Mağaza açılışında doğru lokasyon seçimi içine ne yapılmalı Haberi
Mağazalar için yer seçiminde; metrekare, kira değeri, cephe büyüklüğü, görünüş gibi iç dinamikler önemli kriterler olsa da bu dinamikler doğru bir konumlandırma ile birleşmediği takdirde başarısız bir girişim ortaya çıkabiliyor.
Türkiye’nin 81 ilinde cadde ve sokak bazında tüm coğrafyayı inceleyip sektörlere yönelik detaylı raporlar sunan yazılım ve danışmanlık şirketi Maptriks, şirketleri iflasa kadar götürebilecek lokasyon konusunda doğru adımların nasıl atılacağını açıkladı.
Nüfusun yoğunluğu değil, hedef kitle önemli
Maptriks’in araştırmasına göre bölgedeki nüfus büyüklüğü ve yoğunluğu, yeni bir mağaza için en önemli ölçüt olsa da sunulan hizmet ve ürün çeşidine göre hedef kitlenin de en doğu şekilde belirlenmesi gerekiyor. Sadece nüfus çoğunluğuna göre yapılan lokasyon seçimleri başarısız sonuçlar doğuruyor. Bu nedenle nüfus büyüklüğünün yanında hanelerin alışveriş alışkanlığını ve hane yapılarını ölçümlemek de gerekiyor.
Çevredeki...