otogar-başakşehir metrosu Haberi
21,6 kilometre uzunluğunda iki ayrı hat olarak yapımı süren Otogar-Başakşehir raylı sisteminde 4,5 yılda yapılan çalışmaların yüzde 80'i tamamlanabildi. Saatte 105 bin yolcu taşınması planlanan ve toplam 16 istasyondan oluşan raylı sistem hattının 2011 yılı başında hizmete alınması düşünülüyor. İETT Genel Müdürlüğü'nün 2005 yılında ihalesini yaparak maliyetini 950 milyon dolar olarak açıkladığı Otogar-Kirazlı 1-Olimpiyat köyü-Başak Konutları raylı sistem hattında yürütülen çalışmalar devam ediyor. Yapımını İETT'nin üstlendiği hat geçtiğimiz günlerde Belediye Meclisi'nin aldığı kararla Büyükşehir Belediyesi'ne devredildi. Gecikme nedeniyle maliyetinde yaklaşık 187 milyon dolar artış öngörülen hat 1 milyar 137 milyon dolara tamamlanacak. Projenin yüzde 80'i tamamlandı ve yüklenici firmaya bugüne kadar alacağı paranın yüzde 60'ı ödendi.
Türkiye'nin en uzun şehir içi raylı sistem hattı Otogar-Kirazlı1-Olimpiyatköyü-Başak Konutları hattında çalışmalar devam...