17 / 05 / 2024

kot farkı geçiş profili

kot farkı geçiş profili

Planlı Alanlar Tip İmar Yönetmeliği gereğince binaların cephe aldığı yolun tretuvar seviyesinden kot veriliyor. Peki, arsada kot farkı nedir? Bahçede kot farkı nedir? İşte yanıtı...

Devlet, Osmangazi Köprüsü'nün geçiş ücreti farkını firmaya ödeyecek!

Osmangazi Köprüsü'nde bugün uygulanan 25 dolarlık (88.75 TL) geçiş ücreti ile 40 dolar arasındaki 15 dolarlık farkı devlet firmaya ödeyecek. Günlük geçen araç sayısı 40 binden az olursa da eksik geçen araç başına devlet firmaya 40 dolar verecek.

Körfez Geçiş Projesi İzmir'de destek görüyor!

Başbakanlık Ofisi’nde İzmirli medya temsilcileri ile bir araya gelen Başbakan Yıldırım, “Körfez Geçiş Projesi iyi destek gördü, farkındalık oluştu. Bundan sonraki adımlar bize düşüyor” dedi

Avrasya Tüneli geçiş ücreti: 4 Dolar+ KDV!

Kazlıçeşme ile Göztepe arasını 15 dakikaya indirmesi öngörülen Avrasya Tüneli Projesi'nin üçte biri tamamlandı.Lütfi Elvan, geçiş ücretinin 4 dolar artı KDV olacağını söyledi. Söz konusu tutar şimdiki kurlarla 10.5 liraya denk geliyor.

Avrasya Tüneli'nin geçiş ücreti 4 dolar artı KDV!

Avrasya Tüneli Projesi'nin üçte biri tamamlandı. Çalışmalarla ilgili bilgiler veren Ulaştırma Bakanı Elvan, geçiş ücretinin 4 dolar artı KDV olacağını söyledi. Söz konusu tutar bugünkü kurla 10.5 liraya denk geliyor

Avrasya Tüneli geçiş ücreti belli oldu!

Avrasya Tüneli geçiş ücreti belli oldu. Avrasya Tüp Geçidi Projesi'nde incelemede bulunan Ulaştırma, Denizcilik ve Haberleşme Bakanı Lütfi Elvan, 2016 yılı itibari ile geçidin kullanılacağını açıkladı

Avrasya Tüneli'nin geçiş ücreti ne kadar olacak?

Ulaştırma, Denizcilik ve Haberleşme Bakanı Lütfi Elvan, geçiş ücretinin 4 dolar artı KDV olacağını söyledi. Söz konusu tutar şimdiki kurlarla 10.5 liraya denk geliyor.

Körfez Geçiş Köprüsü yükseliyor!

İstanbul-İzmir arasını 3.5 saate indirecek İzmit Körfez Geçişi Köprüsü'nün inşaatı hızla devam ediyor. 252 metre yükseklikte olması planlanan köprü ayakları 161 metreye ulaştı.

Lütfi Elvan: Haziranda Körfez Geçiş Köprüsü'nde yürürüz!

İSTANBUL-İzmir arasını 3.5 saate indirecek otoyol projesinde en önemli geçiş noktası olan Körfez Köprüsü’nün ayaklarının inşaatı sürüyor. Elvan, 2015 Haziran’da köprüden yürüyerek, 2015 Aralık ayında ise araçlarla geçiş sağlanacağını söyledi.

Haziran 2015'te İzmit Körfez Geçişi Köprüsü'nün siluetini göreceğiz!

Ulaştırma, Denizcilik ve Haberleşme Bakanı Elvan: "(İzmit Körfez Geçişi Asma Köprüsü) Haziran 2015'te köprünün siluetini göreceğiz ve yürüyerek köprüden geçebileceğiz. Aralık 2015 tarihinde artık araçlar geçmeye başlayacak"

Avrasya Tüp Geçiş Tüneli Projesi için kazılar başlıyor!

Marmaray Projesi ile birlikte yapılan kazılarda insanlık tarihine ışık tutan bulguların ardından, Boğaz’ın altından otomobillerin geçişini sağlayacak Avrasya Tüp Geçiş Tüneli Projesi için de kazılar başlıyor.

Panjur, kapı-geçiş ve güneşten koruma sistemleri için konferans düzenlendi!

Panjur, kapı-geçiş ve güneşten koruma sistemleri için konferans düzenlendi. Panjur, kapı-geçiş ve güneşten koruma sistemleri sektörlerinin en önemli ihtisas fuarlarından R+T Stuttgart’ın basın konferansına 130 ülkeden gazeteci katıldı.

İstanbul Boğazı gemi geçişine kapatıldı!

Kıyı Emniyeti Genel Müdürlüğü İstanbul Gemi Trafik Hizmetleri Merkezi'nden alınan bilgiye göre, İstanbul Boğazı saat 04.25'ten itibaren sis nedeniyle çift yönlü gemi geçişine kapatıldı

İzmit Körfez Geçiş Köprüsünün ilk çıkışı Semetler köyüne kaydırıldı!

Türkiye'nin en büyük otoyol projesi olarak inşa edilen Gebze- Orhangazi-İzmir otoyolunda İzmit Körfezi geçişini sağlayacak asma köprünün ilk çıkışı, zemin kayması yüzünden Kılıç köyünden Semetler köyüne kaydırıldı...

kot farkı geçiş profili Haberi

kot farkı geçiş profili

Arsada kot farkı nedir?

Planlı Alanlar Tip İmar Yönetmeliği gereğince binaların cephe aldığı yolun tretuvar seviyesinden kot veriliyor. Tretuvar seviyesi, kırmızı kota göre belirlenen yol seviyesinin (0.18) m. üstü olarak kabul ediliyor.


Henüz oluşmamış yollarda kot talebi halinde bordür üst seviyesi, ilgili idare tarafından hazırlanan projesine göre en geç 3 gün içinde belirlenir.


Binalara kot verilirken parselin kot aldığı yol cephesinin orta noktası hizasındaki en yüksek tretuvar seviyesi röper kabul edilir.


Parselin kot aldığı yol cephesinin köşe kotları arasında (3.50) m. veya daha fazla kot farkı bulunması halinde, binanın oturacağı alan kademelendirilmek ve her kademenin orta noktasına rastlayan bordür taşı üst seviyesi (+-0.00) kabul edilmek suretiyle kot belirlenir. 


Ancak her kademenin kendi hizasındaki en düşük bordür kotundan itibaren yüksekliği en çok (1.75) m. olmak...