seramikte fiyat rekabeti Haberi
Dünyada seramik pazarı büyümesine karşın iki yıldır Türkiye’nin seramik ihracatı geriliyor. Kapasite fazlası bulunan sektörde bazı firmaların yeni pazarlar bulmak yerine diğer firmaların müşterilerine yöneldiğini ve sadece fiyat düşürerek rekabet etmeye çalıştığını söyleyen Graniser Seramik Genel Müdürü Erol Hacıoğlu, bu durumun sektörün dünyadaki imajını sarstığını dile getirdi.
Dünyada 2011’de 2.2 milyar m2 olan toplam seramik ihracatının, her yıl yüzde 8-9 büyüyerek geçen yıl 2.7 milyar m2 ulaştığını vurgulayan Hacıoğlu, “2002’de açıklanan ‘Seramik Sektörü Strateji Belgesi ve Eylem Planı’nda vizyon Türk seramik sektörünün imajını yükseltmek ve küresel pazar payını artırmak; genel amaç da iç ve dış pazarda sağlıklı bir büyümeyi sağlamak, Türk seramik sektörünün rekabet gücünü artırmak olarak belirlenmişti. Ama o yıl 92 milyon m2 olan ihracatımız, 2013’te 88 milyon m2’ye,...