08 / 11 / 2024

Gotthard Tüneli 2016

Gotthard Tüneli 2016

Habertürk Köşe Yazarı Güntay Şimşek 4 Haziran'da açılışı gerçekleşen Gotthard Tüneli hakkında değerlendirmede bulundu. İşte, Güntay Şimşek'in yazısı...

Avrasya Tüneli Müzesi tamamlandı!

Avrasya Tüneli, 700 mühendis ve 12.000’den fazla kişinin 14 milyon adam/saat çalışmasıyla, planlanandan 8 ay önce tamamlanarak 20 Aralık 2016 tarihinde Cumhurbaşkanı Recep Tayyip Erdoğan ve Başbakan Binali Yıldırım’ın katıldıkları görkemli bir törenle hizmete açıldı.

Ahmet Vefik Alp: Avrasya Tüp Tüneli açılıyor!

Prof. Dr Ahmet Vefik Alp tarafından 90'lı yıllarda çizilen Avrasya Tüp Tüneli projesi 20 Aralık 2016 tarihinde hizmete açılacak.

İsviçre’deki Gotthard Base Tüneli'nde seferler başladı!

İsviçre’de isviçre Alp Dağları’nın altından geçen 57 kilometre uzunluğundaki dünyanın en uzun ve derin demiryolu tüneli Gotthard Base’de dün düzenli tren seferleri başladı.

Avrasya Tüneli'nin temel tarihi Ahmet Arslan'a istifa ettirecekti!

Mega projelerden İstanbul trafiğine nefes aldıracak Avrasya Tüneli, 20 Aralık 2016 tarihinde açılıyor.Avrasya Tüneli Projesi, ona en çok emek harcayan isimlerden Bakan Arslan’ım istifanın eşiğinden döndürmüş.

Konya Alacabel Tüneli'nin inşaatı başladı!

17 Şubat 2016 tarihinde ihalesi yapılan, inşaatın ne zaman başlayacağı kamuoyu tarafından merak edilen Konya Alacabel Tüneli, nihayet yapımına başlandı.

Gotthard Tüneli para basmaya başladı!

Habertürk Köşe Yazarı Güntay Şimşek 4 Haziran'da açılışı gerçekleşen Gotthard Tüneli hakkında değerlendirmede bulundu. İşte, Güntay Şimşek'in yazısı...

Gotthard Base Tüneli açıldı!

İsviçre Alp Dağları'nın altından geçen, 57 kilometre uzunluğa ve 2 bin 300 metre derinliğe sahip dünyanın en uzun ve en derin demiryolu tüneli Gotthard Base açıldı.

Gotthard Base Tüneli bugün açılıyor!

Rönesans İnşaat tarafından tamamlanan dünyanın en uzun ve en derin tüneli Gotthard Base bugün açılıyor. Zürih'ten Milano'ya gidişi 1 saat kısaltarak 2 saat 40 dakikaya düşürecek olan tünelin maliyeti 16 milyar Avro.

Gotthard Base Tüneli yarın açılıyor!

Gotthard Base Tüneli yarın açılıyor. İsviçre’deki tünel Alp Dağları’nın altından kazıldı ve Avrupa’nın farklı ülkelerine İsviçre’den geçişi kolaylaştıracak proje kabul ediliyor.

Gotthard Tüneli inşaatında sona gelindi!

57 kilometrelik uzunluğuyla dünyanın en uzun tren yolu tüneli olan Gotthard Tünelinde sona gelindi. İnşaat ekibi, 1 Hazirandan itibaren ulaşımın tünel vasıtasıyla yapılabileceğini duyurdu.

Avrasya Tüneli ile Kazlıçeşme-Göztepe arası 15 dakikaya inecek!

Denizin 106 metre altında inşa edilen Avrasya Tüneli sayesinde İstanbul Kazlıçeşme-Göztepe arası 100 dakikadan 15 dakikaya inecek. Projenin 2016 sonunda tamamlanması hedefleniyor.

Gotthard Base Tüneli Haziran'da açılıyor!

Rönesans Holding, dünyanın en uzun tüneli olmaya aday Gotthard Base’in yapımını tamamlıyor. Gotthard Tüneli, Haziran ayında görkemli bir açılışa hazırlanıyor.

Gotthard Base Tüneli'nde sona gelindi!

Rönesans Holding çatısı altındaki Rönesans İnşaat tarafından yapımı tamamlanan Gotthard Tüneli, Haziran ayında görkemli bir açılışa hazırlanıyor. Gotthard Base için tam 40 aydır 4 bin kişi çalışıyor.

Gotthard Tüneli 2016 Haberi

Gotthard Tüneli 2016

Tünelin nasıl kazıldığı, taşların nasıl kırılıp çıkarıldığı, yer altı sularının tahliyesi ve sıcaklıklarına göre değerlendirildiği görüntülerle, fotoğraflarla ve bazen çizimlerle anlatılıyor.


Hafta sonu, dünyanın en uzun tüneli unvanını, 1 Haziran’da Avrupa liderlerinin de katıldığı resmi açılışıyla kazanan İsviçre’deki Gotthard Base Tüneli’nde yolculuk yaptım. Önemli bir mühendislik ve teknoloji eseri olan tünel yolculuğunun başlangıcında ve bitişinde, böyle bir eserin nasıl değer üretecek hale getirilebileceğine dair ilginç bir deneyim ve tecrübe kazandım. 20 dakikalık bir tünelin tanıtımı, bundan başka türlü de yapılamaz. Zürih’ten Milano yönüne saatte 250 km hızla giden trenimiz, Alplerin 2300 metre altına, 57 km uzunluğundaki Gotthard Tüneli’nin başlangıç noktası Erstfeld’den girdi. Yer altında geçen 20 dakikalık karanlık yolculuğumuz tünelin çıkış veya bitiş noktası Biasca istasyonunda sonlandı. Zaten tüm tünel...