25 / 11 / 2024

Hitachi'nin buzdolabı Coolaction Türkiye'de

Hitachi'nin buzdolabı Coolaction Türkiye'de

Japon beyaz eşya ve elektronik üreticisi Hitachi, buzdolabı ile Türkiye pazarına girdi.




Hitachi Coolaction marka buzdolapları, hafta başında Türkiye'de satışa sunuldu. Hitachi markasını Türkiye'ye getiren Technotel'in Türkiye Satış Müdürü Tülay Aşmaz, Suada'da düzenlenen basın toplantısında, pazar verilerinin, Türkiye'de Hitachi ürünleri için büyük bir potansiyel olduğunu gösterdiğini belirtti. Tüketicilere, beklentisinin ötesinde bir buzdolabı sunduklarını ifade eden Aşmaz, tüketicinin yönlendirmesiyle diğer ürünleri de Türkiye'ye getirmeyi düşündüklerini, bundan sonraki ürünün LCD TV olabileceğini söyledi. Aşmaz, ürünün Türk pazarına uygunluğunu test ettiklerini dile getirerek şunları kaydetti:
"2009'u tanıtma yılı olarak düşünüyoruz. Buzdolabı ertelenemeyen bir ihtiyaç. Bu yüzden satışların krizden minimum etkilenebileceğini düşünüyoruz. Rekabete açığız. Diğer marka ürünlerle yan yana durmasını istiyoruz. Zincir marketlerde yer alacağız. Bayiler de olacaktır. Biraz daha geç düşündüğümüz bayii ağımızı daha da öne çekmeye karar verdik. İstanbul, Ankara, İzmir, Bursa'da yaklaşık 50 adet bayimiz olacak. Zincir marketlerde de Media Markt, Metro ve Carrefour'da olacağız" dedi. Global ekonomik krize rağmen Türkiye'de yatırımlarını sürdüreceklerini kaydeden Aşmaz, "4 yıl içinde pazarın yüzde 10'unu hedefliyoruz" şeklinde konuştu. Ürünler hakkında da bilgi veren Aşmaz, 220-700 litreye kadar ürün gamının olduğunu, 18 buzdolabı çeşidinin bulunduğunu ve 2 çeşit daha geleceğini ifade etti.
900 TL'den başlıyor
Gazetecilerin sorularını da yanıtlayan Aşmaz, lansman fiyatlarına göre 220 litre olan en küçük hacme sahip buzdolabının fiyatının 900 TL'den başladığını en büyük ürün olan 700 litre hacme sahip buzdolabının ise 6 bin TL civarında olduğunu söyledi. Aşmaz, en avantajlı gördükleri ürünün ise fiyatı 3 bin 500 TL olan, 660 litre hacme sahip 4 kapılı buzdolabı olduğunu belirtti. Lansman fiyatlarının iki hafta süreceğini belirten Tülay Aşmaz, Türkiye'de ileride üretimi de düşünebileceklerini, ancak ilk önce yedek parça üreticilerinin kalitelerini test etmek isteyeceklerini, ciddi adetler düşünüldüğü zaman böyle bir yatırımın söz konusu olabileceğini söyledi.
Hitachi Avrupa Üst Yöneticisi (CEO) Yardımcısı Yutaka Okuda ise, "Bizim kalite dediğimiz şey sadece montaj anlamında değil, kompresör ve kritik malzemeleri de biz üretiyoruz" diye konuştu. Hitachi Coolaction, buzdolaplarında patenti olan sıfırın altında (Minus Zero) soğutma sistemi ile enerji tasarrufu sağlıyor. Sertleştirilmiş cam rafları, sıcak tencerelerin konulabileceği ısıyı geçirmeyen özelliğe ve 100 kilo ağırlık taşıma kapasitesine sahip. Buzdolabında koku ve bakteri oluşumunu engelleyen "Nano Titanium" teknolojisi de dikkati çekiyor. Japon beyaz eşya ve elektronik üreticisi, dünya çapında yaklaşık 390 bin çalışanı ile Japonya'da 419, Asya'da 271, Avrupa'da 106, Kuzey Amerika'da 75, diğer ülkelerde ise 40 şirketi ile faaliyet gösteriyor.

Geri Dön