necla dalan köşe yazısı Haberi
Türkiye’de en fazla cironun yapıldığı İstiklal Caddesi’nde markalar ikinci ve üçüncü mağazalarını açmak için yarışıyor. Damat gibi 30 yıl sonra İstiklal Caddesi’ne dönüş yapan markalar olurken caddede mağazaları olan Mango, LC Waikiki, Colin’s gibi markalar ikinci veya üçüncü mağaza için yer arıyor. Kiraların metrekarede 125 euroyu bulduğu, hava paralarının ise milyon doları aştığı İstiklal Caddesi’nde markalar yüksek kiralar ödemek yerine bina satın almaya da sıcak bakıyor.
Zara’nın tünelin girişindeki 5 katlı binada metrekareye 125 euro ödediği, Flo’nun ise 5 bin metrekarelik mağazasına aylık 150 euro kira ödediği sektörde fiyatların ne kadar uçtuğuna örnek olarak gösteriliyor.
Bu arada sadece yerli markaların değil İtalyan Gucci ve Fransız Louis Vuitton da İstiklal Caddesi’nde yer aradığı uzun süredir konuşuluyor. Tommy Hilfiger de Beyoğlu’na gireceği söylenen...