Reklam harcamalarında inşaat sektörü Haberi
Toplam reklam yatırımları 2016 yılında yüzde 10.96 artış gösterdi. 2015 yılında 6.4 milyar lira tutarındaki reklam yatırımları 2016 yılında 7.2 milyar liraya çıktı. Reklamcılar Derneği’nin Başkanı Nil Bağcıoğlu, Asbaşkan Demet İkiler ve Dernek Genel Müdürü Ayşegül Molu’nun katıldığı değerlendirme toplantısında, 2016 yılı toplam medya yatırımlarının 7 milyar 184 milyon TL’ye ulaşarak yüzde 11 büyüme kaydettiği açıklandı. Yatırımlarda bu artışı yaratan sektörlerin ise inşaat, otomotiv ve iletişim olduğu ifade edildi.
Beklenti yüzde 7
Demet İkiler, 2016’da tüm dünyada reklam yatırımlarının yaklaşık yüzde 6.5 büyüdüğünü, 2017 büyüme beklentisinin ise yüzde 6 olduğunu açıkladı. İkiler, Türkiye’deki büyüme oranının yüksekliğinin sebebinin, reklam yatırımlarının gayri safi yıllık harcamaya oranının dünya ortalamasına göre daha düşük seyretmesi, bu yüzden Türkiye’nin bu konuda büyümeye daha açık olması olduğuna değindi....