22 / 11 / 2024
fuzul

marmaray projesi ingiliz basını

marmaray projesi ingiliz basını

Marmaray, Alman ve İngiliz basınında yer aldı, Times, Osmanlı Sultanı I. Abdülmecid’in iktidarda olduğu 1860 yılında bir Fransız mimarın benzer bir proje hazırladığını ancak bu projenin imkansız bulunduğunu da hatırlattı.

Gebze-Halkalı Marmaray Hattı açılıyor!

İstanbulluların uzun zamandır merakla beklediği ulaşım projesi olan Gebze-Halkalı Marmaray Hattı, 10 Mart'ta açılacak.

Sirkeci-Kazlıçeşme Banliyö Hattı yeniden hizmete alınıyor!

Marmaray projesi sebebiyle atıl kalan Sirkeci-Kazlıçeşme arasındaki tren hattını tramvaya dönüştürecek projeden vazgeçilince TCDD, eski banliyö hattını yenileyerek tekrar hizmete almaya karar verdi.

Sirkeci Kazlıçeşme banliyö hattı yenilenecek!

TCDD, Marmaray Projesi nedeniyle atıl kalan yaklaşık 8 kilometrelik Sirkeci-Kazlıçeşme arasındaki eski banliyö hattını yenileyecek. 

Taisei Corporation ve Mitsubishi Electric Marmaray Projesi’nde birleşti!

Taisei Corporation, Asya ile Avrupa’yı denizaltından birbirine bağlayan ve dünyanın en derin batırma tüp tüneline sahip Marmaray Projesi’nde dünya otomasyon devi Mitsubishi Electric ile gücünü birleştirdi.

Üsküdar Meydan Düzenleme Projesi'nde son durum ne?

Üsküdar Meydanı'nda Marmaray İstasyonu inşası sırasında yapılan kazılarda çok sayıda eser ve mimari yapı bulunmuştu. İstanbul Büyükşehir Belediyesince yürütülen Üsküdar Meydan Düzenleme Projesi'nde müze devre dışı bırakıldı.

2006 yılında Marmaray deprem etkisi yaratmış!

2006 yılında Halkalı'dan Gebze'ye uzanacak olan raylı sistem projesi Marmaray kapsamında, Üsküdar Selmanağa Mahallesi'nde gerçekleştirilen Makas Tüneli çalışmaları iki apartmanı çökme tehlikesiyle karşı karşıya getirmiş.

2005 yılında Haydarpaşa Garı otel olacak!

2005 yılında Ulaştırma Bakanı olan Yıldırım, ''Marmaray Projesi tamamlanınca gar, işlevini kaybedecek. Garı atıl tutmak yerine, uluslararası ticaret, kültür, sanat, kongre ve turizm merkezi olarak kullanmayı planlıyoruz'' diye konuşmuş.

2005 yılında Marmaray'ın detaylı projesini Avusturyalılar çizecekmiş!

2005 yılında İstanbul Boğazı'nın iki yakasını birleştirecek olan, denizin 50 metre altından geçecek 1 milyar dolarlık tüp geçit projesi Marmaray'ın detaylı projesini Avusturyalı Downer firması yapacakmış.

2004 yılında Marmaray Projesi çevreye duyarlı olduğunu ispatlayacakmış!

2004 yılında temeli atılacak Marmaray Projesi çevreye duyarlı olduğunu ispatlayacakmış ve projede her detay üzerinde duruluyormuş. Kazı öncesinde Marmara'da yaşayan balık türünün yumurtlama ve göç mevsimi dahi tespit edilecekmiş.

Marmaray Projesi'nin ihalesi açıldı!

2002 yılında İstanbul Boğazı'nda tüp geçiş yapımını da içeren ''Marmaray'' Projesi'nin ihalesi açılmış. İşte, Emlakkulisi.com Haber Merkezi'nin tarih araştırmacısı Abdullah Kutalmış Mızrak'ın hazırladığı özel haber...

2002 yılında Marmaray Projesi'nin ihalesi açılmış!

2002 yılında İstanbul Boğazı'nda tüp geçiş yapımını da içeren Gebze-Sirkeci-Halkalı hattı ihalesi olan ''Marmaray'' Projesi'nin ihalesi Japon finans kuruluşu JBIC'den yatırım onayının alınmasıyla ihale duyurusu yapılmış.

Marmaray banliyö hatlarına ek süre!

Marmaray Projesi kapsamında banliyö hatlarının iyileştirilmesi çalışmasında Ulaştırma Bakanlığı ile İspanyol OHL- Dimetronic firmaları arasında görüşmelerin sona erdiği öğrenildi.

Üsküdar'daki gayrimenkul fiyatları Marmaray'la arttı!

Üsküdar'daki gayrimenkul fiyatları Marmaray'la arttı. Yaklaşık 1.5 sene önce faaliyete geçen Marmaray ve Üsküdar-Çekmeköy Metro Projesi’yle özellikle Üsküdar’da yüzde 70’e yakın bir fiyat artışı yaşandı.

marmaray projesi ingiliz basını Haberi

marmaray projesi ingiliz basını


 Asya ve Avrupa'yı deniz altından bağlayan Marmaray projesine Alman ve İngiliz basını önemli yer ayırdı. 


İngiliz Times gazetesi, "Demir İpek Yolu" olarak tanımladığı projenin, yarın açılacağını belirtti. Tünelden, İstanbul ile Bakü arasında sefer yapacak hızlı trenlerin geçeceği kaydedilen haberde, proje tamamlandığında Avrupa’yı Çin’e bağlayan Trans Sibirya Demiryolu hattına alternatif bir rotanın ortaya çıkacağı belirtildi.


Gazete, Ulaştırma Bakanı Binali Yıldırım'ın, maliyetinin yaklaşık 3 milyar doları bulduğu söylenen 1400 metrelik tünelin, İstanbul’da 30 yıl içinde olması beklenen büyük depreme dayanıklı inşa edildiği şeklindeki sözlerine yer verdi. 


Times, Osmanlı Sultanı I. Abdülmecid’in iktidarda olduğu 1860 yılında bir Fransız mimarın benzer bir proje hazırladığını ancak bu projenin imkansız bulunduğunu da hatırlattı. 


Gazetenin haberinde ayrıca, Boğaziçi’nde üçüncü asmalı köprü, Marmara Denizi ve Karadeniz’i birleştirecek kanal ve dev havalimanı...