mağaza satışları Haberi
Son dönemde yaşanan gelişmelerin gerek fiyatlar gerekse satışlar üzerindeki etkisi hakkında açıklamalar yapan Elif Çapçı, tüm alımları yurtdışından yapmadıklarım o nedenle kurdaki artışı sınırlı olarak yansıttıklarını belirtti. Tüketimde ise terör olayları nedeni ile bir dönem yavaşlama olduğunu belirten Çapçı, "Ancak toplamda cirolar kuvvetli gitmeye devam ediyor. Bu ay 21 günlük büyüme yüzde 37, online tarafta ise yüzde 140 olarak gerçekleşti" dedi. Çapçı, önümüzdeki yıl perakendede en önemli sorunun belirsizlik olduğunu sözlerine ekledi.
Değişen turist profili perakende müşterisini de değiştirdi. Geçmiş yıllarda perakende markalarının yaptığı yabancı satışlarda Rusya ve Ukrayna vatandaşlan ön sıradayken, son dönemde bunun yerini Körfez ülkeleri aldı. Beymen Genel Müdürü Elif Çapçı, Zorlu, İstinye Park ve Nişantaşı gibi turistlere yoğunluk olarak satış yapılan mağazalardaki cironun yüzde 20'sinin turistlerden...