türkiye alışveriş merkezi geliştirme Haberi
Yaklaşık 150 milyon m² toplam brüt kiralanabilir AVM alanına sahip Avrupa’da bu rakama, 2013'ün ilk yarısında yaklaşık 1,8 milyon m² yeni alan eklendi. Türkiye, 2013'ün ilk altı ayında 422.500 m² brüt kiralanabilir alan tamamlanmasıyla ikinci sırada yer alırken Rusya, tüm Avrupa genelinin %25'ine tekabül eden yaklaşık 456.200 m²’lik alışveriş merkezi alanını hizmete sokarak lider oldu.
Rusya ve Türkiye’yi takiben İngiltere 182.600 m² ile üçüncü sırada, Polonya ve Almanya ise 214.200 m² brüt kiralanabilir alanı piyasaya sunarak dördüncü ve beşinci sırada yer aldılar.
Raporun hazırlanmasında yer alan Cushman & Wakefield'ın Kıdemli Analisti Martin Mahmuti; gelişmekte olan Orta ve Doğu Avrupa pazarlarının AVM geliştirme faaliyetlerini kendilerine çektiğini, özellikle kişi başına AVM doyumuna henüz ulaşmamış Rusya ve Türkiye gibi ülkelerde yeni AVM inşaat faaliyetlerinin...