Tüketici İlişkileri Koordinasyon merkezi Haberi
Bankacılık Düzenleme ve Denetleme Kurulu (BDDK), bankalar ile bireysel müşterileri arasındaki ihtilafların zamanında, etkin ve verimli bir şekilde çözülmesi, müşteri mağduriyetlerinin oluşmasının engellenmesi, yasal düzenlemelere uyumun sağlanması ve Kurum ile bankalar arasındaki iletişim kanallarının etkinliğinin artırılması amacıyla bankalar nezdinde "Tüketici İlişkileri Koordinasyon Görevlisi" atanmasına karar verdi.
Resmi Gazete'de yayımlanan karara göre, bankalar, bireysel müşterilerin itiraz, şikayet ve benzeri taleplerini içeren başvurularının etkin ve verimli bir şekilde cevaplanması, bireysel müşterilerin hak ve menfaatlerinin ihlal edilmemesi ve tüketicinin korunmasına ilişkin mevzuata uyumun kontrol ve devamlılığının sağlanması amacıyla nezdlerinde birer tüketici ilişkileri koordinasyon görevlisi atamakla yükümlü olacak.
Tüketici ilişkileri koordinasyon görevlisi bankalarda genel müdür yardımcısı düzeyinde temsil edilecek. Bu görev için münhasıran veya bireysel ürünlerin satış ve pazarlanmasına ilişkin yetki ve sorumluluğu bulunmayan...