03 / 05 / 2024

Haliç Metro Köprüsü, lastik tekerlekli metro için 1956'da tasarlanmış!

Haliç Metro Köprüsü, lastik tekerlekli metro için 1956'da tasarlanmış!

İstanbul Belediyesi'ne 1956'da sunulan İstanbul Metrosu projesine göre lastik tekerlekli metronun Mecidiyeköy'den Karaköy'e ve Galata Köprüsü ile Atatürk Köprüsü arasına kurulacak yeni köprü ile Eminönü'ne ve yeraltından Yenikapı'ya ulaşması planlanmış...



İstanbul'un 15 Şubat 2014'te Cumhurbaşkanı Recep Tayyip Erdoğan'ın Başbakan olduğu dönemde törenle açtığı Haliç Metro Köprüsü'nün 1956 yılında İstanbul Belediyesi'ne sunulan "lastik tekerlekli metro" aracı için önerildiği ortaya çıktı...


Haliç Metro Köprüsü, lastik tekerlekli metro için 1956 da tasarlanmış!

Haliç Metro Köprüsü, 15 Şubat'ta Başbakan Erdoğan, İstanbul Büyükşehir Belediye Başkanı Kadir Topbaş, Fatih Belediyesi Başkanı Mustafa Demir'in de katıldığı törenle açıldı...


Emlakkulisi.com Haber Merkezi'nin tarih araştırmacısı Abdullah Kutalmış Mızrak'ın araştırmasına göre; 1956 yılında İstanbul Belediye Başkanı Prof. Fahrettin Kerim Gökay'a sunulan İstanbul metrosu projesinde Haliç Metro Köprüsü'ne de yer verilmiş...


Haliç Metro Köprüsü, lastik tekerlekli metro için 1956 da tasarlanmış!

Prof. Dr. Fahrettin Kerim Gökay, 24 Ekim 1949 ve 26 Kasım 1957 tarihleri arasında sekiz (8) yıl İstanbul Valiliği ve Belediye Başkanlığı yaptı...



Haliç Metro Köprüsü'nden geçecek lastikli metro 200 milyon liraya mal olacakmış!


Fransız metro şirketinin başmühendisi Bernard Gaudry'nin 6 Şubat 1956 tarihinde Prof. Dr. Gökay'a teslim edileceği bildirilen 27 Ocak 1956 tarihli habere göre İstanbul metrosu 200 milyon Türk Lirası'na mal olacak ve inşaatı 4 senede tamamlanacaktı... 


Haliç Metro Köprüsü, lastik tekerlekli metro için 1956 da tasarlanmış!


İnşaatta Türk işçisi, yerli malzeme kullanılmasına azami itina gösterilecek ancak burada bulunmayan mütehassıslar (uzmanlar) ve malzeme Fransa'dan getirtilecekti. 


Haliç Metro Köprüsü 1956 yılında müjdelenmiş!


11 kilometre uzunluğundaki İstanbul Metrosu Mecidiyeköy'den başlayacak ve Şişli - Osmanbey - Harbiye - Elmadağ - Taksim - Galatasaray - Tophane - Karaköy yeraltı yolunu takiple Galata Köprüsü ile Atatürk Köprüsü arasına konulacak yeni bir köprü ile Eminönü'ne bağlanacak ve Çarşıkapı - Beyazıt - Aksaray yeraltı hattından Yenikapı'ya ulaşacak..


Bu suretle İstanbul, halkın yaya da geçebileceği yeni bir köprü kazanacaktır.


Bilindiği gibi İstanbul Büyükşehir Belediyesi tarafından yaptırılan ve 2014'te açılan Şişhane-Haliç Metro Geçiş Köprüsü-Yenikapı Metro Hattı; Yenikapı  Marmaray  İstasyonu'na bağlandı... 


Metro hattının başlangıç noktaları olan Mecidiyeköy ve Yenikapı'da 500'er metre uzunluğunda 2 büyük yeraltı hangarı inşa edilecek ve icabında bunlar sığınak olarak da kullanılabilecekti...


Haberin devamı için tıklayın!

Emlakta nostalji haberleri için tıklayın!


Emre Kulcanay / Emlakkulisi.com


Geri Dön