24 / 11 / 2024

özbekistan tramvayları neden kaldırılıyor

özbekistan tramvayları neden kaldırılıyor

Özbekistan'ın başkenti Taşkent'te 115 yıldır devam eden tramvay seferleri sona erdi.Taşkent Belediyesi, tramvay hatlarının kaldırılmasına karar vermesinin ardından bugün raylar sökülmeye başladı.

Özbekistan'da tramvaylar kaldırılıyor!

Özbekistan'ın başkenti Taşkent'te 115 yıldır devam eden tramvay seferleri sona erdi.Taşkent Belediyesi, tramvay hatlarının kaldırılmasına karar vermesinin ardından bugün raylar sökülmeye başladı.

Özbekistan demiryolu taşımacılığında hedef yükseltmeyi planlıyor!

Özbekistan, 4 yıl içerisinde ülkedeki demiryolu sektörünün geliştirilmesi kapsamında 24 adet lokomotif satın alarak, demiryolu taşımacılığını yüzde 20 oranında arttırmayı hedefliyor.

Neden emlak danışmanıyla çalışılmalı?

Aslında “Neden sahibinden değil de Emlak danışmanı ile çalışılmalı?” sorusunun cevabı çok basittir. Çünkü her işin uzmanı ile çalışmak, en doğru ve de en karlı sonucun elde edilmesi anlamına gelir.

Yeşil Vadi İnşaat neden Bursa'yı tercih etti!

Bursa'daki 7 projesiyle son yıllarda adından sıkça söz ettiren Yeşil Vadi İnşaat'ın Genel Müdürü Salim Al Law, gayrimenkul sektöründe neden Bursa'yı tercih ettiklerini agazete' ik paylaştı.

Mehmet Kocadon'a imar kirliliğine neden olduğu için 15 ay hapis cezası!

Bodrum Belediye Başkanı Mehmet Kocadon, "imar kirliliğine neden olduğu ve ruhsata aykırı imalatlar yapıldığı" iddiasıyla hakkında açılan davada 15 ay hapis cezasına çarptırıldı.

Çukurova'da kaldırım işgaline neden olan 64 işyerine yasal süreç başlatıldı!

Çukurova Belediyesi Turgut Özal Bulvarı’nda kaldırım işgaline neden olan 64 işyerine ültimatom verdi. 2 işyeri işgali sonlandırdı, diğerleri için yasal süreç işliyor.

Artan gökdelen sayısı ısı farklılığına neden oluyor!

Cumhuriyet Gazetesi köşe yazarı olan Hazal Ocak bugünkü yazısında, İstanbul’un tarihi silüetine zarar verdiği söylenen gökdelenleri anlattı. Ocak, gün geçtikçe artan gökdelenlerin ısı farklılığına neden olduğunu belirtti.

Mersin'de imar planları neden sürekli değişiyor?

Mersin Büyükşehir Belediye Meclisi’nde tartışmalara neden olan’ imar planı tadilatları’ bitmek bilmiyor. Kent 1/50, 1/25 ve 1/5 binlik yeni planlar dört gözle beklenirken bu arada Meclise sürekli imar planı tadilatı gelmeye devam ediyor.

Belediye meclislerinde neden hep imar konuşulur?

Posta Çukurova GAP Gazetesi köşe yazarı olan İsmail Güneş bugünkü yazısında ''Belediye meclislerinde neden hep imar konuşulur?'' sorusuna cevap buldu. İşte Güneş'in o yazısı...

Kilis'te kiralar neden arttı?

AĞIRBAŞLI bir sükûnetle misafir edilen Suriyelilere, kira artışına neden oldukları için tepki gösterenler de var. Nüfus iki katına çıkınca Kilis’te gayrimenkuller ateş pahası olmuş. Mülk sahipleri, artan talebi yüksek kâra çevirmiş.

Özbekistan'da dar gelirli ailelere 13 bin ev inşa edilecek!

Özbekistan'da "Sağlıklı Anne ve Çocuk Yılı” ilan edilen 2016 yılında kırsal kesimlerde yaşayan dar gelirli aileler için 13 bin müstakil ev inşaatı da öngörülüyor. Bu çerçevede anne ve çocukların yaşam koşullarının iyileştirilmesi hedefleniyor.

Hakkari ve Şırnak neden taşınmamalı?

Başbakan Ahmet Davutoğlu, Hakkari ile Şırnak şehir merkezlerinin Yüksekova ile Cizre'ye kaydırılacağını açıklamıştı. Hakkari'de bulunan çok sayıda sivil toplum örgütü bir araya gelerek 8 maddede, 'Hakkari'nin neden taşınmaması gerektiğini' sıraladı.

Kentsel dönüşüm neden ada bazında yapılmalı?

Bolu Express Gazetesi'nin köşe yazarlarından Mehmet İşgörücü bugünkü yazısında kentsel dönüşümün neden ada bazında olması gerektiğinden bahsetti. İşte Mehmet İşgörücü'nün o yazısı...

özbekistan tramvayları neden kaldırılıyor Haberi

özbekistan tramvayları neden kaldırılıyor

Özbekistan'ın başkenti Taşkent'te 115 yıldır devam eden tramvay seferleri sona erdi.


Taşkent Belediyesinin, tramvayların verimli çalışmaması ve başkentte trafiğin giderek yoğunlaşması nedeniyle caddelerin genişletilmesi gerektiğini ileri sürerek tramvay hatlarının kaldırılmasına karar vermesinin ardından bugün raylar sökülmeye başladı.


Taşkent'teki tramvay seferleri, 1896 yılında Belçikalı bir şirket tarafından başlatılmıştı. İlk yıllarda tramvayları atlar çekerken 1912'de elektrikle çalışan tramvaylara geçilmişti. İkinci Dünya Savaşı'nın ardından tramvay hatları uzatılmıştı. Taşkent'te 1917 yılında 29 kilometre olan tramvay hattının uzunluğu 1940'ta 106 kilometreye, 1970'te 215, 2001 yılında da 282 kilometreye ulaşmıştı.


Özbekistan'ın bağımsızlığını elde etmesinin ardından, diğer toplu taşıma araçlarının yaygınlaşmasıyla Taşkent'te tramvaylar önemini kaybetmeye başlamış, yerlerini otobüs ve metro almıştı.


1990'da yolcu taşımacılığının yüzde 20'sinin tramvayla yapıldığı Taşkent'te, bu oran 2015 yılında yüzde 4,8'e...