Halkalı-Kapıkule Hızlı Tren projesinin Çerkezköy-Kapıkule etabı 2025'te açılacak!

Ulaştırma ve Altyapı Bakanı Abdülkadir Uraloğlu, Halkalı-Kapıkule Hızlı Tren Projesi'nin en uzun ilk etabı olan Kapıkule-Çerkezköy etabının 2025 yılında hizmete açılacağını söyledi.
Çalışmalarına hız kesmeden devam eden Ulaştırma ve Altyapı Bakanı Abdülkadir Uraloğlu, Pazarkule-Edirne-TEM Bağlantı Yolu açılış töreninde gerçekleştird.iği konuşmada, Bakanlık olarak 2025’e birbiri ardına açılan yollarla çok güçlü bir giriş yaptıklarını dile getirdi.
Bakan Uraloğlu, Ocak’ta 6'sı kara yollarında olacak şekilde 7 projenin açılışını yaptıklarına işaret etti.
Yaptığı açıklamada Cumhurbaşkanı Recep Tayyip Erdoğan liderliğindeki AK Parti iktidarlarının "milletin yeniden doğuşu ve şahlanışı" olarak kayıtlara geçtiğini dile getiren Bakan Uraloğlu, yıllar itibarıyla kara yollarımızda seyreden araç sayısı artarken, bölünmüş yollardaki hızlarını iki katından fazla yükselttiklerini, seyahat süresini yarı yarıya azalttıklarını söyledi.
Bakan Uraloğlu açıklamasında, “Son 23 senede Türkiye’deki toplam köprü uzunluğunu 797 kilometreye, tünel uzunluğumuzu ise yaklaşık olarak 15 kat artırarak 789 kilometreye çıkardık. Yani dile kolay toplamda 1586 kilometre uzunluğunda köprü ve tünel ağımız var ve söz konusu bu mesafe Edirne’den Muş’a, batıya doğru Türkiye sınırından neredeyse Prag kentine ulaşıyor."
Bakan Uraloğlu, ileri teknoloji gerektiren büyük ölçekli projelerle de ulaşım altyapısını çağın ilerisine taşındığını söyledi.
Marmara ringinin önemli bir parçası olan Kuzey Marmara Otoyolu ile Yavuz Sultan Selim Köprüsü'nün inşa edildiğini, İstanbul ile Türkiye'nin diğer büyük sanayi şehirlerini yakınlaştıran İstanbul-İzmir Otoyolu ile Osmangazi Köprüsü'nü, Malkara-Çanakkale Otoyolu ile 1915 Çanakkale Köprüsü'nü, Ankara-Niğde, Menemen-Aliağa-Çandarlı ve Aydın-Denizli otoyollarını tamamlayarak otoyol ağının genişletildiğini dile getiren Bakan Uraloğlu, 2003 yılı öncesi 1714 kilometre şeklinde olan otoyol ağının 2 bin 82 kilometre artırarak 3 bin 796 kilometreye ulaştırıldığını söyledi.
Bakan Uraloğlu yaptığı açıklamada sıfırdan inşa edilen Pazarkule-Edirne-TEM Bağlantı Yolu'nun en önemli projelerden olduğunu söyledi.
Açıklamasında söz konusu bağlantı kara yolu hakkında da bilgi veren Bakan Uraloğlu, "Yolumuzu; toplam 7,6 kilometre uzunluğunda, 2 gidiş 2 geliş olacak şekilde 4 şeritli, bitümlü sıcak karışım kaplamalı bölünmüş yol standardında inşa ettik. Bu yolumuz sayesinde, Yunanistan ile Türkiye'yi birbirine yakınlaştıracak 2. bir geçiş noktası konumuna getirilmesi planlanan Pazarkule Sınır Kapısı'nın direkt olarak TEM Otoyolu’na yüksek standartlı bağlantısını sağladık." diye konuştu.
Uraloğlu, yol sayesinde zamandan 40 milyon TL, akaryakıttan 9,5 milyon TL olmak üzere yıllık toplam 49,5 milyon TL tasarruf edileceğine işaret etti
Edirne'deki yatırımların yalnızca kara yolu çalışmalarıyla sınırı olmadığını şehrin mevcut demir yolu hattının tamamının da yenilenerek modenize edildiğini dile getiren Bakan Uraloğlu, "Ayrıca ülkemizin, demir yollarında tam anlamıyla uluslararası bir köprü olmasını sağlayacak Halkalı-Kapıkule Demiryolu Projesine de devam ediyoruz." diye konuştu.
Bakan Uraloğlu, projeyle Edirne’yi İpek Demiryolu güzergahının önemli merkezlerinden biri haline de getireceklerine dile getirdi ve şunları söyledi: "Halkalı-Kapıkule Hızlı Tren Projesi hattı Kapıkule-Çerkezköy, Çerkezköy-Ispartakule ve Ispartakule- Halkalı etapları olacak biçimde 3 etaptan meydana geliyor.
Halkalı-Kapıkule Hızlı Tren Projesi'nin en uzun ilk etabı olan 153 kilometre uzunluğa sahip Kapıkule-Çerkezköy etabının genelinde yüzde 95 fiziki ilerleme sağladık, inşallah 2025 yılında bu etabımızı hizmete açmayı planlıyoruz.
Proje kapsamında Kapıkule’ye yeni bir istasyon hayata geçiriyor, Edirne istasyonumuzu da modernize ediyoruz. Ayrıca Kapıkule'de gar tevsiatı ile de toplam saha alanını 252 bin metrekareden 338 bin metrekareye yükseltiyoruz.
Söz konusu projenin tamamlanmasıyla; mevcut hat kapasitesini 4 kat artıracağız. Halkalı-Kapıkule arası yolcu seyahat süresini 4 saatten 1.5 saate, yük taşıma süresini ise 8.5 saatten 3.5 saate indireceğiz.
Hattın hizmete alınmasıyla birlikte gelişmeye başlayacak ticari hareketlilik bölge insanımızın ve ülkemiz ekonomisine, kalkınmasına ve gelişmesine büyük katkı sağlamış olacak.”
Kiralık emlak ilanlarında sahtecilik bitti! Sıra satılık mülklerde…
İnşaat sektörü 2 yıldır aralıksız büyüyor!
Referans Kazan’da 4 milyon 500 bin TL’den başlayan fiyatlarla 4+1 fırsatı!