istiklal caddesindeki mağazalar kapandı mı Haberi
Tüketici güven endeksi ile birlikte ekonominin en büyük barometresi kabul edilen perakende sektörü, hızlı gündemin yarattığı riskleri atlatmak için çözümü kapanmalarda buldu. Bir dönem art arda açılışlar yapan perakendeciler, son iki yıldır, kapattıkları mağazalarla gündemde.
VERİMLİLİK ÖNEMLİ ETKEN
Resmi verilere göre, 2014 yılında 450 bin olan mağaza sayısı 2015'te 400 bine düşerken dolar üzerinden hesaplanan cirolar ise kur farkıyla 308 milyar dolardan 227 milyar dolara düştü.
Bu yıl Top Shop, C&A, Tesco gibi yabancı markalar Türkiye'den çekilme kararı alırken, aralarında Teknosa gibi devlerin de yer aldığı yerli markalar ise onlarca mağazayı ‘verimsizlik' nedeni ile kapattı.
Markaların mağaza stratejileri, kapanan AVM'ler, yükselen kiralar, terör nedeni ile ivme kaybeden alışveriş caddelerinin de etkisi büyük. Yapılan araştırmalara göre, 2012-2015 yılları arasında yaklaşık 1.5 milyon metrekarelik AVM...