Hadımköy'deki fabrikalara İBB'den göç baskısı
400 sanayi kuruluşu ve 35 bin çalışanıyla Türkiye'deki ihracatın yüzde 2'sini karşılayan Hadımköy Sanayi Bölgesi, taşınma sıkıntısıyla karşı karşıya
Yıllık 1.5 milyar doların üzerinde ihracat yapan Hadımköy'deki sanayiciler dertli. Buradaki işletme sahipleri, İstanbul Büyükşehir Belediyesi'nin kendilerini buradan kaldırmak istediğini, ancak toplu olarak tasfiye etmeyi göze alamadığını iddia ediyorlar. Yetkililer, bölgede sürekli altyapı sorunları yaşamaktan şikâyet ederken belediyeyi, kendilerini buradan uzaklaştırarak yapılaşma hesapları yapmakla suçluyorlar.
400 sanayi kuruluşu, 35 bin çalışanıyla Türkiye'deki ihracatın yüzde 2'sini karşılayan İstanbul'daki Hadımköy Sanayi Bölgesi'ni şehir dışına taşımak isteyen İstanbul Büyükşehir Belediyesi, bölgedeki işadamlarını sıkıntıya soktu.
Yıllardır altyapı sorunlarını çözmeyen belediyenin, tüm fabrikaları toplu olarak tasfiye etmeyi göze alamadığı için altyapı sorunlarını gidermeyerek yıldırma politikası izlediği belirtildi. Hadımköy Sanayici ve İşadamları Derneği (HASİAD) Başkanı İlker Tayalı, bölgeye imar verilmediği için çoğu fabrikada ruhsat sıkıntısı olduğunu belirterek onlarca sanayi kuruluşunun da mühürlendiğini dile getirdi. Şebeke suyu ve kanalizasyonu olmayan yüzlerce fabrikanın, bir yandan hiç hizmet alamadığı İSKİ'ye yüksek bedeller öderken bir yandan da taşıma suyu ve kuyu suyuna ücret ödemek zorunda kaldıklarını söyleyen Tayalı, Büyükşehir Belediyesi'ne ve İSKİ'ye dertlerini anlatamadıklarını, ayrıca yaşanan elektrik sorunları nedeniyle pek çok fabrikanın yanlışlıkla defolu mal ürettiğini kaydetti. Yılda 1.5 milyar doların üzerinde ihracata imza attıklarını ifade eden Tayalı, Başbakan Tayyip Erdoğan'a da mektup yazdıklarını, ancak hâlâ bir cevap alamadıklarını dile getirdi. Hadımköy'ün yüzde 70'inde, ISKİ'nin sanayi ve şebeke suyu bulunmadığını öne süren Tayalı, şunları söyledi: "1990Tı yıllarda dönemin İstanbul Belediye Başkanı sanayi bölgesinin şehir içinde kalmasını istemesiyle yüzlerce fabrikayı Hadımköy'e taşıdı. Ancak imar verilmeyen bölgeye şu an lojistik köyler, üniversite ve hastaneler yapılmak istenmesiyle fabrikaların Çerkezköy ve Çorlu sanayi bölgesine taşınması isteniyor. Belediye o kadar fabrikanın birden tasfiye edilmesine göz yumamadığı için altyapı sorunlarını çözmeyerek bize bıktırma politikası uyguluyor. Şu an 10'a yakın fabrikamız yaşanan elektrik ve su sorunları nedeniyle daha fazla dayanamayıp bölgeyi terk etmek zorunda kaldı. Bir sanayi bölgesi olarak susuzluk çekiyoruz. Bugün Hadımköy'deki bütün yolları bölge sanayicisi kendisi asfaltladı." DHL, Arkas, İpragaz ve Haribo gibi onlarca uluslararası markanın bölgelerinde faaliyet gösterdiğini kaydeden Tayalı, pek çok fabrika bölgesinin yeşil alan üzerine kurulması nedeniyle mühürlendiğini de dile getirdi. Son yerel seçimler sonrasında Hadımköy'ün ilçe olmasını beklerken, yeni kurulan Arnavutköy ilçesine bağlanan bir mahalle haline geldiklerini anla Tayalı, "İstanbul'un yoksul ve eğitimsiz kesiminin yaşadığı, hiç bir altyapısı bulunmayan Arnavutköy, yeni yeni serpilen sanayi bölgesi Hadımköy'ün zararına oldu" dedi.
Belediye iddiaları reddediyor
İstanbul Büyükşehir Belediyesi Basın Danışmanı Ahmet Faruk Yanardağ ise iddiaları yanıtlarken Hadımköy'ün sanayi bölgesi olarak geliştiğini ve sanayi bölgesi olarak kalacağını söyledi. Bölgenin sanayiden arındırılması gibi bir çalışmanın söz konusu olmadığını dile getiren Yanardağ, belediyenin altyapı sorunlarıyla yakından ilgilendiklerini dile getirdi.
Murat Gülderen/Cumhuriyet Gazetesi