markalı konut projesi pazarlama Haberi
Gayrimenkul projesi geliştirmek oldukça karlı bir iş olabilir, ancak pazarlama ve satışında doğru şekilde davranmak kaydıyla. Proje geliştirmede ilk adım proje konsept ve miksine karar vermektir. Türkiye’de bu konuda yapılan en büyük hata (biraz da mecburiyetler nedeniyle); sahip olunan araziye göre bir proje geliştirmektir. Böyle bakıldığında arazinin olduğu bölgedeki genel geliştirme tipine uygun bir tercihle ilerlenir. Oysa projenin başarılı olabilmesinin ilk şartı satılabilir bir ürün geliştimektir. Bunun için arz-talep dengesinin analiz edilmesi, tüketici eğilimlerinin ortaya konması gerekir.
Bugün birçok markalı konut projesi A ve B+ gelir grubu için geliştirilmektedir. Geliştirmecilerin bu kitlenin kredi ödeyebilir olmasından hareketle yaptığı bu tercih, bahsedilen kitlenin aşırı borçlu olması ve talebinin ancak spekülatif olması nedeniyle beklendiği ölçüde realize olamamaktadır. Buna karşın daha büyük bir nüfus...