25 / 11 / 2024

Marmaray Projesi 2013 te bitecek

Marmaray Projesi 2013 te bitecek

Bakan Yıldırım: 1950-2002 arasında 946 kilometrelik demiryolu yapılmışken, 2002'den sonra 888'i hızlı tren hattı olmak üzere bin 109 kilometrelik demiryolu yapıldı

Sirkeci-Kazlıçeşme Banliyö Hattı yeniden hizmete alınıyor!

Marmaray projesi sebebiyle atıl kalan Sirkeci-Kazlıçeşme arasındaki tren hattını tramvaya dönüştürecek projeden vazgeçilince TCDD, eski banliyö hattını yenileyerek tekrar hizmete almaya karar verdi.

Sirkeci Kazlıçeşme banliyö hattı yenilenecek!

TCDD, Marmaray Projesi nedeniyle atıl kalan yaklaşık 8 kilometrelik Sirkeci-Kazlıçeşme arasındaki eski banliyö hattını yenileyecek. 

Taisei Corporation ve Mitsubishi Electric Marmaray Projesi’nde birleşti!

Taisei Corporation, Asya ile Avrupa’yı denizaltından birbirine bağlayan ve dünyanın en derin batırma tüp tüneline sahip Marmaray Projesi’nde dünya otomasyon devi Mitsubishi Electric ile gücünü birleştirdi.

2005 yılında Haydarpaşa Garı otel olacak!

2005 yılında Ulaştırma Bakanı olan Yıldırım, ''Marmaray Projesi tamamlanınca gar, işlevini kaybedecek. Garı atıl tutmak yerine, uluslararası ticaret, kültür, sanat, kongre ve turizm merkezi olarak kullanmayı planlıyoruz'' diye konuşmuş.

2004 yılında Marmaray Projesi çevreye duyarlı olduğunu ispatlayacakmış!

2004 yılında temeli atılacak Marmaray Projesi çevreye duyarlı olduğunu ispatlayacakmış ve projede her detay üzerinde duruluyormuş. Kazı öncesinde Marmara'da yaşayan balık türünün yumurtlama ve göç mevsimi dahi tespit edilecekmiş.

Marmaray Projesi'nin ihalesi açıldı!

2002 yılında İstanbul Boğazı'nda tüp geçiş yapımını da içeren ''Marmaray'' Projesi'nin ihalesi açılmış. İşte, Emlakkulisi.com Haber Merkezi'nin tarih araştırmacısı Abdullah Kutalmış Mızrak'ın hazırladığı özel haber...

2002 yılında Marmaray Projesi'nin ihalesi açılmış!

2002 yılında İstanbul Boğazı'nda tüp geçiş yapımını da içeren Gebze-Sirkeci-Halkalı hattı ihalesi olan ''Marmaray'' Projesi'nin ihalesi Japon finans kuruluşu JBIC'den yatırım onayının alınmasıyla ihale duyurusu yapılmış.

Marmaray banliyö hatlarına ek süre!

Marmaray Projesi kapsamında banliyö hatlarının iyileştirilmesi çalışmasında Ulaştırma Bakanlığı ile İspanyol OHL- Dimetronic firmaları arasında görüşmelerin sona erdiği öğrenildi.

1999 yılında Marmaray için kredi bulunmuş!

1999 yılında Boğaz'a yapılması düşünülen Marmaray Projesi için Japonlar 1.2 milyar dolar (386 trilyon 400 milyar lira) kredi verecekmiş. Banliyö hatları ile istasyonların yapımı için de 1.1 milyar dolarlık kredi alınacakmış.

1998 yılında Marmaray Projesi'ne en ucuz kredi teklifini Japonlar vermiş!

1998 yılında İstanbul'da hayata geçirilmeye çalışılan Marmaray Projesi'ne en ucuz kredi teklifini Japonlar vermiş. Boğaz Demiryolu Tüp Tüneli ve 63 kilometrelik yüzeysel metronun yapımında Japon teknolojisi kullanılacakmış.

1998 yılında Marmaray ihaleye çıkacakmış!

1998 yılının Haziran ayında İstanbul'un trafiğini rahatlatacak olan ''Marmaray Projesi'' ihaleye çıkacakmış. 1.2 milyar dolara (308 trilyon 400 milyar lira) mal olacak Tüpgeçitle demiryolu Gebze'den Halkalı'ya kadar uzayacakmış.

Marmaray banliyö hatları neden durdu?

MARMARAY Projesi kapsamında Sirkeci-Halkalı, Gebze-Haydarpasa banliyö hatlarının iyileştirilmesi çalışmalarının durdurulmasının nedeni ne?

Marmaray projesi ne zaman tamamlanacak?

Marmaray Gebze Halkalı banliyö hattı projesi ne zaman açılacak? Ulaştırma Bakanlığı Marmaray projesi ne zaman tamamlanacak sorusuna ne cevap veriyor? Marmaray Gebze Halkalı Gebze banliyö hatlarının iyileştirilmesi projesinde (CR3) son durum ne?

Marmaray Projesi 2013 te bitecek Haberi

Marmaray Projesi 2013 te bitecek

Ulaştırma, Denizcilik ve Haberleşme Bakanı Binali Yıldırım, maliyeti 5 milyar dolar olan Marmaray projesinin 2013 yılının sonunda bitirilmesinin öngörüldüğünü belirterek, ''Günde 1.5 milyon İstanbul'lu karşıdan karşıya geçecek'' dedi. 

Yıldırım, TBMM Genel Kurulu'nda milletvekillerinin sorularını yanıtladı. 

Ardahan Belediyesi'nin, ilin şehir içi trafik ışıklarının yenilenmesi çalışmalarına başladığını ve çalışmaların bu yılın Eylül ayında tamamlanacağını ifade eden Yıldırım, Türkiye'de karayolu taşımacılığının doğu-batı istikametinde olduğunu kaydetti. Yıldırım, Hükümetin kuzey-güney koridorunun geliştirilmesi, Akdeniz ile Karadeniz'in birleştirilmesi için yoğun bir çalışma içerisinde olduğunu, 11 bin 797 kilometrelik yolun 8 bin 511 kilometresinin bitirildiğini anlattı. 

Yıldırım, ülkede karayolu taşımacılık oranının yüksek olduğunu belirterek, taşımacılıkta hava, denizyolu ve demiryolu payını artırmak istediklerini söyledi. Binali Yıldırım, İstanbul'da 3. köprü ve bağlantı yolu projesinin ihalesinin bugün yapıldığını, 3. köprüyü yapacak firmanın belli...