AVM

Hulusi Belgü: Bugün Türkiye çapında 354 AVM'ye eriştik!

Alışveriş Merkezleri ve Yatırımcıları Derneği (AYD) Başkanı Hulusi Belgü: "Bugün Türkiye çapında toplam 354 AVM'ye eriştik. Anadolu'da AVM'si olmayan 22-23 şehir kaldı. Türkiye genelinde AVM'ye gitme sıklığında artış var. " dedi.

Alışveriş Merkezleri ve Yatırımcıları Derneği (AYD) Başkanı Hulusi Belgü "Bugün Türkiye çapında toplam 354 AVM'ye eriştik. Anadolu'da AVM'si olmayan 22-23 şehir kaldı"


Alışveriş Merkezleri ve Yatırımcıları Derneği (AYD) Başkanı Hulusi Belgü, "Perakende dünyası geleceğe hazırlanmak için artık daha büyük bir değişime girecek. Çünkü müşteriyi online sipariş vermek yerine koltuğundan kalkıp sokağa çıkmaya ikna edecek farklı deneyimler sunmak gerekiyor" dedi.


Bu yıl 15'incisi düzenlenen "Perakende Günleri 2015" Zirvesi'nde konuşan Belgü, alışveriş merkezlerinin (AVM) yaşadığı büyük değişime dikkati çekti.


Belgü, perakende dünyasının geleceğe hazırlanmak için artık daha büyük bir değişime gireceğini belirterek, "Çünkü müşteriyi online sipariş vermek yerine koltuğundan kalkıp sokağa çıkmaya ikna edecek farklı deneyimler sunmak gerekiyor. İnsanlarda mutlaka AVM'ye gitmeleri ve gitmezlerse bir şeyleri kaçıracakları hissini yaratmak lazım" diye konuştu.


Bu nedenle farklı kiracı karmalarının, daha küçük mağaza boyutlarının gündeme geleceğine işaret eden Belgü, "Gelişen sevkiyat yöntemleri ile gelecekte mağazalarda bir ürünün her boyu ve çeşidini tutmak gerekmeyecek. Bu nedenle mağaza boyutları küçülecek. Pop-up mağaza konsepti, ülkemizde de yaygınlaşacak. Konut, ofis, alışveriş ve eğlenceyi bir araya getiren çok amaçlı kullanım konseptlerini artık daha çok göreceğiz" ifadelerini kullandı.


"Kendimize değil, tüketiciye uygun projelere imza atmalıyız" diyen Belgü, tüketicinin nabzını tutmanın, dünyadaki trendleri yakından takip edip Türkiye'ye uyarlamanın önemini vurguladı.


Belgü, alışveriş merkezi sektörünün istikrarlı büyüdüğüne dikkati çekerek, "Bugün Türkiye çapında toplam 354 AVM'ye eriştik. Anadolu'da AVM'si olmayan 22-23 şehir kaldı. Türkiye genelinde AVM'ye gitme sıklığında artış var. AVM'de geçirilen süre arttı. Tüm bu veriler, ülkemizde alışveriş merkezlerine tüketici nezdinde ilginin canlı olduğunu gösteriyor ve gelecek için de bize ümit veriyor" açıklamasında bulundu.


'5 MİLYONA ÇIKARMAYI HEDEFLİYORUZ'


Hopi Genel Müdürü Onur Erbay ise Boyner'in alışverişin yeni icadı olarak ifade ettiği ürünü Hopi hakkında katılımcılara bilgi verdi.


Hopi'li işlem hacminin yılsonunda 1 milyar lirayı aşmasını beklediklerini dile getiren Erbay, "Hopi'li işlem hacmi bugün 800 milyon lirayı geçti, Hopi üye sayısı 2,5 milyon oldu Hopi, Türkiye'deki milyonlarca insana ilk kez bir mobil uygulama indirtti, ilk kez QR Code kullandırdı. Her gün 150 bin kişi Hopi'sine bakıyor ve 20 bin kişi Hopi'siyle alışverişe çıkıyor" diye konuştu.


Erbay, şu ana kadar Hopi'lilerin kampanyalardan 30 milyonu aşkın paracık kazandığı bilgisini paylaşarak, şunları kaydetti:


"Bu paracıkları yaklaşık 2 kat değerli, yani 50 milyonun üzerinde paracık olarak harcadılar. Hopi'lilere şu ana kadar bine yakın kampanya sunuldu ve bu kampanyaların yüzde 35'i özel kampanyalar oldu. 2016'da eklenecek mobil ödeme özelliğiyle birlikte Hopi'nin ölçeklemesinin hızlanmasını bekliyoruz.


İlk günden itibaren çok dikkat çeken ve sevilen Hopi, ilk 2 haftada 1 milyon kişi tarafından indirilerek bir rekora imza attı. Hedefimiz, üye marka sayısını 2016'da yüzlü sayılara, Hopi'li sayısını ise 5 milyona çıkarmak."


Finansbank Genel Müdür Yardımcısı Aydın da yaptığı sunumda dünya ve Türkiye ekonomisinin önümüzdeki dönemlerine ilişkin öngörülerde bulundu.


2016 yılında Türkiye'yi etkileyecek global trendlerin başında Fed faizi olduğuna işaret edip, 2013 yılından beri aynı konunun konuşulduğunu hatırlatan Aydın, Fed'in 1,5 seneyi aşkın süredir bu enstrümanı değişiklik yapmadan kullandığını söyledi.


Aydın, önümüzdeki 3-4 yıllık süreçte herhangi bir seçim ortamı oluşmayacak olmasını pozitif olarak değerlendirerek, bu sürecin getirdiği stabilitenin ülke büyümesine faydalı olacağını aktardı.


Konuşmasında Türkiye'de ve dünyada yaşanan gelişmelerin perakendecilerin karlılığına etkileri konusuna da değinen Aydın, halka açık perakendecilerin net satış marjının gelişime ilişkin katılımcılara gösterdiği tabloda yıllar geçtikçe göstergenin aşağı yönü gittiğini aktardı.


Perakende alanında farklılaşmak için şirketlerin yaşadıkları zorluklara atıfta bulunan Aydın, bu anlamda Finansbank olarak satış anında kredilendirme konusunda yaptıkları çalışma hakkında katılımcılara bilgi verdi.


Türk Sanayicileri ve İşadamları Derneği (TÜSİAD) Başkanı Cansen Başaran Symes ise açıklanacak hükümet programının bir reform hükümeti olacağı konusunda ümitli ve iş dünyası olarak gerekli katkıyı da sağlamaya hazır olduklarını bildirdi.


Seçim döneminin ardından yeniden reform gündemine odaklanılacak günlere geçildiğini dile getiren Symes, "Sayın Davutoğlu ile iş dünyasını temsilen oldukça uzun saatler geçirdik ve yaptığımız görüşmelerden açıklanacak hükümet programının bu amaca hizmet edecek bir reform hükümeti olacağı konusunda ümitliyim, iş dünyası olarak buna inanmak istiyoruz ve gerekli katkıyı da sağlamaya hazırız. İktisadi reformlardan, AB yolunda atılması gereken adımlara, eğitimden hukuk sürecinin iyileştirilmesine kadar uzun bir liste önümüzde duruyor" diye konuştu.


Habertürk



Haber Vatan Gazetesi'nde şu şekilde yer aldı;


Perakende Günleri’nde konuşan AYD Başkanı ve Multi Turkey’nin Yönetim Kurulu Üyesi Hulusi Belgü, “Türkiye genelinde 354 AVM’ye eriştik. Anadolu’da AVM’si olmayan sadece 22-23 şehir kaldı. Tüketicinin AVM’lere ilgisi canlı ve bu gelecek için bize ümit veriyor” dedi.


SOYSAL tarafından bu yıl 15’incisi düzenlenen, sektörün en önemli buluşma noktası olarak kabul edilen Perakende Günleri başladı. Bugün sona erecek etkinlikte 19 farklı oturumda yerli ve yabancı 21 ayrı konuşmacı ağırlanacak. Multi Turkey’nin Yönetim Kurulu Üyesi ve Alışveriş Merkezi Yatırımcıları Derneği (AYD) Başkanı Hulusi Belgü; yabancı sermaye, ciro, ziyaretçi ve istihdam oranlarına bakıldığında alışveriş merkezi sektörünün Türkiye’de istikrarlı bir şekilde büyüdüğünü söyledi.


Belgü, “Bugün Türkiye çapında toplam 354 AVM’ye eriştik. Anadolu’da AVM’si olmayan 22-23 şehir kaldı. Türkiye genelinde AVM’ye gitme sıklığında artış var. AVM’de geçirilen süre arttı. Tüm bu veriler, ülkemizde alışveriş merkezlerine tüketici nezdinde ilginin canlı olduğunu gösteriyor ve gelecek için de bize ümit veriyor” diye konuştu.


2016’da % 9 büyüme olur


Türkİye Alışveriş Merkezleri ve Perakendeciler Federasyonu  (TAMPF) Başkanı Zafer Kurşun, şunları söyledi: “2015’te yüzde 8-9 büyüme, 50 bin yeni istihdam sağladık. 14 yeni AVM kazandırdık. Derneğimiz, perakende yasasının oluşumu ve yönetmelik yapımı çalışmasında önemli rol aldı. Perakendeciler artık birlikte hareket ediyor. Bir uyum içinde, tek çatı altında çalışıyoruz.”


Hulusi Belgü,  perakende dünyasının büyük bir değişime girmesi gerektiğine dikkat çekti. Belgü, “Farklı kiracı karmaları, daha küçük mağaza boyutları ve müşteriyi online sipariş vermek yerine koltuğundan kalkıp sokağa çıkmaya ikna edecek farklı deneyimler sunmak gerekiyor” dedi.


Milyoner olabilirsiniz!


PERAKENDE Günleri’nin dikkat çeken konuşmacılarından biri Peter Hinssen oldu. Nexxworks Bilgi Teknolojileri Başkanı Hinssen geleceğin iş yaşamına dair açıklamalarda bulundu. Hinssen, “Tanıdığım en genç zengin kendi yatak odasında göz kaleminin en iyi ne şekilde kullanılacağını anlatıp, bunu ‘youtube’a yükleyerek 9 milyon izleyici ile 73 milyon dolar kazanan, Michelle Phan’dır. Onun için çocuğunuz elinde kamera evde çekim yapıyorsa arışmayın milyoner olabilirsiniz” dedi.


Vatan



Haber Milliyet Gazetesi'nde şu şekilde yer aldı;


Khajehpour, “Gelecekte İran’ı çok büyük fırsatlar bekliyor. İran’a yatırım yapma maliyeti hala çok düşük. Ne kadar çabuk pazara girerseniz, bunu çıkarmanız da o kadar kısa sürer” dedi. 


Türkiye’den birçok kurumun İran’da perakende alanında oldukça başarılı işler yaptığını, fakat yapılacak daha çok iş olduğunu kaydeden Khajehpour, fırsatların daha da artacağına işaret etti.


“Ekonomi büyüyor, kişi başına düşen gelirde çok önemli bir büyüme var” diyen Khajehpour, perakende için önemli olan orta sınıfın, kendileri için de önem taşıdığını, toplam gelirin yüzde 50’sinden fazlasının hizmetler sektöründen geldiğini ifade etti.


‘Farklı deneyim’

Alışveriş Merkezleri ve Yatırımcıları Derneği (AYD) Başkanı hulusi belgü de, “Perakende dünyası geleceğe hazırlanmak için artık daha  büyük bir değişime girecek. Çünkü müşteriyi online sipariş vermek yerine koltuğundan kalkıp sokağa çıkmaya ikna edecek farklı deneyimler sunmak gerekiyor” dedi. 


Zirvedeki konuşmasında, alışveriş merkezlerinin yaşadığı büyük değişime dikkati çeken Belgü, perakende dünyasının geleceğe hazırlanmak için artık daha büyük bir değişime gireceğini belirterek, “İnsanlarda mutlaka AVM’ye gitmeleri ve gitmezlerse bir şeyleri kaçıracakları hissini yaratmak lazım” ifadesini kullandı. Bu nedenle farklı kiracı karmalarının, daha küçük mağaza boyutlarının gündeme geleceğine işaret eden Belgü, “Gelişen sevkiyat yöntemleriyle gelecekte mağazalarda bir ürünün her boyu ve çeşidini tutmak gerekmeyecek. Bu nedenle mağaza boyutları küçülecek. Pop-up mağaza konsepti, ülkemizde de yaygınlaşacak.  Konut, ofis, alışveriş ve eğlenceyi bir araya getiren çok amaçlı kullanım  konseptlerini artık daha çok göreceğiz” diye konuştu. 

 

‘Ümit var...’

AYD Başkanı Belgü, AVM sektörünün istikrarlı büyüdüğüne dikkati çekerek, “Türkiye çapında toplam 354 AVM’ye eriştik. Anadolu’da AVM’si  olmayan 22-23 şehir kaldı. Türkiye genelinde AVM’ye gitme sıklığında artış var. AVM’de geçirilen süre arttı. Bu veriler, ülkemizde alışveriş merkezlerine tüketici nezdinde ilginin canlı olduğunu gösteriyor, gelecek için de ümit veriyor” açıklamasını yaptı. 


Milliyet



Haber Posta Gazetesi'nde şu şekilde yer aldı...


Türkiye'de alışveriş merkezlerinin (AVM) sayıları günden güne artış gösteriyor. AVM kiraları şehirden şehre farklılık gösterse de AVM'lerin kira şampiyonları değişmiyor. Peki Türkiye'de toplam kaç AVM var?


15’incisi düzenlenen Perakende Günleri 2015 isimli zirvede AVM’ler gündeme geldi. Alışveriş Merkezleri ve Yatırımcıları Derneği (AYD) Başkanı Hulusi Belgü, zirvede yaptığı açıklamada Türkiye’deki AVM sayısının 354’e ulaştığını söyledi. Ülke çapında AVM’si olmayan 22-23 şehir kaldığını ifade eden Hulusi Belgü şu açıklamada bulundu: 


“Türkiye genelinde AVM’ye gitme sıklığında artış var. AVM’de geçirilen süre arttı. Tüm bu veriler, ülkemizde alışveriş merkezlerine tüketici nezdinde ilginin canlı olduğunu gösteriyor ve gelecek için de bize ümit veriyor.”

Pop-up mağaza konsepti geliyor


AYD Başkanı Belgü, AVM’lerde yaşanması beklenen değişimler hakkında ise şunları söyledi: “Mağaza boyutları küçülecek. Pop-up mağaza konsepti ülkemizde de yaygınlaşacak. Bununla beraber konut, ofis, alışveriş ve eğlenceyi bir araya getiren çok amaçlı kullanım konseptlerini artık daha çok göreceğiz. Müşteriyi online sipariş vermek yerine koltuğundan kalkıp sokağa çıkmaya ikna edecek farklı deneyimler sunmak gerekiyor. İnsanlarda mutlaka AVM'ye gitmeleri ve gitmezlerse bir şeyleri kaçıracakları hissini yaratmak lazım.”


Posta