26 / 11 / 2024

Kanal İstanbul gemi trafiği

Kanal İstanbul gemi trafiği

Dün Karadeniz ile Marmara Denizi birbirine bağlayacak olan Kanal İstanbul'un güzergahı resmen açıklandı. "Gemi Trafik Hizmetleri Sistemlerinin Kurulmasına ve İşletilmesine İlişkin Yönetmelik"te önemli bir değişikliğe gitti. 

Şişli’nin Kanal İstanbul’u için hem bakanlık, hem büyükşehir hem de ilçe belediyesi devrede!

Şişli Belediyesi tarafından mühürlenen de “Şişli’nin Kanal İstanbul’u” şeklinde bilinen 24 bin metrekarelik rezerv yapı alanı için bu defada İstanbul Büyükşehir Belediyesi ve Çevre, Şehircilik ve İklim Değişikliği Bakanlığı devreye girdi. İşte detaylar...

Adil Karaismailoğlu'ndan son dakika Kanal İstanbul açıklaması!

Ulaştırma ve Altyapı Bakanı Adil Karaismailoğlu, Türkiye'nin stratejik projesi Kanal İstanbul'un inşası tamamlanmadan önce; gemi trafik yönetimi, kılavuzluk ve römorkör hizmetleri ile acil durum hizmetlerinin tamamını kapsayan kanal emniyetinin sağlanması için işletme modelini belirleyeceğiz." dedi.

Kanal İstanbul gemi kazalarını engelleyebilecek!

Geçtiğimiz günlerde İstanbul Boğazı'nda iki yük gemisinin çarpıştı. Son zamanlarda meydana gelen gemi kazaları Kanal İstanbul tartışmalarını yeniden gündeme getirdi. 

Kanal İstanbul ne zaman açılacak?

Birçok denizci Kanal İstanbul'un açılmasını dört gözle bekliyor. Gemi kaptanı ve işletmeci Vehbi Koç, Kanal İstanbul projesi hakkında değerlendirmelerde bulundu.

Kanal İstanbul ile boğazdaki gemi sayısı azalacak!

Kanal İstanbul Projesi'ne yönelik açıklamalarda bulunan Ulaştırma ve Altyapı Bakanı Adil Karaismailoğlu, Kanal İstanbul ile gemi sayısının azalacağını ama yükün artacağını dile getirdi. 

Kanal İstanbul projesi 20 soruda tüm detaylarıyla!

Kanal İstanbul inşaatı ne zaman başlayacak? Kanal İstanbul neden yapılıyor? Kanal İstanbul yapım maliyeti ne kadar? Kanal İstanbul ihalesi ne zaman? Kanal İstanbul'un kapasitesi ne kadar? Kanal İstanbul'dan günde kaç gemi geçecek? İşte Kanal İstanbul projesi 20 soruda tüm detaylarıyla!

Kanal İstanbul gemi geçiş ücreti ne kadar?

Ulaştırma ve Altyapı Bakanı Cahit Turhan, "Hesaplarımıza göre Kanal İstanbul'dan geçecek gemilerden alacağımız para, asgari yıllık net 1 milyar dolar civarında" dedi...

Boğaz'dan geçen gemilerin yarısı Kanal İstanbul'dan geçse rekor olur!

İstanbul Boğazı'ndan geçen gemi sayısı 2018'de 41 bin 103 oldu. Yani Boğaz'dan geçen gemilerin, geçen yılki sayıya göre, yarısı Kanal İstanbul'dan geçse, Kanal İstanbul insan yapımı kanallar içinde en yoğun trafiğe sahip olur...

Doğanay Tolunay'dan Kanal İstanbul yorumu!

Kanal İstanbul için yıllık 8 milyar dolar gelir getireceği haberlerini değerlendiren Prof. Dr. Doğanay Tolunay: “2006-2019 arasındaki gemi geçiş sayıları incelendiğinde mümkün değil.” yorumunda bulundu..

Kanal İstanbul'un inşaatı bu yıl başlıyor!

İstanbul Boğazı’ndaki yalı kazasının ardından, tehlikeli gemi trafiği ve Kanal İstanbul Projesi yeniden gündeme geldi. Gemi kazalarını değerlendiren İBB Başkanı Uysal, “Yalı kazası yeni kanal ihtiyacının ne kadar acil olduğunu gösterdi. Kanalın bu yıl içinde en azından başlayacağını düşünüyorum” ded

Boğaz'dan geçemeyen gemiler Kanal İstanbul'dan nasıl geçecek?

Hekimbaşı Salih Efendi Yalısı'na çarpan gemi sonrasında gündeme Boğaz’dan geçmekte zorlanan gemilerin Kanal İstanbul’dan nasıl geçeceği sorusu geldi...

Kanal İstanbul’dan önce gemi trafiği için önemli düzenleme!

Dün Karadeniz ile Marmara Denizi birbirine bağlayacak olan Kanal İstanbul'un güzergahı resmen açıklandı. "Gemi Trafik Hizmetleri Sistemlerinin Kurulmasına ve İşletilmesine İlişkin Yönetmelik"te önemli bir değişikliğe gitti. 

Kanal İstanbul 600 metre genişlikte olacak!

İhalesi en erken 2018'in ikinci yarısında yapılacağı Kanal  İstanbul'da etüt çalışmaları da yılın ilk yarısında tamamlanacak. Gemi büyüklüğüne göre kanal genişliği de 600 metreye ulaşacak.

Kanal İstanbul gemi trafiği Haberi

Kanal İstanbul gemi trafiği

Milliyet Gazetes'nde yer alan habere göre; Ulaştırma Denizcilik ve Haberleşme Bakanı Ahmet Arslan, Kanal İstanbul'un güzergahını resmen açıkladı. Resmi Gazete'de yayınlanan düzenlemeye göre söz konusu merkezler istenirse özel sektöre de devredilebilecek.

İstanbul Üniversitesi Ulaştırma ve Lojistik Fakültesi Ticaret Hukuku Öğretim üyesi Yrd. Doç. Turkay Özdemir, Kıyı Emniyeti Genel Müdürlüğü varken işletmenin başka bir kuruma verilmemesi gerektiğini ifade etti.

Özdemir, " Mevcut zaten bu hizmeti yürüten bir otorite var. Bu da Kıyı Emniyeti Genel Müdürlüğü. Gerek boğazlar gerekse tüm Türk karasuları bakımında yetkili Kamu İktisadi Kuruluşu olan bir kurum. Bu kurum hazır elde varken başka bir kurum ihtiyacı yok. Devletin, Kıyı Emniyeti Genel Müdürlüğü'ne bunu yaptırabilir. Bir de Arama Kurtarma Dairesi Başkanlığı var. Burayla da zaten koordinasyon halinde çalışıyor. Gelir elde edebilecek...