15 / 05 / 2024

karayolları tarihi köprü restoresi

karayolları tarihi köprü restoresi

Osmanlı Devleti tarafından 1579'da yaptırılan Taş Köprü, Karayolları 18. Bölge Müdürlüğü tarafından orijnali korunacak şekilde restore ediliyor...

1942'de alınan karar: Karayolları ve köprüler için her sene 5 milyon lira harcanacak!

1942 yılında karayolları ve köprüleri ilgilendiren bir kanun projesi hazırlanmış. Projeye göre her sene karayolları ve köprüler için 5 milyon lira harcanılmasına karar verilmiş. 

Karayolları Genel Müdürlüğü'nden önemli açıklama! Otoyol ve köprü geçiş ücretlerine zam mı geldi?

Karayolları Genel Müdürlüğü ve Altyapı Bakanlığı otoyol ve köprü geçiş ücretlerine zam mı geldi? sorusunun yanıtını verdi. İşte ayrıntılar…

Malatya'daki tarihi Taş Köprü'nün restore edilmesi talebi mecliste!

Malatya'nın Arapgir ilçesinde yer alan tarihi Taş Köprü'nün restore edilmesi talebi meclis gündemine taşındı. CHP'li Ağbaba, konuyla ilgili soru önergesi hazırladı...

Uzunköprü'deki tarihi taş köprünün restorasyonu TBMM'de!

Edirne'nin Uzunköprü ilçesindeki tarihi taş köprünün restorasyon çalışmalarının ne zaman biteceği meclis gündemine taşındı. CHP'li Gaytancıoğlu, konuyla ilgili soru önergesi hazırladı...

800 yıllık köprünün üzerine iş makinası çıkardılar: Büyük taşlar vardı!

Sivas Divriği'deki Kız Köprüsü’nün onarımını yapan müteahhit, 800 yıllık tarihi köprünün üstüne iş makinası çıkardı. Firma "Büyük taşlar vardı, o nedenle iş makinasıyla çalışmak zorundayız" savunması yaparken, arkeolog Nezih Başgelen “İş makinası ile restorasyon olmaz” şeklinde açıklama yaptı.

Rize'deki tarihi Aşıklar Kemer Köprüsü yıkıldı!

Rize'nin Çayeli ilçesinde bulunan tarihi Aşıklar Kemer Köprüsü aniden çöktü. Yöre halkı tarihi köprünün yeniden yapılmasını istedi.

Yavuz Sultan Selim Köprüsü'ne 1,5 milyar TL, karayollarına 7 milyar TL ödeme!

Karayolları, 2019'un ikinci yarısında Yavuz Sultan Selim Köprüsü ve Kuzey Çevre Otoyolu’ndan öngörülen sayıda araç geçmediği için işletmeci IC İçtaş İnşaat–Astaldi konsorsiyumu ICA’ya, garanti kapsamında 1.6 milyar lirayı aşkın ödeme yaptı...

Elazığ'daki tarihi Maden Köprüsü çöktü!

Doğal olmayan heyelan riski altında bulunan tarihi Elazığ Maden Köprüsü son dönemde yağışların da etkisiyle yıkıldı...

4. Uluslararası Karayolları, Köprüler Ve Tüneller İhtisas Fuarı gerçekleşti! 

Türkiye’den ve Dünya’dan birçok firmanın ilgi ile takip ettiği 4. Uluslararası Karayolları, Köprüler Ve Tüneller İhtisas Fuarı’na 150 firma katılım gösterdi. 1915 Çanakkale Köprüsü ve Otoyol Projesi ile mega projelerin son halinin sergilendiği fuar büyük ilgi ile karşılandı…

4. Uluslararası Karayolları, Köprüler ve Tüneller İhtisas Fuarı 9 Ekim'de!

4. Uluslararası Karayolları, Köprüler ve Tüneller İhtisas Fuarı 9-11 Ekim 2019 tarihlerinde Ankara ATO Congresium Kongre ve Sergi Sarayı'nda gerçekleştirilecek...

Tarihi Tunca Köprüsü'nün restorasyonu tamamlandı!

Edirne'deki tarihi Tunca Köprüsü'nün restorasyon çalışmaları tamamlandı.

Rize Ambarlık'taki tarihi kemer köprünün yıkımı TBMM'de!

Rize'nin Ambarlık köyünde bulunan tarihi kemer köprünün yıkılma nedeninin belirlenmesi meclis gündemine taşındı. CHPli Bekaroğlu, konuyla ilgili soru önergesi hazırladı...

Tarihi Tunca Köprüsü yeniden inşa edilecek!

Edirne'de Tarihi Tunca Köprüsü'nde restorasyon çalışmalarına başlandı. Çimento kullanılmadan restore edilecek köprü aslına uygun olarak yeniden inşa edilecek.

karayolları tarihi köprü restoresi Haberi

karayolları tarihi köprü restoresi


Kültür ve Turizm İl Müdürü Hakan Doğanay, gazetecilere yaptığı açıklamada, köprünün 1579'da Lala Mustafa Paşa tarafından yaptırıldığını anımsattı.


Taş Köprü'nün bakım ve onarımının şu anda Karayolları 18. Bölge Müdürlüğü tarafından yapıldığını dile getiren Doğanay, "Karayolları Bölge Müdürlüğümüz 2013 yılı yatırım programında meşhur Taş Köprü'müzün de bakım ve onarımını üstlendi. Taş Köprü'müz orijinaline sadık kalacak şekilde restorasyondan geçiriyor" dedi.


Doğanay, Taş Köprü'nün Kars Kalesi'nin 3. ayağına yapıldığını ifade ederek, şunları kaydetti:


"Taş Köprü, 3 gözlü bir Osmanlı yapısıdır. Kesme bazalt taştan düzgün bir şekilde yapılmıştır. O zamanlar iletişim, ulaşım ve yük taşıma işleri bu köprüden sağlanıyordu. Taş Köprü, 1719 yılında Karahanoğlu Hacı Ebubekir Bey tarafından son kez restore edilerek günümüze kadar gelmiştir. Günümüzde 'Dilek Köprüsü' olarak anılıyor. Kars'a gelen yerli ve yabancı turistlerin...