21 / 12 / 2024

işyeri tadilat ruhsatı için gerekli evraklar

işyeri tadilat ruhsatı için gerekli evraklar

İşyerinde yapılacak kimi tadilat işleri için, ruhsat alınıyor. Peki, işyerinizde ruhsat gerektiren bir tadilat işlemi yapacağınızı düşünelim. İşyeri tadilat ruhsatı nereden alınır? İşyeri tadilat ruhsatı için gerekli evraklar nelerdir?

Tadilat ruhsatı nedir? Tadilat ruhsatı nereden alınır?

Ev ya da farklı bir yapıda tadilat yapılması planlanıyorsa dikkat edilmesi gereken bazı unsurlar mevcuttur. Bunlardan biri de İmar Yönetmeliği kapsamında yer alan tadilat ruhsatıdır. Tadilat yapmak isteyen ev veya iş yeri sahiplerinin bu ruhsatı alması önemlidir. Peki tadilat ruhsatı nedir?

Son dakika! Elektrikli araç şarj istasyonlarına iş yeri ruhsatı!

Aktarılan son dakika detaylarına göre, müstakil elektrikli araç şarj istasyonları için iş yeri açma ve çalışma ruhsatı, diğer iş yerleri ve toplu yapılarda kurulacak olan istasyonlar için faaliyet izin belgesi düzenlenmesine ilişkin yönetmelik, Resmi Gazete'de yayımlandı ve yürürlüğe girdi.

Emlak Konut GYO Başakşehir'de 204 ticari ünite için tadilat yapı ruhsatı aldı!

Emlak Konut GYO projelerinden "İstanbul Başakşehir Kayabaşı Rekreasyon Alanı Ticaret ve Bölge Parkı İnşaatları ile Altyapı ve Çevre Düzenleme İşi" kapsamında,  toplam 204 ticari ünite için tadilat yapı ruhsatları alındı.

İmar barışında işyeri ruhsatı alınabilir mi?

İmar barışında işyerlerinin durumu nedir? Mevzuata aykırı yapılardaki işyerleri için imar barışına başvurulabilir mi? İmar barışında işyeri ruhsatı alınabilir mi?

Nidakule Kayaşehir için tadilat yapı ruhsatı alındı!

Emlak Konut GYO, Nidakule Kayaşehir projesindeki ticari ünitelerin revize edilmesi için tadilat yapı ruhsatı aldı.

Halk GYO Salıpazarı binasının tadilat ruhsatını aldı!

Halk Gayrimenkul Yatırım Ortaklığı'nın portföyünde yer alan "Salıpazarı Bina"sı için tadilat ve fonksiyon değişikliği ruhsatı alındı.

Maltepe'de işyeri açmak isteyen 17 esnafa ruhsat verildi!

Maltepe Belediye Başkanı Ali Kılıç, işyeri açmak için ilk kez ruhsat başvurusunda bulunan 17 esnafa, ruhsatlarını verdi. Başkanlık makamında düzenlenen törende konuşan Kılıç, ruhsat alan esnaflara bol kazançlar diledi.

Nevşehir'de 9 ayda 137 konut ve işyeri ruhsatı verildi!

Nevşehir Belediyesi Yapı Kontrol Müdürlüğü verilerine göre, Nevşehir'de bu yılın 9 aylık bölümünde 137 konut ve işyeri için inşaat yapı ruhsatı verildiği belirtildi.

İşyeri tadilat ruhsatı nereden alınır?

İşyerinde yapılacak kimi tadilat işleri için, ruhsat alınıyor. Peki, işyerinizde ruhsat gerektiren bir tadilat işlemi yapacağınızı düşünelim. İşyeri tadilat ruhsatı nereden alınır? İşyeri tadilat ruhsatı için gerekli evraklar nelerdir?

İşyeri tadilat kredisi nedir?

İşyerinde yapılacak tadilat işleri için bankalar "İşyeri tadilat kredisi" adı altında kredi veriyor. Peki, işyeri tadilat kredisi nedir? Bazı bankaların sunduğu bu kredide koşullar nelerdir?

İşyeri tadilat izni için gerekenler!

Bir yerin metrekaresini değiştiren, dışarıdan görünen veya bina taşıyıcı unsurlarını etkileyen tadilatlar tadilat ruhsatı gerektiriyor. Peki, bu şekildeki tadilat için nasıl izin alınır? İşyeri tadilat izni için gerekenler nelerdir?

Belediye işyeri tadilat izni dilekçesi!

Bir işyerinde yapılacak bazı tadilat işleri için belediyeden izin alınıyor. Belediye işyeri tadilat izni için gerekli belgeler ve bir dilekçe ile belediyeye müracaat ediliyor. İşte belediye işyeri tadilat izni dilekçesi örneği..

İşyeri tadilat izni nasıl alınır?

Bir apartman içerisinde yer alan daire ve işyerlerinde yapılacak kimi tadilat işleri için ruhsat alınması gerekmezken, kimi tadilatlar için ise ruhsat izninin alınması şart oluyor. Peki, işyeri tadilat izni nasıl alınır?

işyeri tadilat ruhsatı için gerekli evraklar Haberi

işyeri tadilat ruhsatı için gerekli evraklar

İşyeri tadilat ruhsatı nereden alınır?

İşyerinde yapılacak kimi tadilat işleri için, ruhsat izni alınması gereki oluyor. Ruhsat gerektiren tadilatlar; Taşınmazın metrekaresini değiştiren, dışarıdan görünen veya bina taşıyıcı unsurlarını etkileyen tadilatlar olarak sıralanıyor.


Peki, işyerinizde bu şekilde bir tadilat işlemi yapacağınızı düşünelim. İşyeri tadilat ruhsatı nereden alınır? İşyeri tadilat ruhsatı için gerekli evraklar nelerdir?


İşyeri tadilat ruhsatı, taşınmazın bağlı olduğu belediyeden alınıyor. Ruhsat için gerekli belgeler ve dilekçe örneği şu şekilde:


-Tadilat ruhsatı dilekçesi 


-Tapu Tescil Belgesi


-İmar Durumu Çap belgesi: Yapı nizamı, kat adedi, saçak seviyesi, yollardan ve komşu parsellerden çekme mesafeleri ve inşaat emsallerini gösteren bir belge


- Mimari proje, statik proje, elektrik ve tesisat projeleri, resim ve hesapları, röperli veya yoksa, ebatlı kroki


Ayrıca, belediyeye ve tadilat tipine bağlı olarak başka belgeler de istenebiliyor: Proje...