Penti yurtdışı mağazaları Haberi
2017’yi 850 milyon TL ciroyla kapatmaya hazırlanan Penti’nin gelecek hedefleri büyük. Şirket, 2022’ye kadar perakende tarafında 2,6 milyar TL ve üretimde 400 milyon TL ciroya ulaşarak 3 milyar TL’lik bir şirket olmak istiyor.
2018 sonuna kadar 600 mağazaya ulaşma hedefi de var. Penti Yönetim Kurulu Başkanı Sami Kariyo, stratejik ortaklık için Amerikalı bir grupla görüştüklerini söylüyor. Penti, son yıllarda büyüme stratejisiyle perakende sektörünün en çok dikkat çeken markalarından biri.
Ekonomist Dergisi'nde yer alan habere göre; Temelleri 1950’li yıllarda kurulan Öğretmen Çorap ile atılan Penti’nin dönüm noktası 1999’da aldığı perakendeciliğe giriş kararı oldu. Çorap odaklı mağaza konseptiyle işe başlayan Penti, talep üzerine konseptini genişleterek iç giyim, plaj giyimi, ev giyim gibi yeni kategorilere girdi.
Bu arada Penti’nin büyüme trendi ABD’li yatırım fonu Carlyle’ın...