22 / 11 / 2024
fuzul

Hasan Rahvalı: Bugünkü satış fiyatlarımız yarın maliyet olacak

Hasan Rahvalı: Bugünkü satış fiyatlarımız yarın maliyet olacak

Ağaoğlu Genel Müdürü Hasan Rahvalı, emlakkulisi.com'a sektörle ilgili düşüncelerini anlattı.




My World, Eltes Güneşi, Eltes Gold Residence, My Country, My Dream gibi projelere imza atan ve inşaat sektörünün öncü markalarından biri olan Ağaoğlu İnşaat'ın Genel Müdürü Hasan Rahvalı ile emlakkulisi.com'dan Nihan Urel görüştü. Kentsel dönüşümün İstanbul'un ilacı olacağını ifade eden Hasan Rahvalı, Ağaoğlu'nun marka olma sürecini ve sektörle ilgili düşüncelerini bizlerle paylaştı.

Ağaoğlu'nun marka değerini nasıl ifade edersiniz?

Marka değerini oluştururken yapılan uygulamalarda amaç sadece ticari değil. Birincisi bulunulan sektörde başarı elde edilmesi, İkincisi ise elbette ticari tarafı var ama `marka değerinin karşılığı paradır' gibi bir hedef değil, mal ve hizmetten elde edilen kazançtır. O manada marka değeri bizim için "ölçülemez değeri olan" bir kavramdır.

Ağaoğlu'nun markalaşma sürecinde medya planlama ve medya satın alma stratejilerini belirlerken dikkat ettiğiniz öncelikli hususlar nelerdir?

Öncelikle tanıtım yapabilmek için ortada bir ürün veya hizmet olması lazım. Hareket noktamız kaliteli ürün ve hizmet. Hangi kalitede kaliteli bir hizmet? "Eşsiz kalitede" hizmet ve ürün. En iyisini yapmak. Ancak böyle bir hizmeti veya malı üretirseniz böyle bir tanıtımı yapabilirsiniz. Yoksa ortada olmayan bir ürünün tanıtımını, reklamını yapmak, marka değeri oluşturmak için yeterli değil. Dolayısıyla biz şu inancı her zaman taşıyoruz. "Biz insanlığa hizmet ediyoruz." Hizmet vesilesi olarak görüyoruz yaptığımız işi. Neden? Çünkü insanın yaşamı boyunca kişinin kendisi için satın alabileceği en kıymetli ürünü üretiyoruz. Bu bizi mutlu ediyor. Aynı zamanda da kişilerin içinde yasadıkları bir mekan. Onların hayat tarzını belirleyen unsurları bir araya getiriyoruz. Bir nevi ürettiğimiz ürün yıllar boyunca kullanıldığı için insanların yaşam tarzını oluşturmak bizi heyecanlandırıyor.

Gündeminizdeki projeler arasında Avrupa yakasına açılmak var. Bahcelievler, Seyrantepe ve Ayazağa'da konut projeleri gerçekleştireceksiniz. Bu projelerin diğerlerinden farkı neler olacak?

Her yaptığımız projenin bir diğerinden farkı diğerinin fiziksel standartlarının üzerine çıkması. Hepsinde ortak nokta: `İnsan mutluluğu ve huzuru'. Fiziki anlamda gerek tasarımda ve gerekse kullanılan malzemelerin seçiminde ve teknolojide bir öncekinden daha ilerde olan bir standart söz konusu.

My World için yabancı yatırımcılarla görüştüğünüze dair haberler çıkmıştı. Yabancı ortaklarınız var mı? Yurtdışında konut projesi gerçekleştirmeyi düşünüyor musunuz?

Öncelikle yurtiçinde yabancı bir ortağımız yok. My World ile ilgili olarak Goldman and Sacchs'dan bir teklif geldi. Mevcut olan dairelerin tümünün satın almak istediler. Biz kendilerine belirli bir süre verdik. O anda elimizde 1.800-2 bin civarında daire stoğu vardı. Tamamını satın alacaklardı. Fakat onlar karar sürecinde yavaş davrandılar. Biz satıştaki hızımızla iç piyasada o stoğun önemli bir kısmını nakde çevirdik. Onlar kendi prosedürlerini tamamlayıp hazır hale geldiklerinde de süre dolmuş oldu. O dönemde fiyat artışımız oldu. Dolayısıyla  ortak bir zaman aralığında buluşamadığımız için realize olmayan bir satış oldu. Yabancının bireysel ve kurumsal olarak Ağaoğlu'na ilgisi oldukça yüksek.

Bodrum projesinde bireysel yabancı yatırımcı hedefimiz var. Bodrum'daki yatırım 10 milyon metrekare alan üzerinde 10 bin konut içeren dünya çapında bir proje. Şantiyemiz 7 aydır faal durumda. Araziyi Net  Holding'den satın aldık.18 delikli golf sahası,10 bin konut, alışveriş merkezi ve otellerden oluşan (golf oteli, kongre oteli gibi) değişik konseptleri  içeren bir kompleks. Bir turizm şehri diyebiliriz. Bodrum projesi ile ilgili kurumsal bazda ciddi talepler oldu ancak böyle bir projeyi paylaşmak için neden var mı onu da söylemek zor. Çünkü oldukça cazip bir proje. Yani paylaşılmaması gereken bir proje ancak  bireysel yatırımcılara her zaman kapımız açık.


Geri Dön