28 / 12 / 2024

kentsel dönüşümde spk lisans başvuruları

kentsel dönüşümde spk lisans başvuruları

Kentsel dönüşüm sürecinde 2-3 arsa payı çoğunluğu ile karar alma süreçlerinde apartman veya sitelerde karşımıza çıkan önemli sorunlardan bir tanesi de 2-3 arsa payı çoğunluğunun 1-3 arsa payı karşısında takındığı tavır.

Kentsel dönüşümde yeni dönem!

SPK Başkanı Ertaş: "Gayrimenkul sertifikaları düzenlemesi için Kurulumuz görevlendirilmiştir. Düzenleme ile birlikte kentsel dönüşümde yeni bir dönem başlayacak" dedi.

Kentsel dönüşümde kredi veren bankalar hangileri?

Riskli olarak tespit edilen ve yıkılan vatandaşlara devlet kira veya kredi yardımı yapıyor. Bir daire için en fazla 100 bin TL kredi veriliyor. Peki, kentsel dönüşümde kredi veren bankalar hangileri?

Kentsel dönüşümde işyeri kiracı hakları!

Kentsel dönüşümde, riskli olarak tespit edilen yapılar yıkılarak yeni yönetmeliklere uygun bir şekilde inşa ediliyor. Peki yıkılan binadaki işyeri kiracılarına ne olacak? İşte kentsel dönüşümde işyeri kiracı hakları...

Kentsel dönüşümde itiraz hakkı!

Kentsel dönüşümde yapının risk tespiti, binadan bir malikin Bakanlık tarafından lisanslandırılan bir firmaya müracaatı neticesinde yapılıyor. Peki, kentsel dönüşümde itiraz hakkı var mı? İtiraz hakkı nasıl kullanılır?

Kentsel dönüşümde bina güçlendirme!

6306 sayılı Kanun’da güçlendirilebileceği teknik olarak tespit edilen yapıların güçlendirilebileceğinden bahsediliyor. Peki, kentsel dönüşümde bina güçlendirme nasıl ve hangi kanun esaslarına göre yapılır? İşte yanıtı..

Kentsel dönüşümde noter masrafı!

6306 sayılı Afet Riski Altındaki Alanların Dönüştürülmesi Hakkında Kanun gereğince, kentsel dönüşümde yapılacak olan işlemler harç ve masraflardan muaf tutuluyor. İşte entsel dönüşümde noter masrafı..

Kentsel dönüşümde devlet desteği nelerdir?

6306 sayılı Kentsel Dönüşüm Kanunundan faydalanan malik ve kiracılara devlet finansal desteklerde bulunuyor. Kentsel dönüşümde devlet desteği nelerdir? Kentsel dönüşümde faiz desteği ve kira yardımı nasıl yapılır?

Kentsel dönüşümde ruhsatsız binaların durumu!

Kentsel Dönüşüm Kanunu gereğince, riskli alanlarda yer alan ve risk raporu alınan binalar yıkılarak, yerine yeni kanun ve yönetmeliklere uygun binalar inşa ediliyor. Peki, kentsel dönüşümde ruhsatsız binaların durumu nedir?

Hükümet kentsel dönüşümde ısrarlı!

Hükümet kentsel dönüşümde ısrarlı. Hükümetin 2015 programında yer alan bilgilere göre, Çevre ve Şehircilik Bakanlığınca uygulanan kentsel dönüşüm kanunu kapsamındaki çalışmalar için şimdiye kadar 1,5 milyar lira harcandı.

Kentsel dönüşümde ilk adım planlama!

Yapılaşmanın hızlı bir şekilde gerçekleştiği Türkiye'de, çarpık kentleşmenin de neden olduğu sorunlar şehir planlarının önemini de gözler önüne seriyor. Kentsel dönüşümde ilk adım planlama olmalı.

Kentsel dönüşümde halkın rızası alınmalı!

Kentsel dönüşümde halkın rızası alınmalı. MERSİN Büyükşehir Belediye Başkanı Burhanettin Kocam az. Mersin'de kentsel anlamda geri kalmış bölgelerin kentsel dönüşüm kapsamında re vize edilmesini onayladıklarını belirtti.

İmar hakkı transferi kentsel dönüşümde nasıl olacak?

Çevre ve Şehircilik Bakanlığı tarafından imar haklarında "transfer" uygulaması geliştiriliyor. Peki, imar hakkı transferi kentsel dönüşümde nasıl olacak? İşte Çevre ve Şehircilik Bakanlığı tarafından yapılan açıklamalar...

Kentsel dönüşümde imar hakkı transferi!

İmar hakkı transferi, vatandaşların dere yatağı veya fay hattı gibi yapılaşmaya izin verilmeyen yerdeki imar hakkını yapılaşma izni olan bir alana taşıyabilme hakkına deniyor. Peki, kentsel dönüşümde imar hakkı transferi nasıl olur?

kentsel dönüşümde spk lisans başvuruları Haberi

kentsel dönüşümde spk lisans başvuruları

2-3 arsa payı çoğunluğu yasanın kendisine verdiği adeta herşeyi yapabilme kudretini bazı durumlarda mülkiyet hakkı ihlali olarak göstermektedir. Oysa ki mülkiyet hakkı Anayasa ile güvence altına alınmış bir hak olup kısıtlanması ancak kamu yararı ile olabilir. Yani 2/3’ün 1/3’ün mülkiyet hakkını kısıtlaması diye bir durum söz konusu olmamalıdır. 


Oysa ki mevcut durumda 2/3 arsa payı çoğunluğu ile karar alanlar, Çevre ve Şehircilik Bakanlığı’nın taraflar arasındaki kat karşılığı inşaat sözleşmelerine hiçbir şekilde müdahil olmaması, mahkemelerin de can güvenliği temel gerekçe gösterildiğinde az olmakla birlikte tedbir kararı vermedikleri düşünüldüğünde 1/3 yalnız kalmıştır. Bazı durumlarda 1/3’ün sırf geciktirme veya müteahhitten daha fazla hak sağlamak için bunu yaptığı örnekler mevcut olsa da çoğunlukla durum mülkiyet hakkı savaşımı şeklinde geçmektedir. 


Şimdi bu sorunla ilgili çözüm noktasında...