23 / 12 / 2024

patlatılarak köprü yıkımı

patlatılarak köprü yıkımı

TEM Otoyolu'nun Gebze-Orhangazi-İzmir Otoyolu'na bağlantısını sağlayan K1 kavşağı bölgesinde yolun genişletilmesi nedeniyle Dilovası mevkisi ile Gebze arasındaki eski köprüler bu gece saat 00.00'da emülsiyon tipi patlayıcılarla yıkılacak.

3 yıldır yılan hikayesine dönen lüks otellere komşu kaçak yapılar için yıkım kararı! Tek tip yapı sistemine geçiliyor!

Antalya'da yıkımı 2021 yılından bu yana yılan hikayesine dönen lüks otellere komşu 'bedava tatilin adresi' olarak tanımlanan çardaklar, için karar alındı. Bu yapılar yıkılarak, tek tip yapı sistemine geçilecek.

Binaların zemin katlarından kırılarak göçmesi nasıl engellenir? İnşaat Yüksek Mühendisi tek tek açıkladı!

Prof. Dr. İnş. Yük. Müh. Necdet Torunbalcı, X sosyal medya hesabından, binaların zemin katlarından kırılarak göçmesinin nasıl engelleneceğini açıkladı. İşte o paylaşım ve gelen yorumlar...  

Yeni Kömürhan Köprüsü, Bağlantı Tüneli ve Yolu Yapım Projesi tamamlandı!

Malatya ile Elazığ arasındaki Karakaya Baraj Gölü üzerinde yapılan ve türkülere konu olan "Kömürhan Köprüsü", bağlantı tüneli ve yeni yüzüyle Doğu Anadolu'yu Güneydoğu Anadolu, İç Anadolu ve Akdeniz bölgeleriyle bağlayacak..

Yeni Kömürhan Köprüsü'nün iki yakası birleşti!

Fiziki gerçekleşmenin yüzde 99 olduğu Yeni Kömürhan Köprüsü ve Bağlantı Tüneli tamamlandığında, mevcut yol 1 kilometre kısalacak, zaman ve akaryakıttan tasarruf edilerek ekonomiye katkı sağlanacak...

Yeni Kömürhan Köprüsü'nün yüzde 92'si tamamlandı! 

Yapımı tamamlandığında bölgedeki 16 şehir için geçiş noktası olacak olan Yeni Kömürhan Köprüsü'nün yüzde 92'si tamamlandı...

Yeni Kömürhan Köprüsü'nde birleşmeye 198 metre kaldı!

Doğu Anadolu Bölgesi'nin batı ve güneydeki kentlere ulaşımı açısından stratejik bir konuma sahip "Yeni Kömürhan Köprüsü Bağlantı Tüneli ve Yolu"nda fiziki gerçekleşme yüzde 90 oranına ulaştı.

Yeni Kömürhan Köprüsü bu yıl bitiyor!

2014 yılında yapımına başlanan ve yüzde 92'si tamamlanan "Yeni Kömürhan Köprüsü, Bağlantı Tüneli ve Yolu Yapım Projesi"nin bu yıl sonunda tamamlanması planlanıyor.

Trabzon Barma Yaylası'nda yıkım gerginliği!

Köprübaşı Barma Yaylası’nda yıkım gerginliği yaşandı. Yıkıma tepki gösteren Ali Yılmaz, boynuna tel dolayarak yıkım ekiplerine direndi.

Selamiçeşme Köprüsü'nün yıkım çalışmaları başladı!

Göztepe'yi Feneryolu'na bağlayan Selamiçeşme Köprüsü'nün yıkımı başladı.Yıkılan köprünün yerine bisiklet yoluyla engelli erişimine uygun alt geçit inşa edilecek.

Ordu'ya 20 milyon TL'lik köprü yatırımı!

Ordu'da yaşanan sel felaketinin ardından yıkılan köprülerin yapımı için 20 milyon lira kaynak aktarıldı. Ordu Büyükşehir Belediye Başkanı Enver Yılmaz, 150 milyon liralık zarara mal olan sel afeti sonrası kullanılamaz hale gelen 16 köprü için çalışmaların başlatıldığını belirtti.

Yeni Kömürhan Köprüsü ve Tüneli İnşaatı'nda sona gelindi!

Elazığ-Malatya il sınırında bulunan doğu ile batıyı birbirine bağlayan Yeni Kömürhan Köprüsü ve Tüneli İnşaatı'nda çalışmalar hızla devam ediyor. Projenin 2018 yılının ilk yarısında tamamlanması planlanıyor.

Kömürhan Köprüsü ve Tüneli 2018'de tamamlanacak!

Türkiye' nin ilk dengeli konsol yöntemiyle imal edilmiş köprüsü olma özelliğini taşıyan Kömürhan Köprüsü ve Tüneli 2018'de tamamlanacak.

Anemon Ordu Oteli için yıkım kararı!

Anemon Otelcilik'in Ordu'daki oteli Anemon Ordu için yıkım kararı çıktı. Ordu İdare Mahkemesi, 2011 yılının Kasım ayında açılan Anemon Ordu otelinin yıkılarak aslına döndürülmesi yönünde karar verdi.

patlatılarak köprü yıkımı Haberi

patlatılarak köprü yıkımı

TEM Otoyolu'nun Gebze-Orhangazi-İzmir Otoyolu'na bağlantısını sağlayan K1 kavşağı bölgesinde yolun genişletilmesi nedeniyle Dilovası mevkisi ile Gebze arasındaki eski köprüler bu gece saat 00.00'da emülsiyon tipi patlayıcılarla yıkılacak.


Yıkımı gerçekleştirilecek köprülerin üzerine toplam 615'er delik açıldı ve yıkım için 123 kilogram patlayıcı ile 50 gecikmeli kapsül hazırlandı.


Patlama sırasında beton parçaların savrulmasını önlemek için güvenlik önlemleri alındı. Bu kapsamda köprüler 4 kat tel, kauçuk ve toz örtüsüyle sarılırken, çevredeki binalar da her ihtimale karşı koruyucu örtüyle kaplandı. Bu yıkım yönteminin kullanılmasıyla zamandan tasarruf sağlanmış olacak.


Köprülerin yıkım işini üstlenen Ege Nitro firmasının danışmanı İstanbul Üniversitesi Maden Mühendisliği Bölümü Öğretim Üyesi Doç. Dr. Ümit Özer, AA muhabirine yaptığı açıklamada, yıkılacak köprülerin İstanbul'un ana ulaşım damarı olan TEM Otoyolu üzerinde bulunduğunu söyledi.


Yıkım işinin klasik yöntemle...