Haluk Dinçer: Carrefour Türkiye'den çıkmaz
Carrefour'un Türkiye'den çıkacağı iddialarını yanıtlayan Haluk Dinçer, "Bu tür yatırımlar dünden bugüne değişmez. Uzun vadeli yapılır. Böyle bir şeyin gerçekleşeceğine inanmıyorum" dedi
Uluslararası yatırım kuruluşu JP Morgan tarafından hazırlanan bir raporda, Fransız perakende şirketi Carrefour ile ilgili ilginç iddialar yer almıştı. Firmanın işlerinin kötü gitmesi halinde yüzde 20 olasılıkla Latin Amerika, Asya, Türkiye, Polonya ve Yunanistan'daki yatırımlarını satabileceği belirtilmişti. Sabancı Holding Perakende Grubu Başkanı Haluk Dinçer, DiaSA'nın 10'uncu yılı nedeniyle düzenlenen basın toplantısında bu iddiaları yanıtladı. Dinçer, "Türkiye, Carrefour'un gözünde gelecek taşıyan bir ülke. Bunun değişeceğini sanmıyorum" dedi. Haluk Dinçer, "Bu tür yatırımlar öyle dünden bugüne değişecek yatırımlar değil. Uzun vadeli. Yeni bir CEO atandı onun da böyle bir şey düşünmediğini biliyorum" dedi.
OLASILIK YÜZDE 20
Halihazırda perakende sektörünün büyüklüğünün 220 milyar dolar olarak tahmin edildiğini söyleyen Dinçer, "Bu pazarın yaklaşık yarısı gıda perakende pazarı ve biz burada çok büyük bir potansiyel görüyoruz" dedi. Global kriz nedeniyle şirketlerin yakından izlendiğini kaydeden Dinçer, "Raporda 'Carrefour Grubu'nun stratejisi doğrudur, buna yatırım yapın, bu stratejinin başarı şansı yüzde 80'dir' diyor. Yüzde 20 ihtimalde ise bazı ülkelerden çıkabilir deniyor. Türkiye Carrefour'un gözünde gelecek taşıyan bir ülke. Bunun değişeceğini sanmıyorum. Ortaklığımız da 10 yılı aşkın süredir başarılı şekilde gidiyor'' diye konuştu. Dia Grup Genel Müdürü Ricardo Curras da, Türkiye'nin Dia'nın faaliyet gösterdiği ülkeler içindeki yerine ilişkin şu görüşleri aktardı: "Dia'nın varolduğu tüm ülkeler arasında Türkiye, mağaza sıralamasında üçüncü, franchise sıralamasında ikinci sırada yer alıyor."
TÜRKİYE İKİNCİ OLACAK
Curras sözlerine şöyle devam etti: "Üç yıl içinde Türkiye, Dia evreni içinde mağaza sayısı açısından ikinci olacaktır. Dia Türkiye'nin faaliyetleri bizim için çok önemlidir ve en önemli gelişim noktalarımızdan biri olacaktır. Dia Türkiye'nin önümüzdeki yıllarda birinci franchise ülkesi olmasını bekliyoruz. Türkiye kalabalık genç ve eğitimli nüfusu, 15.4 milyon hanesi ile bizim açımızdan büyük bir potansiyele sahiptir ve son yıllarda şaşırtıcı bir gelişme göstermiştir. Sizi temin ederim son yıllardaki Türkiye gerçeğini görmekte olan yabancılar bu muhteşem ülkeye tekrar gelebilirler.''
Dia ülkelerine 10 milyon TL'lik ihracat
Fernando Samoza "Türk tedarikçi firmaları, diğer Dia ülkelerine 10 milyon liranın üzerinde ihracat yapıyor. Ulusal markaların yüzde 100'ü yerel olarak satın alınıyor" diye konuştu.
GDO'lu ürünlerde AB kriterlerini takip ediyoruz
Ricardo Curras, GDO'lu ürünlere ilişkin bir soru üzerine, "Bu Avrupa'da da tartışma konusu. Carrefour Grup çok açık bir politikaya sahip. AB otoritelerin genetiği bozulmamış ürünleri koruma yönünde gösterdiği yolu takip etmektedir. Dia da aynı yolu takip etmektedir" dedi. Curras, "Türkiye, yeniden en çok gelişmekte olan ülkelerden biri olacaktır. Dia buna kayıtsız kalmak istememektedir" diye konuştu.
Dia markalı ürünlerin yüzde 99.5'i yerel
DiaSA Türkiye Genel Müdürü Fernando Gonzalez Samoza ise 22 şehirde yaşayan 26 milyonun üzerinde kişiye hizmet verdiklerini, Marmara ve Ege bölgesindeki lojistik platformları ile Türkiye nüfusunun yüzde 40'ına ulaştıklarını ve her yıl 90 milyondan fazla müşterinin mağazalarını ziyaret ettiğini kaydetti. "Dia markalı ürünlerin yüzde 99.5'i yerel olarak üretiliyor" diyen Samoza, önümüzdeki dönemde Türkiye'de diğer bölgelerde de mağazalar açmayı planladıklarını söyledi.
DiaSA'da hedef satışta üç yılda % 120 büyümek
22 şehirde 680 market alanı
2.800 çalışan
2010'da 200 yeni franchise
26 milyon kişiye hizmet
90 milyon müşteri mağaza ziyareti
10 milyon lira ihracat
10 yılda 150 milyon liralık yatırım
156 bin metrekare satış alanı
3 yıl içinde 140 milyon liralık yatırım hedefi
Yüzde 120 satış artış hedefi
110 Dia market mağazası
9 lira ortalama sepet değeri
Sabah
Carrefour buradan çıkmayı düşünmez!
Sabancı Holding Perakende Grubu Başkanı Haluk Dinçer, Carrefour'la ilgili söylentileri bitirdi: Türkiye Carrefour için gelecek taşıyan bir ülke. Bunun değişeceğini sanmıyorum
DİASA'nın 10. yıldönümünde Türkiye'deki 10 yıl sonuçlarının değerlendirildiği ve gelecek dönem hedeflerinin paylaşıldığı basın toplantısında konuşan Dinçer, Sabancı'da misyonlarının büyüme potansiyeline sahip rekabetçi bir portföy yöneterek, Türkiye'ye ve paydaşlarına değer yaratmak olduğunu olduğunu belirtti. Dinçer, 'İstihdamımız, yatırımlarımız katlanarak büyüyecek. Sabancı olarak perakendeye dönemsel şokların ötesinde stratejik ve uzun vadeli bakıyoruz. 2010 senesinde de franchise marketlerimiz için 200 yeni girişimci, 200 yeni iş ortağı arıyoruz' dedi. Haluk Dinçer, konuşmasının ardından soruları yanıtlarken, Carrefour'un Türkiye'den çıkacağına ilişkin söylentilerin hatırlatılması üzerine, basında yer alan bu söylentilere kaynak olan yatırım bankası raporunun Carrefour'a yönelik olumlu bir içeriğe sahip olduğunu belirtti.
TÜRKİYE'DEN ÇIKMAZ
Global kriz nedeniyle şirketlerin yakından izlendiğini kaydeden Dinçer, 'Raporda 'Carrefour Grubu'nun stratejisi doğrudur, buna yatırım yapın, bu stratejinin başarı şansı yüzde 80'dir' diyor. Yüzde 20 ihtimalde ise bazı ülkelerden çıkabilir deniyor. Türkiye Carrefour'un gözünde gelecek taşıyan bir ülke. Bunun değişeceğini sanmıyorum. Ortaklığımız da 10 yılı aşkın süredir başarılı şekilde gidiyor' diye konuştu.
Akşam
Perakendeye 170 milyon lira daha yatıracak, cirosu 5 milyar liraya çıkacak
Sabancı Holding Perakende Grubu Başkanı Haluk Dinçer, "CarrefourSa, TeknoSa ve DiaSa'ya 2010'da 170 milyon lira daha yatırım yapacağız. Perakende ciromuzun gelecek yıl 5 milyar liraya çıkmasını bekliyoruz" dedi.
GIDA perakendesinde CarrefourSa ve indirim marketi DiaSa, elektronik perakendesinde de TeknoSa markası ile faaliyet gösteren Sabancı Grubu, bu üç markaya 2010 için 160-170 milyon lira yatırım yapmayı planlıyor. Sabancı'nın perakendeye üç yıl içinde 500 milyon lira yatırım yapma planlarında bir değişiklik olmadığını belirten Sabancı Holding Perakende Grubu Başkanı Haluk Dinçer, bu faaliyetlerinden elde ettikleri satış gelirinin 2009'da 4.2 milyar lira olmasını beklediklerini belirtti. Dinçer, "Bütçeler kesinleşmedi, onaylanmadı ancak 2010'da yaklaşık 5 milyar lira ciroya ulaşacağımızı tahmin ediyorum" dedi. Böylece grubun perakende cirosunun 2009'da bir önceki yıla göre yüzde 16, 2010'da ise yine yıllık bazda yüzde 19 artması bekleniyor.
Sektör 220 milyar dolar
Perakende sektörünün büyüklüğünün 220 milyar dolar olarak tahmin edildiğini vurgulayan Dinçer, "Bu pazarın yaklaşık yarısı gıda perakendesi ve biz burada çok büyük bir potansiyel görüyoruz" dedi. DiaSa'nın, üç market ile yola çıktığını anlatan Dinçer, "Bugün Marmara ve Ege bölgelerine yayılmış 22 şehirde, 680 markete ulaştık. 10 yılda 2 bin 800 kişiye istihdam sağladık. DiaSa mağaza sayısı son dört yılda yıllık yüzde 27 büyüme hızı ile Türkiye 'nin en hızlı büyüyen market zinciri oldu" diye konuştu.
200 yeni iş ortağı
Kriz döneminde de 20 milyon lira yatırım yaptıklarını ifade eden Dinçer, şunları dile getirdi: "Gelecek yıllarda istihdamımız, yatırımlarımız katlanarak büyüyecek. 2010 senesinde de franchise marketlerimiz için 200 yeni girişimci, 200 yeni iş ortağı arıyoruz."
140 milyon lira yatırım
DiaSa, 2012'ye kadar 140 milyon liralık yatırım yaparak, yaklaşık 700 olan mağaza sayısını 2 katına çıkarmayı hedefliyor. Dia'nın 1999'dan bu yana 150 milyon liralık yatırım yaptıklarını ve 156 bin metrekare satış alanına sahip olduklarını ifade eden Diasa Türkiye Genel Müdürü Fernando Gonzalez Samoza ise, yeni mağazalar açarak genişlemeye devam edeceklerini vurguladı.
Ortaklığımız 10 yıldır başarıyla gidiyor
HALUK Dinçer, Carrefour'un Türkiye'den çıkacağına ilişkin söylentilerin hatırlatılması üzerine, söylentilere kaynak olan raporla ilgili şunları söyledi: "Raporda `Carrefour Grubu'nun stratejisi doğrudur, buna yatırım yapın, stratejinin başarı şansı yüzde 80'dir' diyor. Yüzde 20 ihtimalde bazı ülkelerden çıkabilir deniyor. Türkiye Carrefour'un gözünde gelecek taşıyan ülke. Bunun değişeceğini sanmıyorum. Ortaklığımız başarılı şekilde gidiyor."
Dia, Türkiye'de dünya mağaza rekoru kıracak
DİA Grup Üst Yöneticisi (CEO) Ricardo Curras, 8 ülkede 6 bin 252 mağaza ve 52 binin üzerinde çalışanla faaliyetlerini yürüttüklerini belirterek, 2008 yılında 10.5 milyar Euro satış geliri elde ederken, 458 milyon Euro'luk yatırım yaptıklarını anlattı. Dia'nın varolduğu tüm ülkeler arasında Türkiye'nin mağaza sıralamasında üçüncü, franchise sıralamasında ikinci sırada yer aldığını bildiren Curras, "3 yıl içinde Türkiye, Dia evreni içinde mağaza sayısı açısından ikinci olacak. Türkiye en önemli gelişim noktalarımızdan biri olacak. Dia Türkiye'nin önümüzdeki yıllarda birinci franchise ülkesi olmasını bekliyoruz" diye konuştu.
Hürriyet