26 / 11 / 2024

Ovit Tünelinin inşaatı devam ediyor mu

Ovit Tünelinin inşaatı devam ediyor mu

Türkiye'nin en uzun tüneli özelliğini taşıyan, Rize'yi Doğu ve Güneydoğu Anadolu bölgelerine bağlayacak Ovit Tüneli'nin 20 bin 313 metrelik bölümünün kazısı tamamlandı. Tünel kazı çalışması, zor kış şartlarına rağmen aralıksız devam ediyor.

Türk inşaat sektörü yeni pazarlara açılıyor!

2021 yılına umutla başlayan Türk inşaat sektörü, yeni pazarlara odaklanacak. Bunlar arasında en dikkat çeken ise Balkanlar ve Avrupa’daki eski Doğu Bloku ülkeleri oldu. Türkler, coğrafyanın bir çok ülkesinde yeni şantiyeler kuracak...

Artvin Eski Köprübaşı'nda yürütülen inşaat çalışmaları!

Artvin'de Eski Köprübaşı mevkiinde yürütülen inşaat çalışmaları meclis gündemine taşındı. CHP'li Bayraktutan, konuyla ilgili soru önergesi hazırladı...

Artvin'in Eski Köprübaşı mevkiinde yürütülen inşaat çalışmaları mecliste!

Artvin'de Eski Köprübaşı mevkiinde yürütülen inşaat çalışmaları meclis gündemine taşındı. CHP'li Bayraktutan, konuyla ilgili soru önergesi hazırladı...

Kuzey Marmara Otoyolu'nun tünel inşaatı Sultangazi'deki konutlara zarar verdi iddiası!

TMMOB İstanbul İl Koordinasyon Kurulu'nun hazırladığı rapor, Kuzey Marmara Otoyolu Projesi kapsamındaki tünel inşaatının Sultangazi ilçesindeki Gazi Mahallesi ve Zübeyde Hanım Mahallelerindeki evlere verdiği hasarı tespit etti.

Türk inşaat şirketleri, Çin’in ardından dünyada ikinci sırada!

Cumhurbaşkanlığı Ekonomi Politikaları Kurulu üyesi Nihat Zeybekçi yaptığı açıklamada, “Üçüncü ülkelerde iş birliği yapabiliriz. Türk inşaat şirketleri, Çin’in ardından dünyada ikinci sırada.” dedi.

Türk inşaat şirketlerinden Almanya'ya akın!

Türk inşaat firmaları, Almanya'da yüzlerce limited şirket kurdu. Arsa veya eski evleri alıp yeni lüks konutlar inşa ediyorlar. Bir zamanlar Rusya'ya yapılan akına benzeyen yeni yatırım fırsatında, iyi Almanca bilen emlak sektöründe tecrübeli Türk gençleri aranıyor.

Mevlüt Çavuşoğlu: Türk inşaat firmaları dünyanın en iyilerinden!

Dışişleri Bakanı Mevlüt Çavuşoğlu yaptığı açıklamada Türk inşaat firmalarının dünyanın en iyilerinden olduğunu söyledi.

Çekya'da Türk inşaat sektörüne fırsat var!

Türkiye'nin Prag Büyükelçisi Egemen Bağış, Dış Ekonomik İlişkiler Kurulu'nca (DEİK) düzenlenen "Türkiye-Çekya İş Birliği Fırsatları" webinarında açıklamalarda bulundu. Bağış, "Türk yatırımcılar dışında, Türk inşaat şirketleri de bize nasıl mükemmel yollar inşa edilebileceğini göstermeli" dedi.

Fransa'da kaçak işçi çalıştıran Türk inşaat patronuna hapis!

Fransa'da faaliyet gösteren Türk inşaat patronu; vergi kaçırma, kaçak işçi çalıştırma ve usulsüz olarak parasını Türkiye'ye göndermesi sebebiyle 1 yıl hapis cezasına çarptırıldı. 

Türk inşaat şirketlerinden Katar'daki altyapı projelerine destek!

Türkiye'nin Doha Büyükelçisi Dr. M. Mustafa Göksu, Türkiye ve Katar arasındaki ticari faaliyetleri hakkında bilgi verdi. Göksu, açıklamasında Türk inşaat şirketlerinin Katar'daki alt yapı projelerine destek verdiğini söyledi.

Türk inşaat şirketlerinden Katar'daki altyapı projelerine 18 milyar dolardan fazla katkı!

Türk inşaat şirketlerinin, 2002'den bu yana Katar'daki altyapı projelerine 18 milyar dolardan fazla katkı sağladığını

Trabzon'da tünel inşaatında akıma kapılan işçi yaşamını yitirdi!

Trabzon Maçka'da tünel inşaatında çalışırken elektrik akımına kapılan işçi hayatını kaybetti...

Türk inşaat sektörü projelerini zamanında, bütçesinde ve kaliteyle yapıyor!

Limak Şirketler Grubu Yönetim Kurulu Başkanı Ebru Özdemir, "Türk inşaat sektörü de dünyanın her tarafında bunu yapıyor. Türk inşaat sektörünün projeleri çok daha tercih ediliyor" dedi.

Ovit Tünelinin inşaatı devam ediyor mu Haberi

Ovit Tünelinin inşaatı devam ediyor mu

Rize'nin İkizdere ilçesindeki 2 bin 640 rakımlı Ovit Dağı'nda yapımı  devam eden tünel, bin 369 metresi çığ tüneli olmak üzere toplam 14 bin 300 metre  uzunluğu ile Türkiye'nin en uzun, dünyanın ise en uzun üçüncü tüneli olacak. 

Tünelin havalandırması içinse ayrıca yüzde 15 eğimle bin 710 metre  uzunluğunda yaklaşım tüneli yapılıyor. Çift tüp şeklinde inşa edilecek tünelin  800 milyon liraya mal olması planlanıyor. 

 Tünel hizmete alındığında Karadeniz ile Doğu ve Güneydoğu Anadolu  bölgeleri arasında kış aylarında aşırı kar ve çığ tehlikesi nedeniyle aksayan  ulaşım, kesintisiz ve güvenli hale gelecek. Tünelin giriş kotu bin 919 metre,  çıkış kotu 2 bin 236 metre ve tünel içi boyuna eğim yüzde 2,13 olacak. 

 Tünelin tamamlanmasıyla, 250 kilometre olan Rize-Erzurum karayolu, 200  kilometreye düşecek. 

"Tünel inşaatında 600 kişilik...