Hilton Oteller Zinciri, Eskişehir'de otel açacak!
Eskişehir'de 2003-2010 yılları arasında 8 otel açıldı, kentte 2 otelin de yatırım aşamasında olduğu bildirildi
AA muhabirinin aldığı bilgiye göre, 2003 yılında kentin tek 5 yıldızlı oteli Anemon Otel hizmete açıldı. Daha sonra 2005'te 3 yıldızlı Soyiç Otel, Toprak Mahsulleri Ofisi silolarından otele dönüştürülen 3 yıldızlı İbis Otel ve 2 yıldızlı Arslan Otelin hizmet vermeye başladığı kentte, 2008'de de Es Albatros Otel ve Grand Namlı Otel açıldı.
Eskişehir'de bu yıl da 4 yıldızlı Otel Dedepark ile tarihi Odunpazarı evlerinin restore edilmesiyle ortaya çıkan Babüssade Hotel, hizmete girdi.
2003'ten beri hizmet veren 35 oda ve 70 yatak kapasiteli Gürgenci Apart bulunuyor.
Eskişehir'de 2010 yılı içinde yatırım belgesi alan 3'er yıldızlı Kent Otel ve My Otel'in de hizmete girmesi planlanıyor. Hilton Oteller Zinciri'nin Eskişehir'e bir otel açacağı belirtiliyor.
-"ÇEŞİTLİLİK, KALİTE VE UCUZ FİYATLAR VAR"-
Eskişehir Ticaret Odası (ETO) Başkanı Harun Karacan, AA muhabirine, 3-4 yıl önce Eskişehir'e, adeta "yolunu şaşıran" turistlerin geldiğini belirterek, son yıllarda ise ilkbahar ve sonbaharda, özellikle hafta sonları otobüslerle gelenlerin kenti gezdiğini anlattı.
Ziyaretçilerin Eskişehir'den memnun ayrılmalarının kentin turizm potansiyelini artıracağını ifade eden Karacan, şöyle konuştu:
"Kentteki birçok faktör bir araya gelince Eskişehir'de bir turistik atılım yaşandı. Eskişehir, diğer kentlerde unutulmuş bir renklilik ve hareketlilik sergiliyor. Vatandaşlar sokakları ve caddeleri dolduruyorlar. Eskişehir'deki hareket, diğer kentlerden gelen ziyaretçileri cezbediyor. Ancak, kente ulaşımın kolaylaşması, bir turist akınını gerçekleştirdi. Eskişehir-İstanbul Yüksek Hızlı Tren bağlantısının ve havaalanı inşaatının tamamlanmasıyla turizm daha da hareketlenecek. ETO'nun üyeleri restoranlar, kafeteryalar yapıp kaliteli hizmet üretmeseydi, hızla yeterince otel açılmasaydı, yapılan herşey bir potansiyel olarak kalacaktı. ETO üyeleri, kentin turizminin hareketlendiğini herkesten önce gördü. Ankara, Bursa, Kütahya, Bilecik, Afyonkarahisar'dan Eskişehir'e geliyorlar. Turistler, yaşadıkları yerlerde bulamadıkları çeşitliliği ve kaliteyi, uygun fiyatları Eskişehir'de buluyorlar."
-"OTEL SAYISINDAKİ ARTIŞIN ŞEHRE KATKISI AÇIK"-
Karacan, Eskişehir'in 2016 Avrupa Futbol Şampiyonası için aday olan Türkiye'de listeye son eklenen kent olduğunu belirterek, "Mevcut yatak kapasitemiz, UEFA'nın beklediği sayıyı ancak tutuyor. Bugün şehirde orta ölçekli bir spor şampiyonası veya kongre düzenlense yatak kapasitemiz yetmiyor. Son yıllarda otel sayısında yaşanan hızlı artışa rağmen hala ciddi açık var. Otel sayısındaki artışın şehre katkısı açık. Eğer yeterli otelimiz olursa, şehirde daha çok organizasyon düzenlenebilir. Her organizasyon ticarette canlılık demektir" diye konuştu.
Turizmin ekonominin en önemli sektörlerinden biri olduğunu anlatan Karacan, şöyle devam etti:
"Her turist şehirde para harcıyor. Şehrin restoranları, otelleri, hediyelik eşya satıcıları para kazanıyor. Onlar para kazandıkça harcayacak paraları oluyor. ETO olarak, üyelerimizin ticari ve ekonomik kazançları bizim önceliğimiz. Ancak, turizmi sadece ekonomik katkıları açısından değerlendirmek de yanlıştır. Kente gelen ve kentten hayranlıkla ayrılan her turist, halkın şehrine olan güvenlerini artırıyor. Günübirlik turistlerin kente katkısı olmadığını söylemek haksızlık olur. Günübirlik gelenleri birkaç gün misafir edebilirsek, kentin gerek maddi ve gerekse manevi kazançları çok daha fazla olacaktır. Bu konuda her kurum canla başla çalışıyor. Eskişehir halkı, Evliya Çelebi'nin de tespit ettiği gibi, gurbetten gelenlere dosttur."
-"ESKİŞEHİR'DE MÜŞTERİ KRALDIR" PROJESİ-
Karacan, girişimcilerin, kentte hızla gelişen turizm sektörüne ayak uydurmaya başladığını belirterek, Eskişehir'e gelen her turistin ve ziyaretçinin buradan memnun ayrıldığını ifade etti.
Eskişehir'deki girişimcilerin turizmin hızlı yükselişine hazırlıksız yakalandığını anlatan Karacan, şunları kaydetti:
"Hazırlıksız yakalanan kent girişimcileri hızlı turizm yükselişine çok kısa sürede adapte oldu. Ancak, bazıları hızlı gelişime ayak uyduramadı. Alışkanlıklar, yeni şartlara uymayınca, bazı üyelerimiz gerekli hamleyi yapamadı. Onlara yardımcı olmak, uyum sürecini hızlandırmak da ETO'nun görevidir. Bu yüzden 'Eskişehir'de Müşteri Kraldır' projesini ortaya attık. Bu proje, ihtiyaç duyan üyelerimizin ve çalışanlarının bilgi ve beceri eksiğini giderecek eğitim programlarını kapsıyor. Gerek duyulan her konuda, üstelik de teknolojinin bütün imkanlarını seferber ederek, bugüne kadar benzeri görülmemiş bir eğitim projesi gerçekleştireceğiz. Küçük işletmelerin İnsan Kaynakları Departmanı olarak çalışacağız. Vitrin düzenlemeden, mağaza iç mimarisine kadar hemen her konuda yol gösterici ve problem çözücü olacağız. Bu proje çok iddialı bir projedir ve bütün Türkiye'ye örnek olmasını bekliyoruz."
AA