Marmaray projesine Alman ve İngiliz basını önemli yer ayırdı!
Marmaray, Alman ve İngiliz basınında yer aldı, Times, Osmanlı Sultanı I. Abdülmecid’in iktidarda olduğu 1860 yılında bir Fransız mimarın benzer bir proje hazırladığını ancak bu projenin imkansız bulunduğunu da hatırlattı.
Asya ve Avrupa'yı deniz altından bağlayan Marmaray projesine Alman ve İngiliz basını önemli yer ayırdı.
İngiliz Times gazetesi, "Demir İpek Yolu" olarak tanımladığı projenin, yarın açılacağını belirtti. Tünelden, İstanbul ile Bakü arasında sefer yapacak hızlı trenlerin geçeceği kaydedilen haberde, proje tamamlandığında Avrupa’yı Çin’e bağlayan Trans Sibirya Demiryolu hattına alternatif bir rotanın ortaya çıkacağı belirtildi.
Gazete, Ulaştırma Bakanı Binali Yıldırım'ın, maliyetinin yaklaşık 3 milyar doları bulduğu söylenen 1400 metrelik tünelin, İstanbul’da 30 yıl içinde olması beklenen büyük depreme dayanıklı inşa edildiği şeklindeki sözlerine yer verdi.
Times, Osmanlı Sultanı I. Abdülmecid’in iktidarda olduğu 1860 yılında bir Fransız mimarın benzer bir proje hazırladığını ancak bu projenin imkansız bulunduğunu da hatırlattı.
Gazetenin haberinde ayrıca, Boğaziçi’nde üçüncü asmalı köprü, Marmara Denizi ve Karadeniz’i birleştirecek kanal ve dev havalimanı projeleriyle birlikte, İstanbul’un bölgesel bir bağlantı noktası olacağına dikkati çekildi.
- Der Tagesspiegel: Asrın projesi açılıyor -
Almanya'nın Der Tagesspiegel gazetesi ise, "Asrın projesi salı günü devletin zirvesi tarafından açılacak" başlığıyla verdiği haberinde, Marmaray projesini detaylı şekilde tanıttı.
13,6 kilometre uzunluğundaki Marmaray'ın 9 yıllık inşaat süresinin ardından yarın açılacağı belirtilen haberde 18. yüzyılda Osmanlı padişahlarının İstanbul'dan geçen ve Avrupa ile Asya'yı birbiriyle bağlayan bir tünelin inşa edilmesi hakkında projeleri olduğu hatırlatıldı.
Haberde 5 milyar dolarlık projenin sadece İstanbul'un trafik sorununu hafifletmek için yapılmadığı ayrıca uluslararası turizm ve eşya taşımasına yeni soluk vermesinin hedeflendiği belirtildi.
Marmaray'ın İstanbul’un metro ağına entegre edilmesi ile 2030’a kadar 800 kilometre civarında demiryolu rayına sahip olunmasının hedeflendiği, şu anda 124 kilometre demiryolu rayının bulunduğu bilgisine yer verildi. İstanbul trafiğinde yaklaşık 3 milyon aracın bulunduğu ve 2015 yılına kadar üçüncü bir köprünün yoğun trafiği hafifletmesinin amaçlandığı ifade edildi.
AA