29 / 04 / 2024

Gotthard Tüneli maliyeti

Gotthard Tüneli maliyeti

Habertürk Köşe Yazarı Güntay Şimşek 4 Haziran'da açılışı gerçekleşen Gotthard Tüneli hakkında değerlendirmede bulundu. İşte, Güntay Şimşek'in yazısı...

Dallıkavak Tüneli inşaatının maliyeti ne kadar?

Dallıkavak Tüneli inşaatının bulunduğu aşama ve projenin toplam maliyetinin ne kadar olacağı meclis gündemine taşındı. İYİ Parti'li Cinisli, konuyla ilgili soru önergesi hazırladı...

Kırık Tüneli inşaatında son durum ne?

Kırık Tüneli inşaatının bulunduğu aşamaya ve projenin toplam maliyeti meclis gündemine taşındı. İYİ Parti'li Cinisli, konuyla ilgili soru önergesi hazırladı...

Kop Tüneli inşaatının toplam maliyeti ne kadar?

Kop Tüneli inşaatının bulunduğu aşamaya ve projenin toplam maliyetinin ne kadar olacağı meclis gündemine taşındı. İYİ Parti'li Cinisli, konuyla ilgili soru önergesi hazırladı...

Pirinkayalar Tüneli inşaatının maliyeti TBMM gündeminde!

Pirinkayalar Tüneli inşaatının bulunduğu aşama ve projenin toplam maliyetinin ne kadar olacağı meclis gündemine taşındı. İYİ Parti'li Cinisli, konuyla ilgili soru önergesi hazırladı...

Beton yol tasarrufuyla her 4 yılda bir Avrasya Tüneli yapılır!

Beton yolların, petrolde yaşanan dışa bağımlılığı azaltıcı etki yaratacağı dile getiren TCMB CEO'su Ismail Bulut, asfalt yolların yıllık bakım masrafı yerine her 4 senede bir Avrasya Tüneli yatırım maliyeti kadar tasarruf yapmanın mümkün olduğunu belirtti.

Erkenek Tüneli tamamlandı!

Yapımına 2011'de başlanan, Erkenek Tüneli tamamlandı. Tünel, maliyeti yaklaşık 252 milyon lira olup, bin 816 metre uzunluğunda iki tüpten oluşuyor.

İsviçre’deki Gotthard Base Tüneli'nde seferler başladı!

İsviçre’de isviçre Alp Dağları’nın altından geçen 57 kilometre uzunluğundaki dünyanın en uzun ve derin demiryolu tüneli Gotthard Base’de dün düzenli tren seferleri başladı.

Gotthard Tüneli para basmaya başladı!

Habertürk Köşe Yazarı Güntay Şimşek 4 Haziran'da açılışı gerçekleşen Gotthard Tüneli hakkında değerlendirmede bulundu. İşte, Güntay Şimşek'in yazısı...

Gotthard Base Tüneli açıldı!

İsviçre Alp Dağları'nın altından geçen, 57 kilometre uzunluğa ve 2 bin 300 metre derinliğe sahip dünyanın en uzun ve en derin demiryolu tüneli Gotthard Base açıldı.

Gotthard Base Tüneli bugün açılıyor!

Rönesans İnşaat tarafından tamamlanan dünyanın en uzun ve en derin tüneli Gotthard Base bugün açılıyor. Zürih'ten Milano'ya gidişi 1 saat kısaltarak 2 saat 40 dakikaya düşürecek olan tünelin maliyeti 16 milyar Avro.

Gotthard Base Tüneli yarın açılıyor!

Gotthard Base Tüneli yarın açılıyor. İsviçre’deki tünel Alp Dağları’nın altından kazıldı ve Avrupa’nın farklı ülkelerine İsviçre’den geçişi kolaylaştıracak proje kabul ediliyor.

Gotthard Tüneli inşaatında sona gelindi!

57 kilometrelik uzunluğuyla dünyanın en uzun tren yolu tüneli olan Gotthard Tünelinde sona gelindi. İnşaat ekibi, 1 Hazirandan itibaren ulaşımın tünel vasıtasıyla yapılabileceğini duyurdu.

Gotthard Base Tüneli Haziran'da açılıyor!

Rönesans Holding, dünyanın en uzun tüneli olmaya aday Gotthard Base’in yapımını tamamlıyor. Gotthard Tüneli, Haziran ayında görkemli bir açılışa hazırlanıyor.

Gotthard Tüneli maliyeti Haberi

Gotthard Tüneli maliyeti

Tünelin nasıl kazıldığı, taşların nasıl kırılıp çıkarıldığı, yer altı sularının tahliyesi ve sıcaklıklarına göre değerlendirildiği görüntülerle, fotoğraflarla ve bazen çizimlerle anlatılıyor.


Hafta sonu, dünyanın en uzun tüneli unvanını, 1 Haziran’da Avrupa liderlerinin de katıldığı resmi açılışıyla kazanan İsviçre’deki Gotthard Base Tüneli’nde yolculuk yaptım. Önemli bir mühendislik ve teknoloji eseri olan tünel yolculuğunun başlangıcında ve bitişinde, böyle bir eserin nasıl değer üretecek hale getirilebileceğine dair ilginç bir deneyim ve tecrübe kazandım. 20 dakikalık bir tünelin tanıtımı, bundan başka türlü de yapılamaz. Zürih’ten Milano yönüne saatte 250 km hızla giden trenimiz, Alplerin 2300 metre altına, 57 km uzunluğundaki Gotthard Tüneli’nin başlangıç noktası Erstfeld’den girdi. Yer altında geçen 20 dakikalık karanlık yolculuğumuz tünelin çıkış veya bitiş noktası Biasca istasyonunda sonlandı. Zaten tüm tünel...