yeni mağaza açılışı 2018 Haberi
Yükselen döviz, artan kiralar ve alım gücündeki azalma, perakendecilerin mağazalaşma stratejilerini adeta yeniden masaya yatırıyor. Bazı kategorilerde fiziksel mağazalaşma hızı anlamlı biçimde yavaşlarken, bazı kategorilerde tabloyu avantaja dönüştüren şirketler de dikkati çekiyor...
Capital’in perakendede değişen dinamikleri ortaya koyduğu araştırma, ekonomideki sıkıntı işaretlerine rağmen mağazalaşma hızında rekora koşanları ortaya koyuyor. Rakamlara göre son 1 yıldaki gelişmeler en çok indirim marketlerinin yüzünü güldürüyor. Pazar verilerine göre 2012-2017 arasında modern gıda perakende pazarı yüzde 19 büyürken, indirimli gıda perakendesinin yüzde 28 büyüdüğü görülüyor. Yeni dönemin hızlıları olarak ise A101, BİM ve Şok gibi şirketler öne çıkıyor.
Listenin ilk sıralarında, mağaza sayısında A101, mağazalaşma hızında Şok var. Örneğin 2017 yılında 1.100 mağaza açan Şok, bu yıl 1.000 yeni mağazayla yola devam ediyor. Onu 800 yeni...