İBB, Kanal İstanbul şantiyesinin yerini değiştirdi mi?
Çılgın proje Kanal İstanbul kapsamında ilk adım, köprüsünün yapımı ile atılıyor. Köprünün temel atma töreninin 26 Haziran tarihinde yapılacağı belirtildi. Körpü için Sazlıdere Barajı'nın yakınına şantiye kurulmuştu, İBB ekipleri şantiyenin yetini değiştirdi.
Çılgın proje Kanal İstanbul kapsamında ilk adım, köprüsünün yapımı ile atılıyor. Cumhuriyet Gazetesi'nde yer alan habere göre; temel atılma töreninin öncesinde Sazlıdere Barajı'na yakın alanda şantiyenin kurulması amacıyla harekete geçildi. İnşaatı gerçekleştirecek firma, İSKİ’nin yetki alanına, işçilerin yaşayacağı konteynerleri yerleştirdi. İBB ekipleri ise şantiyenin kurulması için İSKİ alanında koyulan konteynerleri kaldırdı. Bundan sonra şantiye alanı, İSKİ arazisine 300 metrelik mesafedeki Hazine'ye ait olan başka bir alana götürüldü.
YENİ YOL AÇILDI
Diğer taraftan, İSKİ'ye ait yolun kullanılmaması amacıyla, şantiyeye geçme imkanı sunacak yeni bir yol yapımı da başlatıldı. Fakat yapılan yolun derenin üzerinden geçmesi sebebiyle, derenin üstü kapatıldı.
'JANDARMA DA NEDEN GÜVENLİK TEDBİRİ ALDIĞINI BİLMİYOR'
Kanal İstanbul projesinin şantiyesinde incelemeler yapan CHP İstanbul milletvekilleri Gökan Zeybek ve Turan Aydoğan, konuya ilişkin konuştu. Turan Aydoğan, konunun uzman ismi olan Gökan Zeybek ile köprü çalışmalarına ilişkin kamuoyunu aydınlatmak amacıyla yetkililer tarafından bilgilendirilmek için şantiye alanına gittiklerine dikkat çekti. Aydoğan, şu açıklamalarda bulundu:
"Güvenlik tedbirleri için buradalar ama onalar da neden güvenlik tedbiri aldığını bilmiyor. Benim baktığım yerden bu bir algı yönetimi. Devam eden projenin, baktığımız çapta ortaya çıkan şekli, şu daha önce Kuzey Marmara Otoyolu’nun bağlantısı olarak, hakkında yasa çıkarılmış Rönesans Holding firmasına verilmek üzere özel yasa çıkarılmış ki bizim de Anayasa Mahkemesi'ne grubumuzun götürdüğü yasal düzlemde Kuzey Marmara Otoyolu'nun bağlantısının yapılacak olduğu viyadük alanı burası.
Basında çıktığı gibi burası Kanal İstanbul için kazma vuruldu falan meselesi değil. Bununla ilgili İBB Başkanı Ekrem İmamoğlu geçenlerde açıklama yaptı. 'İstanbul’un herhangi bir yerine kazma vurulduğunda bizim haberimiz olur, biz de hukuki süreci başlatırız' demişti. Buradaki süreç hukuken projelendirilmiş, viyadük olarak yapılacak bir süreç. Algının tamamen Kanal İstanbul ile alakalı olarak gösterilmesi doğru değildir. Toplumun kamplaştırılmasının doğru olmadığını düşünüyorum. Kanal İstanbul, vahşet projesidir. Devletin en tepesinden bile halkı yanıltacak beyanatlarda bulunulmasını hiç doğru bulmuyorum. Hatta böyle bir sertleşmeyi doğru bulmuyorum."
'İHALE İÇİN ŞİRKETE ÖZEL YASA ÇIKARILDI'
Gökan Zeybek ise konuya ilişkin şunları kaydetti:
“Şu an bulunduğumuz yer Sazlıdere Barajı’nın baraj gövdesi, söz konusu edilen güzergahta bu barajın deşarjının ya da fazla sularının atıldığı bir kanal. Bakın orada bu kanal üzerine bir yol çalışması yapılıyor. Bu uygun değil, yetkililere bunu soracaktık. Belli ki yanlış tekniğine uygun olmayan bir çalışma yapılıyor. Nakkaş-Başakşehir arasına yapılan Kuzey Marmara Otoyolu'nun bağlantı yolunun, Sazlıdere'nin üzerinden geçecek viyadüğünü yapıyorlar. Kanal çalışması değil. 8 milyar 290 milyon TL tutarında kamu-özel yatırım iş birliği ile yapılan bu proje Rönesans İnşaat'a verilmişti. Uluslararası piyasadan kredi bulamadığı için Karayolları Genel Müdürlüğü ile yapmış olduğu anlaşma yetersiz görüldü ve Türkiye tarihinde ilk kez bir ihale için bir firma için TBMM'de özel yasa çıkarıldı. Ulaştırma ve Altyapı Bakanlığı üzerinden hazine garantisine dahil edildi. İlgili firmanın yetkilerine soracaktık burada ne çalışması yapıyorsunuz diye ama kimseyi bulamadık.”