28 / 07 / 2024

Hızlı betonlaşma sorunları

Hızlı betonlaşma sorunları

Ülkemizde yine kentsel seller oluştu ve yaşamını yitirenler oldu. Sebebi ise açık seçik belli; çevrenin ve doğanın acımasızca yiyip bitirilmesi sebebiyle tetiklenen iklimsel değişim, aşırı betonlaşma dolayısıyla düşen yağmurun toprak tarafından emilememesi...

Bakan Uraloğlu açıkladı! Karadeniz'e yüksek hızlı tren geliyor!

Ulaştırma ve Altyapı Bakanı Abdulkadir Uraloğlu, tüm Türkiye'yi yüksek hızlı tren hatlarıyla sarmak için yoğun bir çalışma içerisinde olduklarını kaydetti. 

Antalya'da depremle ilgili hızlı çalışma yapılmalı: Deniz fayları ve binaların risk durumları bilinmiyor!

Prof. Dr. İbrahim Atmaca, Antalya’nın ulaşım, göç, deprem ve kentsel dönüşüm gibi önemli konularına ilişkin konuştu ve deprem için hızlı bir çalışma yapılarak veri toplanması gerektiğini söyledi. 

Halkalı-Kapıkule Hızlı Tren projesinin Halkalı-Ispartakule kısmında tünel açma çalışmaları başladı!

Ulaştırma ve Altyapı Bakanı Abdulkadir Uraloğlu, Halkalı-Kapıkule Hızlı Tren Projesi'nin üçüncü fazı olan Halkalı-Ispartakule bölümündeki tünel açma çalışmalarını başlatarak çok önemli bir aşamayı daha hayata geçirdiklerine dikkat çekti. 

Almanya çifte vatandaşlığı kolaylaştırıyor! Göçmenler daha hızlı vatandaş olabilecek!

Almanya'da hazırlanan ve üzerinde uzlaşma sağlanan yasa tasarısı taslağına göre, uzun senelerdir yaşayan göçmenler daha hızlı bir şekilde vatandaş olabilecek.

Ankara-Sivas hızlı tren hattı 4 Eylül'de açılıyor!

Türkiye genelinde hızlı tren hattı yatırımları aralıksız devam ediyor. Son olarak büyük bir çalışma yapıldığı Sivas Kongresi'nin yıl dönümü olan 4 Eylül'de iki önemli yüksek hızlı tren hattı açılışı gerçekleşecek. 

İstanbul'da betonlaşma tehlikesi!

Hürriyet Gazetesi köşe yazarlarından Fuat Bol bugünkü köşe yazısında İstanbul'daki betonlaşma sorununu kaleme aldı. İşte Bol'un o yazısı...

Hızlı tren hattı yapımında ortaya çıkabilecek sorunların tespit edilmesi için önerge verildi!

Hızlı tren hattı yapımına yönelik olarak ortaya çıkabilecek sorunların tespit edilerek çözüm yollarının belirlenmesi için meclise önerge verildi.

Halkalı-Kapıkule Hızlı Tren Projesi ile seyahat süresi 1 saat 20 dakikaya inecek!

Ulaştırma ve Altyapı Bakanı Adil Karaismailoğlu yaptığı açıklamada, "Halkalı-Kapıkule Hızlı Tren Projesi'nin tamamlanmasıyla Halkalı-Kapıkule arası yolcu seyahat süresi 4 saatten 1 saat 20 dakikaya, yük taşıma süresi ise 6 saat 30 dakikadan 2 saat 20 dakikaya inecek." dedi.

Hızlı betonlaşma iklim felaketlerini beraberinde getiriyor!

Ülkemizde yine kentsel seller oluştu ve yaşamını yitirenler oldu. Sebebi ise açık seçik belli; çevrenin ve doğanın acımasızca yiyip bitirilmesi sebebiyle tetiklenen iklimsel değişim, aşırı betonlaşma dolayısıyla düşen yağmurun toprak tarafından emilememesi...

Ankara-Sivas hızlı tren projesinde sona gelindi!

TRANSİST 11. İstanbul Ulaşım Kongresi ve Fuarı'nda konuşma yapan Ulaştırma ve Altyapı Bakanı Mehmet Turhan, "Ankara-Sivas hızlı tren projesinde sona yaklaştık." dedi....

İzmir'de hızlı kentleşme gündemde!

Dünya Tasarım Örgütü işbirliği ile uluslararası 'Dünya Tasarım Konuşmaları' organizasyonu İzmir Büyükşehir Belediyesi ev sahipliğinde gerçekleşti. Organizasyonda, hızlı kentleşme, iklim değişikliği ve göç gibi yerel sorunlar görüşüldü.

Edirne-Kars Hızlı Tren projesine Çin finansmanı!

Edirne-Kars Hızlı Tren yatırımına ilişkin bir anlaşma gündeme geldi. Çin ile Türkiye arasında büyüklüğü 30 milyar doları bulacak bu projeye yönelik finansman anlaşmasının imzalanacağı belirtildi.

İzmir'e tüp geçiş ve hızlı tren müjdesi!

Başbakan Binali Yıldırım, İzmirlilere toplu taşıma müjdesi verdi. Başbakan Yıldırım, "İzmir’in 'Marmaray’ını, tüp geçişini bu sene içinde ihaleye çıkıyoruz. İzmir’e bir gerdanlık takacağız" dedi. Yıldırım ayrıca, Ankara-İzmir arasına hızlı tren yapacaklarını ve ulaşımın 3,5 saate düşeceğini söyledi.

Hızlı betonlaşma sorunları Haberi

Hızlı betonlaşma sorunları

Son 20 yılda Türkiye'de betonlaşma ve çarpık kentleşme arttı. Bunun sonucunda iklim felaketleri de artmaya başladı. 

Mimar Kentbilimci Emeritus Prof. Dr. Ahmet Vefik Alp, Türkiye'deki yapılaşmaya ve aşırı betonlaşmaya ilişkin yazı kaleme aldı.

İşte Mimar Kentbilimci Emeritus Prof. Dr. Ahmet Vefik Alp'in 'Betona Yitirilen Hayatlar' başlıklı yazısı...

Mimar ve mühendisler beton keşfedildiğinde çok mutlu oldular. Kalıba döktükleri iddialı formlar kısa sürede sertleşip taşıyıcı bir nitelik kazanıyordu. Ahşap ve taşla uğraşmaktan kurtulmuşlar zengin mimariler tasarlama, desteksiz büyük açıklıklar geçme imkanına kavuşmuşlardı. Ancak, beton ahşap ve taş gibi doğal bir malzeme değildi. Öncelikle kırılgandı. Depremde esnemiyor, insanları ezerek öldürüyordu. Yoğun kentsel yapılaşma ve taşıt yolları toprağın geçirgenliği kısıtladı, hızlı bir yağmurda can alıcı seller oluşmaya başladı.

Ülkemiz özellikle son 20 yıl rantsal dürtülerle aşırı bir betonlaşmaya sahne oldu: Ekonomi üretim...