Halkalı arasındaki banliyö tren hatlarındaki gecikmenin nedenini "gizli" olduğu gerekçesi ile açıklamadı. Eski CHP Milletvekili Haluk Eyidoğan, 4 yıldır ana hat ve banliyö trenlerini kullanan toplam 36 milyon kişinin mağdur olduğuna dikkat çekerek kamuoyunun aydınlatılmasını istedi. 


İLK SÖZLEŞME TAHKİME GİTTİ 

Projenin temelini oluşturan Gebze-Halkalı arasındaki 76.6 km'lik bölüme ilişkin "Banliyö hatlarının iyileştirilmesi ve elektronik mekanik sistemler" başlıklı "CR1" işi için ilk ihale 2006'da yapıldı. İhaleyi alan Fransa-Japonya-Türkiye ortak girişimi AMD ile sözleşme haziran 2007'de imzalandı. Bu iş için Avrupa'daki bankalardan toplam 867 milyon Euro kredi alındı. Ancak 2010'un Temmuz ayında AMD "mevcut sözleşme şartlarında projeye devam edemeyecekleri" gerekçesiyle projeyi feshetti ve uluslararası tahkime gitti. CR1 işi iptal edilince CR3 adlı yeni sözleşme,...